EU tim: što prethodi planiranju i osmišljavanju projekata? | Profil Klett

28. rujan 2017.

EU tim: što prethodi planiranju i osmišljavanju projekata?

avatar
Autor: Mila Kokotović

Učiteljica Sanja Dam, koordinatorica za EU projekte i moja kolegica osmislila je i realizirala projekt I can thrive (ICT) u suradnji s još sedam članova EU tima OŠ Trnsko. Projekt se realizira u sklopu Erasmus+ programa kojeg provodi Agencija za mobilnost i programe EU. Tijekom provođenja projekta sedam učiteljica i ravnatelj posjetili su različite europske zemlje te su kroz stručne edukacije stekli nova znanja i vještine. Kroz nekoliko članaka upoznat ću vas s ovim velikim i korisnim iskustvom, a nadam se da će vas članci ujedno inspirirati i potaknuti na stvaranje projekata u vašim školama.

Zadaća EU tima jest pokretanje sudjelovanja škole u međunarodnim projektima s drugim školama unutar Europe. Na taj način učitelji se upoznaju s metodama poučavanja učenika u zemljama EU koji postižu zavidne rezultate u PISA ili nekim drugim istraživanjima. Kasnije te metode primjenjuju kako bi postigli bolje rezultate učenika u međunarodnim istraživanjima. EU tim u školi uspostavlja ravnatelj/ravnateljica. Njega čine učitelji koji imaju želju unaprijediti sebe u profesionalnom i stručnom pogledu s ciljem educiranja o Erasmus+ programu, e-Twinningu te različitim europskim projektima. Ravnatelj/ravnateljica škole imenuje članove tima vodeći računa o osposobljenosti pojedinaca te interesnim područjima i projektima u kojima su sudjelovali. To su različite edukacije i webinari vezani za e-Twinning i Erasmus+ organizirani od strane Agencije za mobilnost i programe EU. Učitelji na taj način bolje upoznaju mogućnosti sudjelovanja u programu. Odabrani učitelji upoznat će se s razvojnim planom škole kako bi kasnije lakše mogli stvarati ideje koje će unaprijediti rad učenika i djelatnika.

Jedan od učitelja unutar EU tima ima viziju kako će EU tim djelovati i ambiciju kako tu viziju realizirati. Ako ste ta osoba, ravnatelj/ravnateljica će prepoznati u vama upravljačke vještine i imenovati vas za voditeljicom/voditeljem projekta. U sklopu te prve etape dobro bi bilo da sudjelujete u nekom od osposobljavanja koje redovito organizira Agencija za odgoj i obrazovanje.

 

Razlozi i motivi (želja za međuškolskim partnerstvima koja uključuju mobilnost učenika i osoblja te jedinstveno međunarodno iskustvo profesionalnog razvoja, bolje povezivanje s različitim ustanovama u obrazovanju, donositeljima obrazovnih politika i zajednicom) pri stvaranju EU tima, vodit će vas u budućnosti prema zacrtanim ciljevima.

Neki od ciljeva mogli bi biti:

- razvoj i poboljšanje digitalnih kompetencija učenika i zaposlenika

- poboljšanje jezičnih kompetencija učenika i zaposlenika

- unaprjeđenje međunarodne dimenzije obrazovanja

- unaprjeđenje ključnih kompetencija i vještina, posebno s obzirom na njihovu relevantnost za tržište rada

- razvoj novih metoda učenja i poučavanja

- razvoj interkulturalnih kompetencija i kritičkog mišljenja učenika

- podizanje kvalitete rada škole.

U sklopu aktivnosti EU tima je i registracija škole i učitelja na e-Twinning portal. Putem portala, učitelji komuniciraju, surađuju i razvijaju projekte, razmjenjuju znanja i iskustva te postaju dijelom obrazovne zajednice Europe, a to je dobar vjetar u leđa vašim budućim europskim projektima. Portal će poslužiti kao baza pronalaženja informacija i mogućih partnera stručnih usavršavanja za učitelje u sklopu KA1. E-Twinning portal poslužiti će i kao mjesto gdje će se učitelji dodatno educirati o uporabi IKT-a kroz uključivanje u tematske sobe za učitelje. IKT je potreban za uspješnije provođenje eTwinning projekata te objavljivanje istih na Twinspaceu.

Na taj način, surađujući s ostalim učiteljima unutar europskih škola, te planiranjem mobilnosti, osuvremenit ćete školski kurikulum novim projektima i aktivnostima, nastavu ćete učiniti zanimljivijom i više istraživalačkom, primjenjivijom u svakodnevnom životu. Članovi vašeg EU tima biti će nositelji međukulturnih projekata u koje će se uključivati i drugi članovi kolektiva.

U konačnici, vodite računa i o tome da ciljevi nisu samo vezani za potrebe vaše ustanove, već i za nacionalne razvojne ciljeve koje je donio Hrvatski sabor u listopadu 2014. u obliku strateškog dokumenta pod nazivom Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije. U svom planiranju, svakako se oslonite i na Europski kvalifikacijski okvir, a s njim u skladu i na Hrvatski kvalifikacijski okvir koji zagovaraju i potiču cjeloživotno učenje i razvoj temeljnih kompetencija. 

Sve planove dogovarajte zajedno, timski, a u svakoj odluci sudjelujte svi. Izbjegavajte dugačka besmislena sastančenja koja će vas iscrpiti i neće donijeti nikakve zaključke. Jedan dio komunikacije održavajte online, putem elektroničke pošte, mobitela ili sličnog.

Kvaliteta komunikacije u timu odgovornost je voditeljice/voditelja. Uvijek imajte na umu da zadovoljstvo i važnost svakog pojedinca jača vaš tim i vodi vas bliže ciljevima koje ste odredili kao prioritete.

Nagrada, uspjeh u realizaciji projekta, stostruko će vam vratiti sate i dane provedene u planiranju i radu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Carevo novo ruho

Učenici OŠ Ivana Gorana Kovačića u produženom su boravku s učiteljicom Ivom Zeljko na vrlo maštovit način učili o kazalištu. Nakon što su pogledali kazališnu predstavu Car je gol, krojili su, rezali i lijepili, a kao rezultat njihovog rada nastala je raznobojna vesela odjeća kojom su obukli cara.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš