KAKO SMO CJELOVITO UČILI S NINOM I TINOM | Profil Klett

20. ožujak 2018.

KAKO SMO CJELOVITO UČILI S NINOM I TINOM

avatar
Autor: ŠTEFICA POZAIĆ

Naše je druženje s radnom bilježnicom „Nina i Tino“ do sada većinom bilo parcijalno. U određenoj smo etapi sata iskoristili zanimljive zadatke pomoću kojih smo ponavljali i sistematizirali sadržaje, pripremali se za obradu novih sadržaja, obrađivali nove sadržaje ili provjeravali usvojeno na satima uvježbavanja i ponavljanja. Dogovorili smo se da cijeli jedan radni dan od četiri školska sata posvetimo druženju s Ninom i Tinom te odabrali četiri predmeta čije ćemo sadržaje povezati, a kao tekstni materijal koristiti isključivo radnu bilježnicu „Nina i Tino“.Naše je druženje s radnom bilježnicom „Nina i Tino“ do sada većinom bilo parcijalno. U određenoj smo etapi sata iskoristili zanimljive zadatke pomoću kojih smo ponavljali i sistematizirali sadržaje, pripremali se za obradu novih sadržaja, obrađivali nove sadržaje ili provjeravali usvojeno na satima uvježbavanja i ponavljanja. Dogovorili smo se da cijeli jedan radni dan od četiri školska sata posvetimo druženju s Ninom i Tinom te odabrali četiri predmeta čije ćemo sadržaje povezati, a kao tekstni materijal koristiti isključivo radnu bilježnicu „Nina i Tino“.

 

RAZREDNE AKTIVNOSTI

S obzirom da je palo puno snijega i da su nedavno održane Zimske olimpijske igre (kada vani nije pala ni jedna pahulja) te da su nam se preklopili sadržaji mjesečnog plana, taj smo dan imali sljedeća četiri predmeta s nastavnim jedinicama:

  • Hrvatski jezik – ponavljanje jezičnih sadržaja (riječca li, imenice, dopunjavanje rečenica) kombinirano s jezičnim izražavanjem pisanjem izvješća te određivanje pravilnog redoslijeda događaja,
  • Priroda i društvo – povezanost cjeline Zima s cjelinom Dijete i zdravlje,
  • Matematika – Množenje i dijeljenje brojevima 2 i 3,
  • Likovna kultura – Oblikovanje u prostoru nedidaktičkim materijalom (kutijice) – Olimpijski grad.

 

Tijekom rada smo koristili zadatke na stranicama: 30., 31., 36., 38. i 39 radne bilježnice za drugi razred. Zadatke smo rješavali redom kojim su poredani u radnoj bilježnici jer su metodički gradirani i sadržajno savršeno funkcionalno raspoređeni. Zadatci se predmetno isprepliću te se na taj način izgubila stroga podjela na predmete između dva zvona. To je velika prednost jer ni učenici ni učitelj nisu napeti oko toga hoće li stići riješiti sve zadatke planirane za taj nastavni sat te ne gledaju na sat kako bi doznali koliko je vremena ostalo do zvona. Odmore smo proveli tako da su djeca prošetala, poigrala se slobodno kao i tijekom klasičnih radnih dana.

Sve smo sadržaje povezivali sa Zimskim olimpijskim igrama koje su učenicima jako zanimljive. Iako se sportski susreti i drugi događaji s Igara i dalje prenose na televiziji, ljudi im više ne pridaju toliko pažnje kao nekad, zapravo se čini kao da su izgubile sportsku veličinu i značaj koje su imale. Učenici su me zamolili da malo proguglamo o svim zimskim olimpijskim sportovima u kojima se sportaši natječu i koji su nam prikazani u prvom zadatku na 30. stranici. Iskoristili smo mnoštvo informacija i pogledali video uratke na internetu te se nadivili vještinama skijaša, klizača i drugih olimpijaca. Bili su zadivljeni količinom zimskih sportova, njihovim nazivima i količinom truda i vremena koje treba uložiti u njihovo uvježbavanje do savršenstva.

Redom smo rješavali zadatke kako su dolazili u radnoj bilježnici. Za rješavanje smo zadataka odabrali grupni rad s frontalnim provjeravanjem, za koje smo ponekad koristili projekcije rješenja ili smo dodatne informacije pronalazili na internetu.

Takav način rada je na učenike djelovao vrlo opuštajuće i motivirajuće. S obzirom da su zadatke rješavali u grupama, nije bilo većih problema u rješavanju. Slabijima su pomagali oni kojima određeni sadržaji bolje „leže“. Svaka se grupa trudila da što točnije riješe zadatke jer su prilikom provjeravanja rješenja pratili jedni druge u tome koliko se koriste gumice.

 

Kruna toga radnog dana, tijekom kojega smo mnogo novog naučili o zimskim sportovima, ponovili i utvrdili jezične sadržaje i sadržaje matematike, bila je grupna izrada malih olimpijskih gradova kutijicama koje su učenici „oblačili“ u kolaž papir i flomasterima iscrtavali što je bilo potrebno. Na kraju smo svih šest malih gradića (šest grupa učenika) spojili u jedan veliki olimpijski koji je izazvao oduševljenje i divljenje urađenim i postignutim.

 

Na kraju smo napravili evaluaciju ovog našeg integriranog dana tijekom kojeg smo se koristili radnom bilježnicom „Nina i Tino“. Učenici su zaključili da im se više sviđa ovakvo cjelovito učenje jer nemaju osjećaj da smo tako mnogo sadržaja ponovili i naučili, a imali su osjećaj da ih Nina i Tino cijelo vrijeme prate te da su s njima kao dio razreda, dok su zadatci bili zanimljivi i povezani s njihovim životima.

Kao učitelj moram priznati da je i meni ovakav „cjeloviti dan“ bio zanimljiviji jer je bio drugačiji, neopterećen podjelom na predmete, učenici su bili aktivni i radoznali te su se trudili biti prisutni u svemu o čemu se govori i čita. „Pao“ je veliki dogovor da ćemo ovakav dan organizirati jednom mjesečno i družiti se cijeli dan s Ninom i Tinom.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Učenje i metode poučavanja nekada i danas – učenje pokretom BRAIN GYM

Učenje je proces koji se odvija u svakom pojedincu tijekom cijeloga života. Svatko uči na različite načine i tijekom godina ga zanimaju različite stvari. Bez obzira na to, svi učenici u školi uče na sličan način, u jednoj učionici, s istim metodama i kao takvi odlaze u svijet. Promjenama u školstvu, znanstvenici, psiholozi, učitelji trude se pronaći najbolje načine poučavanja kako bi se svako dijete moglo pronaći i biti zadovoljno samo sa sobom.

 

Cjelovito učenje kroz priču u priči u OŠ Sesvete

Svoj dan učenici 4.a i b razreda odlučili su iskoristiti provodeći cjelovite aktivnosti uz Ninu i Tina. Tako su s učiteljicom Sandom Sabolić i Kristinom Podgorski  započeli Dan škole interaktivnim kvizom Zanimljiva lektira gdje su odgovarali na pitanja koja su bila vezana uz lektire koje su obrađivali.

Nakon uspješno odrađenog kviza svoje su aktivnosti premjestili u školsko dvorište te su temu lektire nastavili obrađivati uz pomoć tempera i plastične folije. 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja