Neprihvatljivi i opasni sadržaji na internetu | Profil Klett

16. svibanj 2018.

Neprihvatljivi i opasni sadržaji na internetu

avatar
Autor: Mila Kokotović

Želimo li kroz pojedine dijelove ljudske povijesti istaknuti najveće izume koji su tu povijest mijenjali, u društvu pronalaska vatre, kotača, električne energije i još ponekih, svakako bi se našao i internet. Suština i dostupnost interneta u korijenu su promijenili mogućnost dolaska informacija do velikog broja korisnika.

Takvo brzo dijeljenje informacija također omogućuje da svatko tko želi može nešto objaviti na internetu ako ima pristup internetskoj vezi. Također, bitno je da se nikoga ne može spriječiti da dođe do bilo koje informacije koja se nalazi na internetu. Svaki korisnik interneta informaciju može poslati u trenutku velikom broju ostalih korisnika.

 

Internet kao blagodat i zamka

Agencija za elektroničke medije brine o sadržajima koji su neprihvatljivi za djecu, a mogu se naći u različitim medijima, pa tako i na internetu. Dokument Preporuke za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija iz 2016. godine dodatno informira, obrazuje i savjetuje medijske djelatnike, roditelje te sve one koji se bave edukacijom djece. Iz dokumenta je vidljivo da su sadržaji dostupni na internetu najopasniji i najmanje kontrolirani. Iz tog razloga te sadržaje najprije moramo uočiti i prepoznati.

Za što naša djeca koriste internet?

Surfanje, googlanje ili pretraživanje interneta najčešći je oblik korištenja interneta. Djeca internetom surfaju kako bi došla do određenih informacija za koje su zainteresirani, ali i zato što dobivaju različite zadatke u školi pri čijem rješavanju internet uistinu može biti najefikasnija i najbrža pomoć. Međutim, neke informacije su točne, a neke nisu. Neke informacije do kojih možemo doći googlanjem su naprosto laž. Kao što smo prije napomenuli, na internetu svatko može objavljivati. Djeca u tom slučaju postaju žrtve različitih informacija i dezinformacija koja se prenose u cyber prostoru.

Kvalitetu informacije na internetu provjeravamo na više načina. Važno je provjeriti izvor informacije. Je li osoba, udruga ili organizacija stručna u području koji pretražujemo. Primjerice, pretraživanje edukativnih sadržaja za djecu najsigurnije je ako ima nastavak .edu. Također je važno provjeriti kada je stranica zadnji puta ažurirana. Ako je obnova bila davno, stranica je nepouzdana i podaci na njoj nisu relevantni.

Djecu od najranije mladosti treba upozoravati da se uvijek podatak mora provjeravati na više izvora. Tako će vjerodostojnost podatka biti sigurna. Pri pretraživanju nekog pojma obično je među prvim ponuđenim stranicama slobodna enciklopedija Wikipedija. Važno je upozoriti djecu na suštinu Wikipedije i mogućnost da neka informacija bude nepouzdana. Predložite djeci da im Wikipedija bude polazna, ali nikako jedina stanica njihova pretraživanja.

Internet je, kao i većina stvari na svijetu priča koja ima dva lica, ono lijepo i ono ružno. Na nama je da uzmemo od svega ponuđenog ono što nam treba. Kako bismo to mogli, moramo imati znanja, volje, upornosti i motivacije, a što nam je veća motivacija do sigurnost i blagostanje naše djece? Za to treba biti uporan, zar ne?

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Priroda i društvo u prirodi

Prema istraživanju koje sam provela s učenicima četvrtog razreda većina je učenika kao najbolji i najzanimljiviji nastavni predmet izabrala Prirodu i društvo. To je nastavni predmet na čiji se spomen većini učenika ozare lica jer svaki put donosi nove načine poučavanja i rada.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Paula Vranković