Science on Stage festival okuplja stručnjake, edukatore i zaljubljenike u znanost s ciljem dijeljenja inovativnih pristupa u podučavanju znanosti. U nekoliko webinara predstavit ćemo vam nagrađene projekte od strane stručnoga ocjenjivačkoga vijeća sa 1. festivala Science on Stage Hrvatska održanoga u prosincu 2023. godine u Zagrebu.
Seriju webinara otvaramo prezentacijom prvih dvaju projekata koji će predstavljati Republiku Hrvatsku na međunarodnom festivalu u gradu Turku u Finskoj:
- "Izrada „Ozon detektora“ u školskom laboratoriju" autorice Olivera Tadić (kategorija: Jeftini pokusi u STEM obrazovanju)
- "Ogulin - grad bajke i STEM-a" autorica Marina Jurašić, Biljana Stipetić i Valentina Blašković (kategorija: STEM za najmlađe)
Izrada „Ozon detektora” u školskom laboratoriju
Kratki opis projekta:
Priča o dva ozona – jednom plinu s dva vrlo različita utjecaja na ljude i okoliš, motivirala je nastavnicu Oliveru Tadić da osmisli projekt koji, uz minimalna sredstva, omogućuje da se u svakoj školi može pripraviti „ozon detektor” za praćenje koncentracije prizemnog, tj. „lošeg“ ozona.
Projektom se učenicima omogućuje istraživački pristup te shvaćanje važnosti poznavanja kvalitete zraka koja je danas problem globalnih razmjera. Usporedbom prikupljenih podataka mjerenja koncentracije troposferskoga ozona koji ugrožava ljudsko zdravlje, usjeve i ekosustave s podacima koje objavljuje NASTAVNI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO ISTARSKE ŽUPANIJE učenike se osvještava o važnosti metode mjerenja i prikupljanja podataka kao i o određenim odstupanjima.
Ogulin – grad bajke i STEM-a"
Kratki opis projekta:
"Ogulin – grad bajke i STEM-a" interdisciplinarni je projekt prilagođen uzrastu učenika od 6 do 12 godina koji ne zahtjeva velika sredstva za provedbu i moguće ga je provesti baš u svakoj učionici. U sklopu projekta učenici se bave matematikom na način da istražuju osnove kriptografije ovisno o uzrastu služeći se Cezarovom šifrom, Pigpen šifrom itd. Učenike se upoznaje i s tehnikama pogađanja brojeva, s nevidljivim pismom te ih se uvodi i u svijet kemije. Kroz projekt učenici će se upoznati i s digitalnim alatima pomoću kojih će lakše šifrirati i dešifrirati tekst te dodatno ovladati vještinama iz područja informatike. Učenici kroz projekt i istraživački dio projekta razvijaju logičko zaključivanje, suradničko učenje te komunikacijske vještine. Sam projekt moguće je provesti (u cijelosti ili samo dijelove) i na drugim predmetima kao motivaciju za sadržaje koji se obrađuju ili za dodatno uvježbavanje sadržaja kao npr. abecede, zbrajanja brojeva itd.
Snimku webinara možete pogledati ovdje.