Estetsko uređenje u školi se kroz edukaciju bavi kreiranjem boljeg i ljepšeg ambijentalnog ugođaja škole
Povodom likovnog natječaja ŽELIM, STVARAM, OBLIKUJEM Profil Kletta obratimo pozornost na višestruku ulogu učitelja likovne kulture koji sudjeluje u obrazovanju, ali i pokreće projekte, organizira izložbe, likovne grupe, brine se o estetskom uređenju škole na dobrobit cijeloga školskog kolektiva, ali i šire zajednice.
Nastava Likovne kulture u osnovnoj školi bitna je za perceptivni, kognitivni, vizualni, taktilni i kreativni razvoj djeteta, a uz nju se najčešće vezuje i estetsko uređenje u školi. U suvremenom dobu gdje je bitan vizualni dojam i sve se svodi na pogled i vizualnu komunikaciju s okolinom, veoma je važno da prostorni ugođaj bude raznolik, dinamičan, maštovit i kreativan.
Tijekom boravka učenika u školi bitno je uspostavljanje vizualne komunikacije s prostorom, a u toj važnoj ulozi sudjeluje grupa djece koja se u sklopu izvanučioničke nastave bavi estetskim uređenjem škole.
Ta grupa učenika i entuzijasta, željna učenja novih likovnih vještina i spoznaja, radi na oblikovanju i kreiranju interijera i eksterijera školskog prostora. Učenici promišljaju uređenje prostora služeći se raznim likovnim tehnikama, njihovim povezivanjem u cjelinu stvaraju zanimljiv ambijentalni ugođaj, a ujedno i obogaćuju svoj likovni jezik. Djeca tako oblikuju malu i veliku plastiku, crtaju, slikaju, otiskuju s matrice, kombiniraju tehnike, graviraju, kombiniraju razne materijale i uče šivati.
Tako se stječu nove vještine i gradi se likovno estetski dojam kod djece, a također se njeguje osjećaj za prostor i prostornost.
Za dječje stvaranje u likovnoj grupi bitan je i rad na školskim projektima u kojima je naglašena likovna komponenta i na taj se način oblikovanjem obrađuje određena tema.
Kad se pravilno usmjere i potaknu, djeca su sklona proširiti svoje granice, postići visoka likovna i estetska dostignuća koja se od njih traže. Pogotovo se dobro izražavaju u timskom radu.
U tom kontekstu posebnu vrijednost imaju i razne školske manifestacije, blagdanske priredbe i školski plesovi gdje djeca kroz zabavu i druženje dobro komuniciraju i s prostorom koji ih okružuje. Za te se prigode izrađuju kulise, scenografija, a i kostimografija, zatim oblikovanje lutaka, lutkarstvo za lutkarske predstave u školi te se na taj način razvijaju razne vještine, kao i timski rad, poduzetni duh, a prije svega se potiče suradnja i zajedništvo.
Jako je bitno u scenskom izričaju da učenici uče razne tehnike oblikovanja kao što su trodimenzionalno oblikovanje, crtež, slikanje, dizajniranje raznih predmeta na sceni. Školski zidovi i panoi nude mogućnost kreiranja plakata, kao i postav izložbi te odabir i selekciju likovnih radova na određenu temu. Ništa manje nije važno u estetskom uređenju i stvaranje raznih fontova slova i riječi, kaligrafije.
U inspiraciji i pronalasku motiva nezaobilaznu ulogu ima kulturna i prirodna baština koja potiče dječje stvaralaštvo i maštu te tako uspostavljaju aktivan odnos prema njoj.
Puno mogućnosti nude i posebna mjesta za izlaganje unutar škole kao što su izložbeni prostori predviđeni samo za tu funkciju, u primjeru OŠ A. Mihanovića to je stakleni foaje kod ulaza. Tu se učenici izražavaju kroz instalacije, a posebno je zanimljivo oblikovanje u kojem se harmoniziraju razni aspekti dječjeg umjetničkog izražavanja kao što su spajanje slikarskog, kiparskog i prostornog oblikovanja.
Sve u svemu likovno stvaralaštvo u prostornom i ambijentalnom uređenju je vrlo bitno za dječje stvaralaštvo jer stvaranjem djeca uče mnoge likovne vještine, obogaćuje se vizualna percepcija, a što je najvažnije od svega oplemenjuje se unutarnji i vanjski prostor škole i na taj način čini boravak učenicima boljim i ugodnijim.