Igram se... i ponavljam! | Profil Klett

02. travanj 2024.

Igram se... i ponavljam!

avatar
Autor: Ivana Poslon

Autorice :

Katarina Kotrla Vidić, profesor matematike i informatike

Marija Glibo-Čuljak, profesor matematike i fizike

Osnovna škola „Dobriša Cesarić“, Požega

Lipanj je…Uskoro nam stiže dugo očekivani kraj nastavne godine. Kako matematiku učiniti zabavnom na kraju školske godine?

 

Sve planirano smo naučili i vrednovali. No prije one konačne zaključne ocjene većina učitelja zajedno sa svojim učenicima ponavljaju nastavne sadržaje.

 

Za ponavljanje u našoj školi biramo igru.

 

Ponekad su to digitalne igre, no sve češće „zaigramo“ se i mi sami, pa za njih izradimo jednostavne i zanimljive igrice od papira ili kartona.

 

Važno je naglasiti da prije izbora didaktičkih igara u nastavi matematike, moramo prvo odrediti obrazovni cilj koji želimo postići tom igrom, razmotriti njenu prikladnost za učenike i ukoliko je potrebno, prilagoditi ju učenicima.

 

Zanimljivo je da su nakon nekog vremena također i naši učenici poželjeli izrađivati iste. Tako se kod nas tijekom nastavnog sata igre stvaraju, izmjenjuju od klupe do klupe, rješavaju se problemi - veliki i mali, skupljaju se plusići, proglašavaju pobjednici… Aktivnost tijekom sata je konstantna.

 

Upravo to učenike ostavlja „budnima“ cijeli nastavni sat.

 

Mogli smo primijetiti da je atmosfera tada poticajna​, sudjeluju gotovo svi učenici​, uvjereni da su uspješni​ i da njihov trud napokon ima smisao i svrhu​. Ponavljanje i uvježbavanje tada je lakše.

 

Koje su to igre najpopularnije kod nas ovih dana?

 

  1. Puzzle
  2. Chatterbox

 

 

  1. PUZZLE

Razred: 6.​

Matematičko područje: ČETVEROKUT (kvadrat, pravokutnik, paralelogram, trapez) - ponavljanje

Oblik rada: individualni rad, skupni rad

Potreban materijal: učenici će dobiti set puzzli, olovku i papir​

Trajanje igre: 15 – 20 min

 

Igra se sastoji od 16 jednakih komadića puzzli. Svaki broj na puzzli (01 - 04) opisuje istu karakteristiku različitog četverokuta (kvadrat, pravokutnik, paralelogram, trapez). Izrežite i izmiješajte puzzle. Dajte svojim učenicima da ih slože.

 

 

Dobrobiti slaganja puzzli:

 

RAZVIJANJE FIZIČKE SPOSOBNOSTI KOD UČENIKA​

  • Koordinacija ruka - oko. ​
  • Slažući puzzle učenik će razviti savršen odnos između onoga što njegove oči vide i toga što njegove ruke rade.​

RAZVIJANJE KOGNITIVNIH SPOSOBNOSTI KOD UČENIKA​

  • Razumijevanje oblika - trokut, kvadrat, pravokutnik, trapez.​
  • Pamćenje - Učenik treba zapamtiti oblik.​
  • Rješavanje problema - Dijelovi slagalice se slažu ili se ne slažu. Važno je poznavanje nastavnog sadržaja. Učenik treba koristiti vještine kritičkog razmišljanja kako bi razriješio slagalicu i ne može varati.​

RAZVIJANJE EMOCIONALNIH VJEŠTINA KOD UČENIKA​

  • Postavljanje ciljeva - Prvi cilj je riješiti slagalicu. Kasnije to može biti osmišljavanje strategije za uspješno rješavanje slagalice poput stavljanja istih dijelova na isto mjesto u slagalicama.​
  • Strpljenje - Slaganje puzzli zahtijeva vježbanje strpljenja i polagani rad. Kada učenik složi slagalicu vidjet će kako se strpljenje isplati.

 

 

 

 

2. CHATTERBOX

Razred: 7.​

Matematičko područje: MNOGOKUT - ponavljanje

Oblik rada: individualni rad, skupni rad​

Potreban materijal: učenici će dobiti izrađenu gotovu mrežu za chatterbox, olovka, papir, po potrebi štoperica​

Trajanje igre: 15 – 20 min ​

 

Izradite svoj chatterbox koji se sastoji od 4 ključne riječi te 8 pitanja i na njih odgovarajućih odgovora. Učenici igraju u paru. Parovi se izmjenjuju unutar skupine. 

Učenik izabire jedno od ponuđenih slova i čita mu se riječ uz to slovo. Chatterbox je potrebno okrenuti onoliko puta koliko riječ ima slova. Zatim učenik odabire jedan broj ( npr. Od 1 – 4 ili 5 – 8 ) i pod tim brojem mu se čita zadatak te ga sam rješava.

Točno riješen zadatak donosi 10 bodova, a netočan 0.

 

 

Dobrobiti Chatterbox-a:

 

Chatterbox je kutija puna iznenađenja.​

Izrađujemo ju kako bi djecu:​

  • potaknuli na razgovor,​
  • razvili i ojačali govor, jezik i komunikacijske vještine kroz matematičke pojmove i zadatke.​

 

 

 

 

 

ZAKLJUČAK:

Kako možemo pomoći svojim učenicima da zavole matematiku? Igrajte se!

Za mnogu djecu osjećaji prema matematici mijenjaju se oko petog razreda. Ili je sve jasno, ili silno teško ili frustrirajuće dosadno.

Zabavite se matematikom, pa umjesto „dosadne“ domaće zadaće zadajte osmišljavanje igre u kojoj će se naći zadaci iz udžbenika i njihova rješenja.

Odigrajte tu igru sljedeći sat.

Naš je posao uhvatiti trenutke kada je dijete zainteresirano, slušati djetetova pitanja, postavljati neka svoja vlastita i učiti zajedno s njima.