Radne materijale za nastavu glazbene kulture u 8. razredu za Vas koji ste izabrali GLAZBENI KRUG 8 Profil Klett-a i Vaše učenike s poteškoćama u učenju pripremile su
Jana Bosanac, učiteljica mentorica glazbene kulture OŠ Brezovica
Jelena Petrović, magistra edukacijske rehabilitacije OŠ Brezovica
S obzirom na sve veći broj učenika koji se školuju prema redovitom programu uz prilagodbu te prema programu djelomične integracije, odlučili smo učiteljima glazbene kulture ponuditi radne materijale i inkluzivne sadržaje u IZZI digitalnom udžbeniku PROFIL KLETTA Glazbeni krug 8.
Radni su materijali za sada namijenjeni učenicima osmih razreda s ciljem proširenja na sve niže razrede osnovne škole. Za sada, materijali obuhvaćaju građu glazbeno-stilskih razdoblja.
Budući da učenici s teškoćama u učenju koji se školuju prema programu djelomične integracije nemaju nastavu opće povijesti i teško shvaćaju koncept protoka vremena, sadržaj je predstavljen jako sažeto te pojednostavljenim rječnikom.
Na početku se učenicima predstavlja koncept prošlosti, kao i glazbene prošlosti, na njima prilagođen način - krenuvši od njih samih.
Vremenski su okviri razdoblja povezani s važnim događajima ili s prethodnim razdobljem kako bi se izbjeglo navođenje godina i stoljeća koje su im apstraktne i nerazumljive.
Unutar svakog razdoblja postoje zadaci za slušanje čiji je cilj aktivno sudjelovanje na satu kroz prilagođene zadatke. Slušni su primjeri izbor iz tiskanoga udžbenika Glazbeni krug 8 i nalaze se u videoteci i fonoteci.
Na kraju se svakog glazbeno-stilskog razdoblja nalaze zadatci za ponavljanje koji se mogu rabiti u svrhu formativnog i sumativnog vrednovanja.
Svi su radni materijali pripremljeni za ispis, pisani u fontu za disleksiju i nalaze se unutar istoimenih jedinica u IZZI digitalnom udžbeniku te u repozitoriju.
https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/stari-vijek
https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/srednji-vijek
https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/renesansa
https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/barok
https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/klasicizam
https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/romantizam-0
https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/glazba-20-i-21-stoljeca
Kao pomoć prilikom korištenja IZZI digitalnog udžbenika, izradili smo inkluzivne sadržaje do kojih se dolazi odabirom gumba pokraj sadržaja za učenike redovitog programa. Na taj način učenici s teškoćama u učenju ulaze u istu jedinicu kao i ostali učenici, ali odabiru prilagođeni prikaz i prilagođene zadatke.
IZZI digitalni prilagođeni sadržaji nešto su složeniji od onih u radnim materijalima čime smo napravili potrebnu gradaciju i obuhvatili učenike s lakšim teškoćama, prvenstveno one koji se školuju prema redovitom programu uz prilagodbu sadržaja, ali i one koji se školuju prema redovitom programu uz individualizirani pristup. IZZI platforma ima više alata za prilagodbu u izborniku (veličine slova, font, boja) koji olakšavaju inkluziju i omogućavaju učenicima s teškoćama u učenju da sudjeluju u redovitom nastavnom procesu.
Inkluzivni je sadržaj izrađen i za pojedine jedinice u modulu Glazbene sastavnice. To su: tempo, dinamika, pjevački glasovi i izvođački sastavi.
Uz sve navedene materijale i inkluzivne sadržaje u IZZI digitalnom udžbeniku, predlažemo izradu pomagala za usvajanje ishoda vezanih uz glazbeno-stilska razdoblja – lente vremena.
Ovakvo vizualno-taktilno pomagalo izuzetno je korisno za učenike čije shvaćanje apstraktnog pojma vremena i prošlosti nije dovoljno razvijeno.
Preporučamo izradu lente zajedno s učenicima, a detaljan opis lente i predloženi sadržaj opisan je u dokumentu na sljedećoj poveznici:
https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/lenta-vremena-1
Prilagođeni materijali za učenike s teškoćama u učenju iskorak su prema prihvaćanju i boljem uključivanju svih učenika u nastavu Glazbene kulture. Uz glazbovanje, koje na najbolji mogući način pomaže u inkluziji, materijali omogućavaju da se i glazbeno-teoretski dio gradiva približi i prilagodi učenicima s teškoćama u učenju.
Učitelj će, poznavajući svakog učenika i njegove posebnosti, odabrati razinu prilagodbe sadržaja koja mu je potrebna: od nešto složenijih IZZI digitalnih sadržaja do jednostavnih radnih materijala za ispis.