Nina i Tino Hrvatski 1
početnica za prvi razred osnovne škole
Saša Veronek Germadnik, Miroslava Vekić, Maja Križman Roškar
početnica za prvi razred osnovne škole
Saša Veronek Germadnik, Miroslava Vekić, Maja Križman Roškar
Početnica se sastoji od tiskanog i IZZI digitalnog obrazovnog sadržaja koji se nadopunjavaju. Svi tiskani materijali su radni.
Tiskano izdanje udžbenika Nina i Tino za hrvatski jezik počinju pripremnim razdobljem početnog čitanja i pisanja, obrađujući teme iskustveno poznate djeci, a povezane s motivacijskim temama prirode i društva. Težište pripremnoga razdoblja je na komunikaciji (kroz jezične djelatnosti govorenja i slušanja), komunikacijskom bontonu, oblikovanju poruka crtanjem te globalnom čitanju (predvještine čitanja i pisanja). Posebnost su tekstovi za čitanje i crtanje (Slušam i crtam), oglasi, isprekidani tekstovi (tablice, recepti, obrazac), biografski tekst, pozivnica, sudoku, itd. Na kraju drugog dijela početnice učeniku su ponuđeni književni tekstovi koje čita prema vlastitim interesima i potrebama. Ujedno mu se nudi da postane sukreator stranica.
IZZI digitalni obrazovni sadržaj ima dva modula (pripremno razdoblje i slova) i nadogradnja je tiskanome.
Ishodi koji se ostvaruju kroz tiskana izdanja udžbenika, jednako se tako mogu ostvariti i kroz digitalna izdanja. Korištenje tiskanih udžbenika i digitalnih obrazovnih sadržaja omogućuje dinamičnu nastavu hrvatskog jezika. Motivacijska ilustracija na početku cjeline popraćena je tekstom na zvučnoj čitanci. Različiti digitalni zadatci potiču učenika da u digitalnom okruženju svlada određene ishode.
Radni udžbenici iz hrvatskog jezika uključuju zadatke za razvoj grafomotorike. Grafomotoričke vježbe u funkciji su sadržaja i komunikacijske situacije proizašle iz tog sadržaja. Zadatci su oblikovani tako da omogućavaju funkcionalnu uporabu jezika u zadanim komunikacijskim situacijama. Tjelopis - U etapi prijenosa glasa u slovo koja se podudara s potrebom za rekreativnom pauzom učenici oblikuju slova vlastitim tijelima (samostalno, u paru, u skupini…). U motivacijskom dijelu udžbenika je bogata ilustracija koja potiče učenike na govorenje (iskustvo, ideje, emocije) i komunikaciju s tekstom koji se nalazi na zvučnoj čitanci i u priručniku za učitelje.
znanja, vještina, sposobnosti
jedinstvena struktura i kombiniranje tiskanog i digitalnog sadržaja
učenik je aktivan sudionik
povezivanjem različitih nastavnih područja s različitim kontekstima života
svaki učenik samostalno napreduje
kreativnog i kritičkog mišljenja
samovrednovanja i suradničkog vrednovanja