Biti učitelj - profesija ili poziv | Profil Klett

Učitelji: Z. Balog, G. Vitez, D. Jarnević, E. Kumičić, S.S. Kranjčević

02. prosinac 2019.

Biti učitelj - profesija ili poziv

avatar
Autor: Barbara Zlatar

Sljedeću godinu posvećujemo velikanima - svojim životnim učiteljima, te svojim učiteljima, velikanima svakoga dana. Duboko cijeneći njihovu profesiju, propitujemo razlike u poimanju učitelja nekada i danas, naglašavamo važnost njihova položaja u društvu i promišljamo o motivima za bavljenje najodgovornijim poslom - zvanjem: poučavanjem, odgajanjem i brigom o djeci.

Biti učitelj znači biti velikan - svakoga dana!

Učitelji: L. Ružička, I. Filipović, J. Leskovar, F. Galović, J. Truhelka

Nekoć, ne baš tako davno, tvrde znalci, tradicionalne, dobrostojeće obitelji pokušale su sinove potaknuti da studiraju pravo i medicinu. Uvijek je bilo dobro imati sina liječnika i(li) odvjetnika. „Zlu ne trebalo.“

U siromašnijim obiteljima, s druge strane, potomke gladne znanja obično bi se usmjeravalo prema crkvi ili školi. Svećenik ili učitelj obitelji je donosio poseban legitimitet u koji je utkana podjednaka količina pameti, moralnosti, upornosti i discipline.

Često su učitelji i svećenici bili glavni savjetodavci i najbolje su znali što se događa u njihovu kraju. Ukratko, između spomenute četiri profesije bilo je razlika u shvaćanju profesije i zvanja - poziva.

 

U današnjem svijetu prepunom najrazličitijih profesija, svijetu gdje obrazovanje nije samo privilegij bogatih, situacija bi trebala biti ponešto drukčija. Čini se da je utjecaj i mišljenje učitelja sve manje važno, a poštovanje zajednice u kojoj djeluju već je odavno na klimavim nogama. Tragična je istina da su za takvo stanje oni sami najmanje krivi.

 

Učitelji: V. Nazor, M. Lovrak, V. Novak

Unatoč svim preprekama, učitelji su i dalje, poput davnih prethodnika, ključni za razvoj učenika, pa tako i čitave zajednice.

 

Bez obzira na stanje na računu ili u zbornici, viruse i prehlade koji su u učionicama pronašli savršeno stanište, anonimne prijave koje se olako pišu, ali ozbiljno shvaćaju, oni i dalje s nevjerojatnom strpljivošću i smiješkom na licu bude u učenicima strast prema znanju, prate njihove specifične interese, uče ih socijalnim interakcijama i uvode u društvo.

 

Sve to čini specifičnosti neke profesije, zaključit će neki, ali ljudi koji su u životu naišli na učitelja koji ih je na mnoštvo načina zauvijek obilježio ipak osjećaju da se katkad radi o pozivu. Između ta dva pojma opet je tanka linija. U ovom slučaju ona nema baš nikakve veze s novcem i pogodnostima koje on donosi.

Čine ju ljubav, strast, entuzijazam i čitav splet ostalih pozitivnih emocija.

U tom smislu biti učitelj nadilazi profesiju i njegov posao postaje poziv.

 

No pitanje je kako javnost percipira poziv jer plemenitost i altruizam nisu nužno povezani s visinom plaće i uvjetima rada. Učitelji stavljaju naglasak na profesionalnost. Oni su profesionalci, radnici koji traže profesionalne uvjete u profesionalnoj okolini. I upravo to ne umanjuje i ne dovodi u pitanje ljubav, strast i entuzijazam. Jer  da bi se preživio jedan učiteljski dan, katkad je potrebno mnogo više od same profesionalnosti, to je nadamo se svima jasno.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja