Vremeplov 5
udžbenik povijesti za peti razred
Neven Budak, Miljenko Hajdarović, Manuela Kujundžić, Šime Labor
udžbenik povijesti za peti razred
Neven Budak, Miljenko Hajdarović, Manuela Kujundžić, Šime Labor
Tiskano izdanje obuhvaća osnovni tekst i različite vrste izvora za pet tematskih cjelina od upoznavanja s historiografijom preko kronoloških razdoblja od prapovijesti do kraja starog vijeka
IZZI digitalni obrazovni sadržaj tematski prati udžbenik i učenicima pruža mogućnost samostalnog istraživanja na različitim vrstama izvora (uz korištenje animacija, video isječaka, ilustracija i karata). Učenici u brojnim kvizovima samostalno provjeravaju svoje znanje i vještine koje su razvili.
Koristeći oba izdanja učiteljice i učitelji mogu lakše poučavati povijest pružajući učenicima različite metode učenja sukladno učeničkim interesima i potrebama.
Novi Vremeplov 5, udžbenik povijesti za peti razred, donosi znatne promjene u poučavanje povijesti. Uz znatno smanjenje količine činjenica i bolju prilagođenost dobi učenika, materijali u udžbeniku, radnoj bilježnici i digitalni obrazovni sadržaji usmjereni su na istraživanje i razvoj vještina.
Učenici uz pomoć učiteljica/učitelja počinju istraživati povijest proučavanjem raznih vrsta povijesnih izvora koji ih vode od prilagođenih metoda istraživanja do samostalnog kritičkog promišljanja, zaključivanja i prezentiranja istraženog.
Vremeplov 5 tako ostvaruje temeljnu ideju novog kurikuluma da "školski predmet Povijest pridonosi osobnom rastu i sazrijevanju učenika te daje temelje za cjeloživotni razvoj i napredovanje".
Teme iz prošlosti su povezane s današnjim prostorom Hrvatske gdje god se takva poveznica može ostvariti te su kroz brojna pitanja aktualizirana s današnjim vremenom.
Digitalni obrazovni sadržaji omogućuje inkluzivni prikaz učenicima s posebnim obrazovnim potrebama.
znanja, vještina, sposobnosti
jedinstvena struktura i kombiniranje tiskanog i digitalnog sadržaja
učenik je aktivan sudionik
povezivanjem različitih nastavnih područja s različitim kontekstima života
svaki učenik samostalno napreduje
kreativnog i kritičkog mišljenja
samovrednovanja i suradničkog vrednovanja