Fašnički pozdrav iz Samobora | Profil Klett
Fašnička maska

Fašnička maska

17. veljača 2017.

Fašnički pozdrav iz Samobora

Autor: Maja Trinajstić

Izrađujući fašničke maske, samoborski su se učenici upoznali s hrvatskom kulturnom baštinom te su se okušali u novim kiparskim materijalima.

Učenici 6. i 7. razreda Osnovne škole Samobor izradili su maske u tehnici papir-plastike pod vodstvom učitelja likovne kulture Slavena Jurića.

Fašnička maska inspirirana tradicijom bušara
Fašnička maska inspirirana tradicijom bušara

Učenici šestih razreda u OŠ Samobor okušali su se u izradi maski u tehnici papir-plastike. Ključni pojam obuhvaćao je upoznavanje s plošno istanjenom masom i mogućnostima oblikovanja istanjene mase u tehnici papir-plastike. Kako učenici uče starohrvatsku kulturnu baštinu bušara i fašničke tradicije, izabrali smo nekoliko načina njegove izrade. 
Sam postupak izrade kiparske forme u tehnici papir-plastike sastojao se od izrezivanja dijelova i spajanja u cjelinu. Prvenstveno oblikovali smo lice kružnim isječkom i skupili u plitki valjak. Na tom valjku dodavali smo oblike koji su zavinutih formi koje smo postigli urezivanjem tupom stranom škara. Boje su bile određene jer smo željeli estetski urediti školski hodnik u fašničkom raspoloženju. Učenici su brzo razvili vještinu uporabe papir-plastike. Posebno zanimanje i koncentracija u radu isticali su se u izradi detalja što je dobro uočljivo na primjeru starice kao motiva. Svaki dio, usprkos tankosti papira, ima naglašenu trodimenzionalnost. Nakon završetka izrade postavili smo izložbu na glavnom panou u školi. 
 

Izložba maski u OŠ Samobor
Izložba maski u OŠ Samobor

Sedmi razredi izradili su u tehnici papir-plastike rotaciju plošno istanjene mase, poput rozete ispunjene ritmovima. Na rozetu zlatne boje dodali su plošni fašnički lik. Te maske upotpunile su školski strop glavnog hodnika i svojom ljepotom unijele dodatno fašničko raspoloženje na zadovoljstvo svih učenika i učitelja u OŠ Samobor. 

Fašnička rozeta
Fašnička rozeta
Tekst pripremio Slaven Jurić, mag. educ. art.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Slika, pokret, zvuk i riječ u nastavi

Kad sam se zapitala kako bih s učenicima odradila ovu temu iz kurikuluma Likovne kulture, nametnula mi se glazba kao snažan medij koji ujedinjuje sve navedene pojmove. Temu sam obradila u tri podteme - Boje zvuka, Nacrtaj mi priču i Ples instrumenata - te za svaku odvojila jedan dvosat, zajedno šest nastavnih sati.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja