Opažam oblikujem 5
udžbenik i digitalni obrazovni sadržaj za peti razred osnovne škole za predmet Likovna kultura
Martina Kosec, Jurana Linarić Mihalić, Dijana Nazor
udžbenik i digitalni obrazovni sadržaj za peti razred osnovne škole za predmet Likovna kultura
Martina Kosec, Jurana Linarić Mihalić, Dijana Nazor
Umjetnost i vizualni jezik kao svakodnevna stvaralačka inspiracija!
Tiskano izdanje obuhvaća osnovni tekst i slikovne priloge svjetski poznatih umjetničkih djela i primjere iz okoline. Podijeljeno je u dva dijela koja se međusobno nadopunjuju. U prvom se dijelu kroz šest tema bavimo umjetnošću u svakodnevnom životu, a u drugom dijelu istražujemo vizualni jezik kao temelj stvaralačkog procesa. Slobodnom šetnjom kroz ta dva dijela učenik i učiteljice/učitelji povezuju načela stvaranja i stvoreno.
IZZI digitalni obrazovni sadržaj učeniku nudi mogućnost samostalnog istraživanja sadržaja prikazanih u tiskanom udžbeniku. Kroz brojne fotografije, ilustracije, interaktivne zadatke, animacije i video isječke učenici produbljuju znanje o određenim pojmovima. Posebna pažnja usmjerena je animacijama i filmovima koji su samostalno područje vizualnog izražavanja. Također, sadržaji su obogaćeni uputama kako se izraziti u pojedinoj tehnici ili digitalnom alatu te na elemente praćenja i vrednovanja vlastitog i tuđeg uratka.
Tiskani udžbenik i IZZI digitalni obrazovni sadržaji isprepleteni su istim ishodima i različitim mogućnostima interpretacije sadržaja. Dok su u tiskanom udžbeniku više pokazane mogućnosti likovnog i vizualnog stvaranja u klasičnim likovnim tehnikama, u IZZI digitalnom obrazovnom sadržaju pokazali smo bogatstvo primjene digitalne tehnologije i novih medija koji uz dodavanje zvuka i pokreta (animacije i filma) kod učenika dodatno pojačavaju doživljaj likovnog i vizualnog djela. Koristeći oba izdanja učenik aktivno sudjeluje i samostalno napreduje. Učitelji i učiteljice imaju velik izbor sadržaja što im olakšava slobodu u kreiranju nastavnog procesa.
Ciljevi:
znanja, vještina, sposobnosti
jedinstvena struktura i kombiniranje tiskanog i digitalnog sadržaja
učenik je aktivan sudionik
povezivanjem različitih nastavnih područja s različitim kontekstima života
svaki učenik samostalno napreduje
kreativnog i kritičkog mišljenja
samovrednovanja i suradničkog vrednovanja