Djeca budućnosti | Profil Klett

20. studeni 2018.

Djeca budućnosti

Autor: Silvija Mađarić

Učiteljica Engleskog jezika iz OŠ Eugena Kumičića iz Slatine, Silvija Mađarić, sudjelovala je u sklopu Erasmus+ projekta – Ključna aktivnost 1, na tečaju u Londonu. Naziv tečaja je  “Creative methodology for teachers of English as a foreign language“, a izabran je u skladu s temom projekta „Kids from the future", odnosno „Djeca budućnosti". Tečaj se održavao u školi Engleskog jezika – Language Link, a na tečaju su ukupno sudjelovale 3 učiteljice iz Europe.

 

Tečaj je osmišljen za učitelje koji podučavaju engleski jezik kao strani jezik, za učitelje koji žele podići razinu inovativnosti i kreativnosti tijekom nastavnog procesa, dijeliti svoje ideje i aktivnosti što se tiče podučavanja stranog jezika te svakako razvijati svoje jezične vještine - tečaj se odvijao isključivo na engleskom jeziku s izvornim govornicima.

Tijekom tečaja posebno su se fokusirali na modernije pristupe u podučavanju, kao što su Neuro – Linguistic Programming (NLP) – odnosno Neurolingvističko programiranje, Task Based Learning (TBL) – učenje temeljeno na samostalnom izvršavanju zadataka (projektne aktivnosti) te Dogme language teaching – komunikativni pristup nastavi jezika.

 

Osim novih pristupa u podučavanju, veliku su važnost posvetili korištenju jezičnih igara te pjesama, poezije, dramatizacije, bajki i priča, a sve s ciljem uvođenja kreativnosti i inovativnosti u nastavne sate, kako bi učenici bili više motivirani za učenje i sudjelovanje u samom nastavnom procesu.

Personalizirano učenje

 

Novi trendovi u podučavanju pokazuju da učenje trebati biti personalizirano (polaziti od učenika i baviti se temama koje su njima bliske), zabavno, suradničko te u svakom pogledu treba razvijati učeničke vještine, a ne prenositi samo znanje (odnosno činjenice). Učenicima trebamo omogućiti višu razinu od pamćenja i pukog reproduciranja činjenica, a u kontekstu podučavanja jezika – trebamo im omogućiti i potaknuti ih na samostalno korištenje jezika te komunikacijsku sastavnicu staviti na prvo mjesto jer jezik nije samo forma. Jezik se neprestano mijenja i razvija se, a učenike trebamo pripremati i omogućiti im samostalno korištenje jezika, s naglaskom na pričanje i komunikacijsku tečnost, a ne na ispravljanju gramatičkih pogrešaka i inzistiranju na točnosti.

Surprise!

 

Uz nove pristupe u podučavanju, svakako je vrlo dobro uvrstiti i element iznenađenja, odnosno nepredviđenog te odmaknuti se od standardne strukture sata jer nove generacije učenika zahtijevaju drugačiji pristup i odnos učitelj – učenik, ali im i dalje treba biti podrška i pružati pomoć. Učitelj treba dopustiti učenicima slobodu izražavanja i poticati samostalnost u svakom pogledu, ali uz učiteljevo nadgledanje i davanje povratnih informacija.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Ishodi učenja stranih jezika u Školi za život u odnosu na Europski referentni okvir za jezike

 

Strani jezik je predmet koji intenzivno prati europske i svjetske trendove, ne samo svojim sadržajem, nego se i metodama rada oslanja na najnovija dostignuća u nastavi drugih zemalja. Ponekad i sami autori tih udžbenika dolaze iz zemlje u kojoj je taj jezik materinji, pa već i koncepcijom nastavnih materijala u njih implementiraju najnovija dostignuća metodike i didaktike, a posebno glotodidaktike.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Aesop, Illustrated by Elenia Beretta
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Ivana Kirin, Marinko Uremović, (Daška Domljan)