Petica | Profil Klett

Petica

čitanka i digitalni obrazovni sadržaj iz hrvatskoga jezika za peti razred osnovne škole

Diana Greblički-Miculinić, Dijana Grbaš-Jakšić, Krunoslav Matošević, Julija Vejić

petica

  • Tiskano izdanje Petice sastoji se od šest cjelina. Uz književne tekstove učenicima smo ponudili mnogo dodatnih zanimljivih sadržaja (književnih i neknjiževnih tekstova), kako bi uživali čitajući ih, saznali nešto novo i zanimljivo, stvorili vezu s različitim svjetovima i likovima te ih povezali sa sobom i svojim iskustvom. Gdjegod smo mogli isticali smo važnost naše kulture, njezine posebnosti i raznolikosti. U šestoj cjelini U svijetu medija u kvalitetno sročenim i opremljenim informativnim tekstovima, prilagođenima uzrastu učenika petoga razreda, o medijima pišu Lana Ciboci, Dalibor Talajić, Joško Marušić i Tomislav Šakić, stručnjaci u svijetu medija, stripa i filma.

  • Digitalni, interaktivni i multimedijalni sadržaji digitalnoga izdanja Petice služe kao dopuna temama i sadržajima udžbenika. Digitalni obrazovni sadržaj podijeljen je u šest modula koji su nazvani prema cjelinama u tiskanome izdanju. Posebnost digitalnoga obrazovnog sadržaja Petice vidljiva je u: devet kratkih autorskih videozapisa u kojima je glavni glumac (voditelj) Marko Tocilj, dječak koji je glumio Koka u Kušanovu filmu Uzbuna na Zelenom Vrhu. Na potpuno drugačiji način predstavljamo svijet knjižnice, kazališta, filma, stripa, razgovaramo s hrvatskim dječjim književnicima, redateljima, umjetnicima.

  • U svakome modulu nalaze se jedinice povezane s jedinicama u tiskanome izdanju čitanke, što znači da učenici imaju na raspolaganju motivacije, audiozapise književnih tekstova, dodatne književne tekstove, kvizove te razne interaktivne zadatke kojima provjeravaju i utemeljuju književnoteorijske pojmove te razumijevanje književnih tekstova. Na početku svakoga modula, ali i jedinica, nalazi se opis onoga što će učenici u toj jedinici naučiti, a istaknuti su i ishodi na djeci razumljiv način. dodatni zanimljivi sadržaji (književni i neknjiževni tekstovi) isticanje važnosti hrvatske kulture, njezinih posebnosti i raznolikosti devet kratkih autorskih videozapisa (kazalište, film, strip, knjižnica…)

Ciljevi koje ostvarujemo spajanjem tiskanih i digitalnih sadržaja:

Ostvarivanje ishoda

znanja, vještina, sposobnosti

Integrirano učenje

jedinstvena struktura i kombiniranje tiskanog i digitalnog sadržaja

Interaktivno učenje

učenik je aktivan sudionik

Istraživačko učenje

povezivanjem različitih nastavnih područja s različitim kontekstima života

Individualno učenje

svaki učenik samostalno napreduje

Poticanje

kreativnog i kritičkog mišljenja

Poticanje

samovrednovanja i suradničkog vrednovanja

Angažirane i zadovoljne učitelje, učenike i roditelje