Good Friends in an Air Taxi - eTwinning projekt 2. razreda OŠ Strahoninec | Profil Klett

12. srpanj 2019.

Good Friends in an Air Taxi - eTwinning projekt 2. razreda OŠ Strahoninec

avatar
Autor: Tea Horvatić

Kroz eTwinning zajednicu i projekt, učenici drugih razreda Osnovne škole Strahoninec su ove školske godine upoznavali Europu i svijet kroz virtualna putovanja svoje maskote, poznatog zeca Ronnieja iz udžbeničkog kompleta New Building Blocks.

Projekt su osmislile učiteljice Barbara Klaassen iz Njemačke, Birgit Jürs i Andrea Linke iz Austrije, a priključile su se Tea Horvatić iz Hrvatske i Inés Torres de Muñoz iz Ekuadora. Projekt je bio zamišljen na temu 66. europskih nagrada u Njemačkoj: Europa – to si ti! Putem natječaja koji je bio organiziran u godini Europskih izbora, učenici su bili pozvani da kroz odabranu temu, promišljaju o svojim željama za budućnost Europe. Takvim kritičkim razmišljanjem kod učenika potičemo odgovore na pitanja zašto je Europa važna, što bi rado promijenili i kako mediji utječu na naše poimanje Europe. Zajedno s partnerima i razredima u Europi, učenici su proizveli različite medijske doprinose i razmjenjivali poglede online. Ukupno je nagrađeno 23 takvih suradnji (2511 učenika) vaučerima između 200 i 600 eura i priznanjima za svoje eTwinning projekte.
 

Za mlađe učenike u kategoriji do 9 godina, u planiranju projekta odabrali smo temu „1-2 Kroz Europu zračnim taksijem“ te smo nastojali odgovoriti na sljedeće pitanje: „S prijateljima si izgradio zračni taksi. Krećete na putovanje kroz Europu. Što ste otkrili?“
 

Plan rada je bio unaprijed dogovoren s učiteljicama putem videokonferencije u listopadu 2018., a dodatne prijedloge i ideje razmjenjivali smo porukama i epoštom. Bilo je zanimljivo vidjeti kako naš poticaj vodi učenike u svijet mašte i kako će dogovoriti plan realizacije tih kreativnih ideja.
 

 

Prvi zadatak bio je odabrati maskotu svoje škole koja će virtualno putovati. Obzirom da na satovima engleskog jezika koristimo udžbenički komplet Profil-Kletta New Building Blocks, čija maskota je zec Ronnie, prijedlog učenika bio je da upravo on putuje Europom i šire. Naša projektna priča započela je s neutralnog mjesta odakle su se maskote ukrcale u zračni taksi – s Mjeseca!

 

Drugi zadatak bio je osmisliti kako će izgledati zračni taksi. Učenici su crtali i konstruirali svoja leteća vozila, a demokratskim postupkom glasanjem za najbolji taksi, odabrali smo školskog pobjednika. Svaka škola je svoga pobjednika poslala na zajedničku stranicu na TwinSpace, a zatim smo putem online upitnika glasali za konačnog pobjednika. Odabrani taksi ujedno je bio i logo projekta.

Sljedeći zadatak je bio dogovoriti koja mjesta će naše maskote zajedno posjetiti nakon što započnu svoj zajednički put s Mjeseca. Razgovori i rasprave su bile produktivne. Svaki učenik dao je prijedlog mjesta, a učiteljica je zapisivala predložena mjesta. Željeli smo krenuti od našeg mjesta, Strahoninca i naše škole, a zatim šire kroz Međimurje, glavni grad Zagreb pa sve do Jadranskog mora. Ipak, zbog kratkog trajanja projekta i vremenske ograničenosti, kroz naše videozapise predstavili smo svoj kraj i glavni grad Hrvatske.

 

Pravi putnici za putovanja moraju imati i putovnicu. Tako su i naše maskote dobile svoje europske putovnice u koje su dobivale žigove za svako obavljeno putovanje. Žigove s putovanja su dizajnirali učenici u obliku crteža koje smo potom skenirali.

Ronniejeva putovnica

Jedna od najzanimljivijih igara tokom projekta bila je „I pack my bag“ aktivnost u kojoj su učenici birali koje predmete će maskota spakirati u svoj kofer i što će im biti potrebno na putovanju. Svaki partner je snimio video u kojemu dodaje novi predmet za putovanje, a videozapisi su snimani lančano, tako da je svaki partner morao ponoviti prethodne predmete, imenovati ih, pokazati kartice slikom i riječima te pantomimom. Kako je kofer bio sve puniji, to su naša snimanja bila duža i zahtjevnija – međutim, učenici su se veselili svakom snimanju, organizirali koje će stvarti donijeti u školu, dijelili su uloge i glumili. Što je najvažnije, komunicirali su na engleskom, učili nove riječi i napravili videozapis kojim su se mogli pohvaliti roditeljima.

 

Serijal videozapisa pakiranja kofera dostupan je ovdje: https://prezi.com/view/y7pZD0HgMXgDeQaal6Wm/

Uoči Božića, pakirali smo pakete i izrađivali božićne čestitke za naše partnere. U paketima smo slali poznate slatkiše iz Hrvatske, a primali smo slastice iz Njemačke, Austrije i čestitke iz Ekvadora. Primijetili smo da pošta koja putuje od i do Ekvadora stiže neobično kasno, tako da smo božićne čestitke primili tek oko Uskrsa, a oni su naše primili tek u lipnju! Kolegica iz Ekvadora nas je upozorila da će put do njih trajati dugo, ali ovo nas je uistinu iznenadilo.

 

U drugom polugodištu počeli smo raditi videozapise o našem kraju i o Zagrebu. Kroz terensku nastavu, snimili smo značajnije znamenitosti našega mjesta, a zatim je učiteljica spojila te videozapise u film. Za drugi film o Zagrebu, koristili smo besplatne fotografije Zagreba i uz pomoć Powerpoint animacije na njih smo dodali naše maskote te prikazali njihovo putovanje Zagrebom. Osim što smo kreirali vlastite videozapise, posjetili smo mjesta koja su prezentirali naši partneri kroz svoje filmove. Upoznali smo Njemačku, Austriju, Češku, Mađarsku, Egipat, Ekvador i otočje Galapagos. Sve videozapise smo saželi u online knjižicu, naš zajednički dnevnik, izrađen pomoću alata Storymap koju su učenici ponovno mogli podijeliti s roditeljima.

 

Link za Stroymap: https://uploads.knightlab.com/storymapjs/2f3dd665ef5f038749d4f960206a7250/good-friends-in-an-air-taxi/index.html

U ožujku, projekt smo prijavili za natjecanje i u svibnju smo saznali da smo nagrađeni. Nestrpljivo smo čekali poklone iznenađenja iz Njemačke. Učenici su bili oduševljeni kad su primili torbe za tjelesni s eTwinning natpisom, olovke, kemijske, markere i gumice s logom Erasmus+ i eTwinning. Uz to, dobili su i priznanja za rad i doprinos projektu koja su im svečano uručena povodom Dana Škole od strane ravnateljice i mentorice.

Konačni rezultati projekta i cjelokupan proces vidljivi su na TwinSpace stranici projekta. Osim projektnog dnevnika, objavili smo i igre za učenje riječi u kutku za učenike, a evaluacijskim upitnikom smo vrednovali cjelokupni projekt. Rezultati su pokazali da je učenicima bio zanimljiv, da su mnogo naučili i da bi i dalje željeli sudjelovati u eTwinning projektima. Vrijednosti poput novih znanja o svijetu, učenja o demokraciji, prihvaćanje drugih i interkulturne zanimljivosti ostat će im zauvijek, a prijateljstva koja su stekli njegovat će i dalje. Vještine koje su stekli u engleskom i informatici također će im koristiti za nastavak školovanja. Ono najbitnije je, motivacija za daljnji rad i radost uspjehu.

Ovaj eTwinning projekt dostupan je na TwinSpace stranici: https://twinspace.etwinning.net/72864/home

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Završno natjecanje povodom Europskog dana jezika

Učiteljice engleskog i talijanskog jezika Ivona Jerković i Tina Parać za početak su pripremile i svojim učenicima prikazale prezentaciju o europskim jezicima.

Zajednički su osmislile i napravile jezični kviz za učenike od 5. do 8. razreda. Učenici su na razrednim natjecanjima pokazali iznimno znanje o europskoj jezičnoj raznolikosti, materinjem jeziku, dvojezičnosti i višejezičnosti u Europi.

Animal Kingdom - istraživanje čudesnog svijeta životinja kroz eTwinning projekt

Cilj projekta bio je aktivno koristiti engleski jezik na temu životinja i životinjskog carstva i razvijati sve jezične vještine, kao i proširiti vukabular na zadanu temu. Učenici su imali prilike pokazati i svoju kreativnu stranu te u zajedničkim projektnim aktivnostima surađivati s učenicima iz ostalih zemalja i naučiti nešto više o njihovim nacionalnim životinjama, kao i o njihovoj kulturi i običajima.

I'm game! - Uzbudljiva radionica društvenih igara: učenje i zabava kroz engleski jezik

Ova inovativna radionica pružila je učenicima priliku da razvijaju svoje jezične vještine dok su istovremeno uživali u timskom radu i zabavi. Prije samog igranja društvenih igara, učenici su se upustili u analizu primjera i pravila za korištenje glagola "used to". Kroz primjere i razgovor o svojim omiljenim društvenim igrama, igrama iz djetinjstva te kroz opisivanje svojih najdražih igara, učenici su aktivno sudjelovali u procesu učenja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja