Matematika i igra | Profil Klett

23. svibanj 2024.

Matematika i igra

avatar
Autor: Ivana Poslon

Autorica: Ružica Mikić, prof. mentor

Osnovna škola Lučko, Zagreb

U Osnovnoj školi Lučko tijekom školske godine 2023./2024. učenici 5. i 7. razreda, sa svojom profesoricom Ružicom Mikić, proveli su niz različitih aktivnosti na satovima matematike u sklopu školskog projekta Zabavna matematika.

 

Cilj projekta bio je upoznati učenike s matematičkim igrama,  primijeniti matematiku u izradi čestitki i ukrasa, probuditi interes za matematikom te razvijati vršnjačko učenje, međusobnu toleranciju i digitalnu pismenost.

 

Neki od njih su se, primjenjujući matematička znanja, po prvi puta susreli sa zabavnim sadržajima.

 

Začuđujuća je bila spoznaja koliko malo učenika poznaje pravila igranja Domina i koliko malo učenika igra Domino kod kuće. Tu staru Indijsku igru prisvojili su Kinezi i spominje se još u 12. stoljeću. Europa je Domino počela igrati s povratkom Marka Pola iz Kine u 14. stoljeću.

 

 

Rješavajući japansku mozgalicu Sudoku, učenici su radili na strategijama (metoda eliminacije broja i metoda eliminacije polja). Kao i u prijašnjim igrama proučavali su povijest te skoro 1000 godina stare Japanske mozgalice.

 

 

Tko je od vas čuo za matematičku igru Nim? To je jedna od najstarijih igara koja potječe iz Kine (u narodu zvana : „ branje kamenja“). U Europu je stigla u 16. stoljeću, a samu teoriju igre je razvio C. L. Bouton 1901. Učenici su proučavali Fibonaccijev niz te Fibonaccijev Nim.

 

 

Uz Nim i Domino učenici su slagali i Tangram, jednu od najpoznatijih kineskih mozgalica i slagalica. Osim pravila igre, učenici su se upoznali i s njenom poviješću te legendom koja je vezana uz kinesku dinastiju Song (960. – 1279.).

 

 

Izrada Božićnih zvijezda i Božićnih ukrasa, koristeći se geometrijskim priborom, izazvala je kod učenika najviše veselja.  Kako se bližilo i vrijeme Uskrsa, učenici su se upoznali s osnovama fraktalnog crteža.  Koliko je bitno raditi na mentalnom zdravlju naših učenika te razvijati njihove potencijale pokazuje činjenica da su učenici satima pažljivo i strpljivo bojali polja pisanica.

Galerija: