Sve likovne tehnike vole mape za velika djela Profil Kletta!
Likovne mape za velika djela Profil Kletta sadrže veliki broj kvalitetnog papira za suhe i mokre crtaće tehnike. Odaberete li olovku, olovku u boji, kredu, ugljen u likovnim mapama Profil Kletta pronać ćete crtaći bijeli papir, amber, sulfitni bijeli papir, reciklirani papir i natro-papir. Ako vaš izbor bude tuš, lavirani tuš i flomaster tu su amber i akvarel papir te paus papir.
Otkrit ćete najveći izbor papira za najviše kreativnih crtaćih mogućnosti!
Kad se izražavamo crtama, rezultat koji dobijemo jest crtež.
Crtež je jednostavno linija koja ide u šetnju., rekao je Paul Klee.
Otkrivajući bogati sadržaj likovnih mapa Profil Kletta, mnoštvo papira za suhe i mokre crtače tehnike, učitelj likovne kulture Abel Brčić (sada u mirovini), sa svojim je učenicima OŠ Petra Kanavelića iz Korčule, pristupio rješavanju likovnog problema Teksturne i strukturne crte. Učenici su napravili zanimljive likovne kompozicije u korelaciji s Prirodom i Glazbenom kulturom
Tijek rada
Učitelj Brčić odabrao je crni tuš, a kao pribor tuš-drvce. Drvce kratko zadržava tekućinu za crtanje pa su potezi kratki, snažni i sočni. Kada tekućine ponestane, potezi postaju blaži, prozračniji i svjetliji. To svakako pridonosi bogatstvu likovnog izraza koji se očituje u nijansiranju linije od potpuno crne do najsvjetlijih tonova. Od pribora još svakako treba imati na umu i primjerenu zaštitu za klupu.
Učenici su koristili glatki bijeli papir iz likovnih mapa za velika djela Profil Kletta.koji je vrlo kvalitetan za rad.
Teksturom nazivamo površine koje mogu biti glatke, hrapave, bodljikave, šupljikave, mrežaste, rupičaste itd. Sama riječ tekstura latinskog je porijekla (textura) i znači tkanje. Kako sam učenicima nakratko pokazao različite materijale, pri tom vodio brigu da budu raznoliki, moglo se tu primijetiti i uočiti upravo one koji pružaju razne mogućnosti u tretiranju crta. Stečena znanja u pogledu crte, koja pruža likovni crtački instrument drvce koristili su na razne načine.
Našlo se tu zasićenih debelih crta, gustih koje dočaravaju tamne dijelove i rijetke crte koje dočaravaju svijetle dijelove crteža. Uz isprekidane, zavinute, ravne, krive, debele, tanke, duge, kratke, našla se i pokoja slučajna kap ili mrlja. Naravno, nisu se dali smesti, već su i takve slučajne dijelove iskoristili i ukomponirali u likovnu priču s linijama. Kako se na crtežima isprepliću teksturne i strukturne crte, međusobno se i prožimaju, stoga ih je ponekad i teže razlikovati.
Inspiracija u prirodi i glazbi, objašnjava tijek vođenja likovnog procesa učitelj Abel Brčić.
Inspiraciju i zanimljivosti o mogućnostima izražavanja u tehnici tuša, prepoznavanje postupaka i sredstava kojima crtamo, razlikovanje podloga, papira za mokre crtačke tehnike te ljepotu japanskih crteža i kineske kaligrafije potražite u IZZI Opažam oblikujem 6 https://hr.izzi.digital/DOS/3500/3532.html