Dok riječi pokreću tvoje misli, glazba budi tvoje osjećaje, a pjesma ti pomaže da osjetiš misao.
Glazba nije samo umjetnost već je jezik, govor i pismo. Iako svi ne razumiju njezino pismo - notaciju kao visoko razvijeni sustav simbola koji označavaju apstraktne pojmove, govor svi razumijemo, jer je semantika glazbe apstraktan, ali univerzalan jezik koji najizravnije dotiče naše emocije, motoriku i misli.
Iako ne moramo poznavati jezik glazbe, možemo razumjeti što nam ona govori.
Stoga ona ima čarobnu moć povezivanja ljudi različitih rasa, nacija, naraštaja i kulture. Dapače, nerijetko postaje najbolje sredstvo upoznavanja i razumijevanja te prihvaćanja drugačije kulture iz sadašnjosti ili prošlosti.
Ovisno o tome u kojoj mjeri razumijemo jezik glazbe, percipirat ćemo dio spektra o kojem pojedino glazbeno djelo govori. Ova se pojavnost jasno vidi i iz slike magnetske rezonancije mozga onoga koji sluša glazbu. Dok će amateru, ljubitelju glazbe pri slušanju biti jače animiran desni, kreativni dio mozga u kojem su smješteni centri za melodiju, harmoniju, glazbenu boju, profesionalnome će glazbeniku više sijevati lijevi, analitički dio mozga u kojem su centri za ritam, tempo, metriku, glazbeni oblik, dakle vremenske dimenzije glazbe.
![](https://www.profil-klett.hr/sites/default/files/styles/sx_1170/public/mercedesleftrightbrain5.jpg?itok=UKvZ9RWo)
Učenjem jezika glazbe djetetu ćemo darivati najvredniji poklon na putu razvoja apstraktnoga mišljenja.
Na tom, za neuke pedagoge ponekad mukotrpnom putu, poticajan saveznik su emocije koje glazba pokreće u djetetu i olakšava učenje.
Upravo emocionalni i motorički poticaj kojim glazba utječe na pojedinca, ishodište su muzikoterapije. Bilo da se radi o terapiji govora ili drugim poremećajima motorike i psihe, emocionalan impuls glazbe nemjerljivi je saveznik na putu izliječena.
Govor glazbe olakšava učenje i na drugim područjima:
- u učenju stranih jezika: svaki se jezik lakše usvaja pjevajući pjesmice i brojilice izvornoga jezika koji se svladava. Pritom melodija glazbe pomaže prirodnom usvajanju melodije koji svaki jezik ima.
- u svladavanju apstraknog jezika matematike glazba ima bezbroj izravnih poveznica: i glazba se počinje učiti brojenjem, a razlomci npr. odražavaju omjere odnosa zvuka određenog tona alikvotnim nizom, koji izravno utječe na tonsku boju, itd.
Daleko je najznačajnije što govor glazbe koji svi razumijemo – samo na različitim razinama, pruža mogućnost svakome pojedincu da živi život ljepše, vrednije i zdravije, a to je određenje sretnoga života kojem svi težimo.
I nikada ne zaboravimo, tamo gdje prestaje riječ, počinje glazba... stoga ponekad zašutimo i prepustimo glazbi da govori umjesto nas, daleko dublje će doprijeti.