Rezultati projekta FLIP u Osnovnoj školi Horvati | Profil Klett

19. listopad 2018.

Rezultati projekta FLIP u Osnovnoj školi Horvati

avatar
Autor: Klara Šarčević

Članak napisao: Ivan Kardum, učitelj u Osnovnoj školi Horvati

 

Nakon dvije godine sudjelovanja u međunarodnom KA2 projektu FLIP: Finding Learning Inovative Paths, koji je financiran sredstvima Europske unije, i nakon četiri transnacionalna sastanka učenika i učitelja iz Rumunjske, Grčke, Italije i Hrvatske, sudionici projekta iz Osnovne škole Horvati došli su do vrijednih spoznaja koje će im pomoći u namjeri poboljšanja standarda i kvalitete poučavanja.

 

Tijekom projekta testirala se jedna od suvremenih nastavnih metoda, obrnuta učionica, i izradio se priručnik za njezino implementiranje u nastavu. Analizom evaluacijskih aktivnosti (poput upitnika, fokus-grupa te osvrta učenika i nastavnika) utvrđene su obrazovne potrebe učenika i samih nastavnika.

 

Učenici, nakon iskustva projektnih aktivnosti, smatraju da je u redovnoj nastavi potrebno više projektnog tipa poučavanja, vježbi suradničkoga učenja, odnosno grupnoga rada. Važan je njihov stav o tome da je potrebno poticati slobodno izražavanje ideja, navikavanje na dijeljenje znanja među njima samima, kao i činjenica da žele što kreativnije aktivnosti i raznolikije načine prezentacije nastavnih sadržaja.

 

Posebno ističu zainteresiranost za nastavne sadržaje za koje smatraju da su praktično važni u svakodnevnome životu te za načine ispravnog korištenja interneta u svrhe poučavanja i dijeljenja znanja.

 

Učitelji su detektirali tri područja koja žele dodatno razvijati u narednom periodu, suradničko učenje, rješavanje problemskih situacija i razvoj kritičkoga mišljenja.

 

Sudjelovanje u projektu dodatno je učvrstilo opći stav da je, osim svladavanja nastavnoga gradiva, razvijanje učeničkih vještina (naročito transverzalnih) glavna zadaća suvremenoga načina poučavanja.

 

Metoda obrnute učionice, uz sve svoje prednosti (npr. stavljanje učenika u aktivan odnos i naglašavanje odgovornosti prema radu) i ograničenja (npr. nejednake materijalne mogućnosti) pokazala se kao korisna opcija u nastavnome procesu.

Na projektnim aktivnostima, u Zagrebu tijekom listopada 2017., sudionike projekta posjetila je i zamjenica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, a u ime gradonačelnika Grada Zagreba primila zamjenica pročelnika Gradskoga ureda za obrazovanje Mila Jelavić. Detaljne informacije o iskustvima partnerskih škola moguće je doznati na službenoj stranici projekta.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Učimo od djece – 5 stvari koje sam naučila od svojih učenika

„Zna se tko je u razredu učitelj, a tko učenik!“ – rečenica je koju često čujemo, a vjerojatno i sami upotrebljavamo u prikladnom kontekstu. Asocira nas na autoritativnog učitelja u centru svog razreda i disciplinirane učenike koji ga pažljivo slušaju i upijaju informacije. No, svi znamo da u današnjoj praksi to i nije baš tako, a u sljedećih nekoliko odlomaka to ćemo i pokazati.

Interpretacija romana Kiklop u nastavi i pisanje školskoga eseja

Na Županijskom stručnom vijeću u Pazinu 8. veljače 2018. godine održano je predavanje i radionica za profesore Hrvatskoga jezika na temu Čovjek i svijet u rukama Polifema u Marinkovićevu Kiklopu. Naglasak je bio na primjeni metodičkih postupaka u nastavi, osmišljavanju strukture sata služeći se različitim metodama i strategijama, na raspravljanju o aktualnim problemima kojima se roman bavi te na pisanju školskoga eseja na državnoj maturi.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja