Djeca budućnosti | Profil Klett

20. studeni 2018.

Djeca budućnosti

Autor: Silvija Mađarić

Učiteljica Engleskog jezika iz OŠ Eugena Kumičića iz Slatine, Silvija Mađarić, sudjelovala je u sklopu Erasmus+ projekta – Ključna aktivnost 1, na tečaju u Londonu. Naziv tečaja je  “Creative methodology for teachers of English as a foreign language“, a izabran je u skladu s temom projekta „Kids from the future", odnosno „Djeca budućnosti". Tečaj se održavao u školi Engleskog jezika – Language Link, a na tečaju su ukupno sudjelovale 3 učiteljice iz Europe.

 

Tečaj je osmišljen za učitelje koji podučavaju engleski jezik kao strani jezik, za učitelje koji žele podići razinu inovativnosti i kreativnosti tijekom nastavnog procesa, dijeliti svoje ideje i aktivnosti što se tiče podučavanja stranog jezika te svakako razvijati svoje jezične vještine - tečaj se odvijao isključivo na engleskom jeziku s izvornim govornicima.

Tijekom tečaja posebno su se fokusirali na modernije pristupe u podučavanju, kao što su Neuro – Linguistic Programming (NLP) – odnosno Neurolingvističko programiranje, Task Based Learning (TBL) – učenje temeljeno na samostalnom izvršavanju zadataka (projektne aktivnosti) te Dogme language teaching – komunikativni pristup nastavi jezika.

 

Osim novih pristupa u podučavanju, veliku su važnost posvetili korištenju jezičnih igara te pjesama, poezije, dramatizacije, bajki i priča, a sve s ciljem uvođenja kreativnosti i inovativnosti u nastavne sate, kako bi učenici bili više motivirani za učenje i sudjelovanje u samom nastavnom procesu.

Personalizirano učenje

 

Novi trendovi u podučavanju pokazuju da učenje trebati biti personalizirano (polaziti od učenika i baviti se temama koje su njima bliske), zabavno, suradničko te u svakom pogledu treba razvijati učeničke vještine, a ne prenositi samo znanje (odnosno činjenice). Učenicima trebamo omogućiti višu razinu od pamćenja i pukog reproduciranja činjenica, a u kontekstu podučavanja jezika – trebamo im omogućiti i potaknuti ih na samostalno korištenje jezika te komunikacijsku sastavnicu staviti na prvo mjesto jer jezik nije samo forma. Jezik se neprestano mijenja i razvija se, a učenike trebamo pripremati i omogućiti im samostalno korištenje jezika, s naglaskom na pričanje i komunikacijsku tečnost, a ne na ispravljanju gramatičkih pogrešaka i inzistiranju na točnosti.

Surprise!

 

Uz nove pristupe u podučavanju, svakako je vrlo dobro uvrstiti i element iznenađenja, odnosno nepredviđenog te odmaknuti se od standardne strukture sata jer nove generacije učenika zahtijevaju drugačiji pristup i odnos učitelj – učenik, ali im i dalje treba biti podrška i pružati pomoć. Učitelj treba dopustiti učenicima slobodu izražavanja i poticati samostalnost u svakom pogledu, ali uz učiteljevo nadgledanje i davanje povratnih informacija.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Priče hrvatskih osmaša

Izuzetno smo ponosni na brojku od 468 priča koje su nam pristigle na natječaj Let’s Build a Story i želimo zahvaliti svim mladim spisateljima na izvrsnim pričama te njihovim mentorima na inspiraciji i entuzijazmu.

 

Zbog velikog broja priča od kojih svaka zaslužuje pomno čitanje odlučili smo ovo dugo toplo ljeto provesti u čitanju!

 

Prije nego osmaši zauvijek odlepršaju iz svojih školskih klupa, saznat ćemo koje su tri priče osmih razreda najbolje prema stručnom sudu našeg žirija. Stoga vam predstavljamo naše partnere i članove žirija.

Izbori u Americi – „Slonovi“ i „Magarci“ ponovno u ringu

Republikanski crveni „Slonovi“ i demokratski plavi „Magarci“

U studenom američki građani biraju predsjednika po 58. put. Hoće li novi predsjednik doći iz redova crvenih „slonova“ (republikanski logotip) ili plavih „magaraca“ (prepoznatljiv, iako ne i službeni simbol demokrata)? Na ovo pitanje ne znamo odgovor, ali zato znamo na mnoga druga: Kojoj je stranci pripadao prvi američki predsjednik, George Washington? Kako su nastale dvije stranke? Koje su američke države tradicionalno „crvene“, koje „plave“, a koje „ljubičaste“?

Europski dan jezika

Svi mi „ljubitelji“ i poznavatelji stranih jezika, ponosni smo što imamo svoj dan u godini: 26. rujna slavi se Europski dan jezika. Teacheri i teacherice, Lehrer i Lehrerinnen uglavnom taj dan obilježe u učionici sa svojim učenicima kako bi ukazali na važnost poznavanja stranih jezika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Nina Lauder, Suzanne Torres, Paul Shipton
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Ira Raše, (Ankica Knezović)