Prazne su učionice učiteljima i nastavnicima donijele neobično mnogo posla. Trenutačno su pri vrhu ljestvice najaktivnijih stanovnika zemlje koja se protiv virusa bori sve većom izolacijom.
Njihovi mobiteli neprekidno zvone, pretinci e-pošte su im zatrpani, komuniciraju na nekoliko obrazovnih platformi te i dalje svakodnevno odlaze na radna mjesta. S obzirom na situaciju, nervoza, tjeskoba i različiti ispadi bili bi očekivani, ali suprotno tomu, u zbornicama naših škola prevladava odlično raspoloženje. Takvu zajedništvu i solidarnosti neki od obrazovnih djelatnika svjedoče prvi put. Da je situacija malo drukčija, vjerojatno bi i zapjevali, a u tome bi prednjačile englezice.
Kao da sam se čitav život pripremala za ovu situaciju, kaže nam Alenka Miljević, učiteljica engleskoga i njemačkog jezika iz Osnovne škole braće Radić u Bračeviću – Vrba. Riječ je o maloj, seoskoj školi, smještenoj između planina Svilaje i Moseća, četrdesetak kilometara od Splita. Kroz prozor učionice ona svakodnevno gleda krave na pojilu, a pokraj peći na drva smješteni su joj pametna ploča i računalo kojim koordinira školskim projektima, u koje su uključene i škole iz, primjerice, Pariza i Barcelone.
Oduvijek sam zainteresirana za tehnologiju i kada sam prije 18 godina došla u ovu školu, shvatila sam koliko mi može pomoći da učenike iz jedne tako male sredine povežem sa svijetom. Krenuli smo od osnova i svladavanja Worda, a danas oni sami montiraju, prezentiraju i rade razna druga čudesa.
Gordana Palada, Alenkina kolegica iz šibenske Osnovne škole Brodarica, također već godinama tehnologiju povezuje s nastavom. Prije sedam godina otvorila sam prvu virtualnu učionicu i to je funkcioniralo sjajno. S učenicima sam je nadograđivala i potom dijelove integrirala u nastavu.
Njihovo iskustvo ovih je dana iznimno važno. Kao tehnička podrška one već danima pomažu svojim kolegama, učenicima i roditeljima. S nedjelje na ponedjeljak uopće nisam spavala, bila sam uzbuđena kao da je prvi dan nove školske godine, koja je i odlično krenula jer već su u ponedjeljak, unatoč realnim teškoćama, svi bili uključeni u virtualne učionice. U utorak su mi i oni najoprezniji rekli da misle kako će to ipak uspjeti, otkriva nam Alenka.
Ni Gordana nije iznenađena uspjehom. Učitelji se uvijek snalaze u najneobičnijim situacijama, ali i kao narod smo poznati po tome da u krizi uvijek ubacimo u petu brzinu. Brzinu englezica nije lako svladati, ali svi se trude, u stvarnoj i virtualnoj školi. Nastavnici su trenutačno u svim grupama, pomažu učenicima, ali i međusobno. Najzahtjevnije je onima koji predaju u nekoliko škola jer ne koriste se svi istim platformama, ali ni to ne utječe na Alenkin optimizam, pa tako u maniri kriznog psihologa savjetuje:
Ako prepreku vidimo kao izazov, naći ćemo neko rješenje.
Iz svojih su prepreka obje mnogo naučile, a nešto od toga podijelile su i s nama. Gordana Palada tako neprekidno ponavlja potrebu za dekonstrukcijom nastavnog gradiva. Strukturirati gradivo online potpuno je drukčije nego ga strukturirati u razredu i zato treba promijeniti perspektivu. Ne treba poticati djecu da se uključe u virtualne učionice zajedno, u 8 ujutro. Sustav će biti preopterećen. Bitno je da djeca znaju što treba raditi, manje je važno da to naprave baš u ovom trenutku. Neka, ovisno o samom predmetu, postoji neki rok, do sutra ili do kraja tjedna. Također, važno je da se gradivo zahvaća jednostavno, kratko i korak po korak. Važno je da ima što više interakcije i treba uputiti učenike na različite resurse izvan samih platformi. Obično im dajem poveznice na resurse IZZI-ja jer to mi za engleski jezik najbolje funkcionira. Svoja će iskustva podijeliti na webinaru, mjestu gdje otkrivaju kako su se organizirale i kako se koriste resursima izvan platforme. Nadaju se da će podjednako pomoći učiteljima i učenicima u ovoj iznenadnoj, neočekivanoj i nepripremljenoj situaciji.
Alenka Miljević u svemu vidi i golem potencijal za nastavu u budućnosti, nakon korone. Naravno da ništa ne može zamijeniti učioničku nastavu i kada ti je iz samog pogleda djeteta jasno trebaš li nešto ponoviti ili ići dalje, ali prednost ovog načina rada je što uistinu sa svakim učenikom komuniciramo individualizirano. To je i učenicima jako blisko, a mi ih samo trebamo naučiti kako se korisno služiti tehnologijom. Zato se nadam i vjerujem da će dijelovi takve nastave ostati zauvijek. O trenutačnim opasnostima previše ne razmišljaju. Spremne su na potpunu nastavu od kuće i ne strahuju od izolacije. No aktualno stanje potaknulo je Alenku da proširi značenje rečenice koja je vodi kroz život i koju neprekidno ponavlja učenicima:
Ono što nas određuje smo mi sami, a ne mjesto gdje se nalazimo. Važno je da se toga ovih dana što češće sjetimo.
Da bismo Vam dodatno olakšali izvođenje online nastave, naše vrijedne suradnice i digitalne autorice Alenka Miljević i Gordana Palada održat će webinare o korištenju i moderiranju virtualnih učionica.
- U četvrtak 19. ožujka u 19 sati autorica digitalnog udžbenika Hello, World! za peti i šesti razred Gordana Palada održat će webinar „Idemo online! Učenje na daljinu – primjeri prakse iz OŠ Brodarica“. Za sudjelovanje i više informacija kliknite ovdje.
- U petak 20. ožujka u 12:30 sati autorica digitalnog udžbenika Hello, World! za šesti razred te e-Twinning ambasadorica Alenka Miljević podijelit će s Vama svoje iskustvo rada u Google Classroom alatu u webinaru „Korak po korak do virtualne učionice“. Za sudjelovanje u webinaru i više informacija kliknite ovdje.
Pomognite si u pripremama nastave na daljinu našim bogatim izborom online materijala!
Uz naše IZZI digitalno rješenje zadovoljit ćete sve potrebe online i remote nastave uz udžbenike New Building Blocks 1, New Building Blocks 2 i Hello, World! za peti razred.
Kako bi Vaša nastava mogla biti još bogatija, donosimo Vam korisne online materijale iz našeg Repozitorija, kojima možete pristupiti klikom na sljedeće poveznice.
Za udžbenički komplet Hello, World! za peti razred osnovne škole izdvajamo Kahoot! kvizove koje je pripremio naš suradnik Ante Žderić:
Komentari
Engleski jezik
Engleski jezik
engleski jezik
HRVATSKI