Afrički kontinent i daleki Zimbabve na trenutak su učionicu 3. a OŠ Nikole Hribara približili tom nepoznatom svijetu. Stvarna daljina trajala je kratko. Pjesma, ples, slikanje i čitanje neke su od aktivnosti koje su skratile puteve, spojile nespojivo i dokazale da u dječjem svijetu granice ne postoje.
Činiti dobra djela i pomagati najpotrebitijima naše su aktivnosti cijele godine. Sudjelujući u međunarodnoj humanitarnoj akciji Marijini obroci učenike je zainteresirala daleka Afrika, njena zagonetnost, osobitost, ljudi i običaji. Dogovorili smo se da ćemo jedan od naših školskih dana posvetiti istraživanju upravo tog kontinenta. To smo započeli akcijom u kojoj razred prikuplja novac za prehranu i jedan topli obrok dnevno tijekom cijele školske godine najmanje jednom učeniku u najsiromašnijim zemljama svijeta. Za jednog gladnog učenika potrebne su 132 kn za prehranu. Sudjelujući u akciji, Marijinim obrocima svaki je razred prikupio dovoljno novca za barem jednog učenika. Učenici su pogledali uvodne filmove, upoznala se s uvjetima života i potrebama siromašnih. Izradili su kasicu, napunili je svojim donacijama, napisali poruke i pisma te ponosno pomogli petorici učenika dalekog svijeta. Vrata su bila otvorena dobrim djelom. Slijedio je korak dalje!
Salibonani na jeziku naroda Ndebele u Zimbabveu u južnoj Africi znači „dobro jutro“. To je vrlo popularna pozdravna pjesma koja je, osim na izvornom, snimljena na mnogo različitih jezika.
Kao prvu glazbenu aktivnost učenici uče skladbu s ciljem prepoznavanja tradicijske afričke glazbe i običaja. Skladba je ritmički jednostavna i vrlo podložna oblikovanju pokretom i prikazivanju tijelom. Tjeloglazbi se dodaju i mali instrumenti koji prate ritam, dobe i tekst skladbe.
Glazbenoj aktivnosti dodali smo i fašničko maskiranje te su kostimirani
učenici u skupinama izvodili usvojene elemente, mijenjajući aktivnosti i putem igre povezali glazbu, pokret i osjećaj za ritam. Mali afrički Turopoljci učionici su oživjeli, obojili i unijeli dašak dalekog svijeta.
Džunglu nismo mogli izbjeći. Afrička zvukovna priča bila nam je poticaj da i u razredu šumi vodopad, kriješte papige, urliču majmuni, sikću zmije i pucketaju grančice. Jednom riječju – zabavno!
Obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas bilo je u afričkom stilu. Zanimljiv, dijalogom i unutarnjim promišljanjem bogat tekst A. H Benjamina Kratkovidna žirafa u udžbeniku Trag u priči 3 poslužio je kao književni predložak za čitanje naglas, dramatizaciju i scenski prikaz. Domišljatost te afričke životinje koja na duhovit način izbjegava nositi naočale učenike je nasmijala i raspoložila. Jednako tako osvijestila je činjenicu kako smo svi isti, a opet toliko drukčiji. Različitost nas čini posebnima i privlačnima. Naglasila je važnost i vrijednost prijatelja koji nam žele pomoći, zajedništva i zajedničkog dolaska do rješenja. Za svaki problem postoji rješenje kada nismo sami.
Korak po korak putujući Afrikom i potaknuti fašničkim veseljem, a s velikom ljubavlju prema likovnom izražavanju odlučili smo se okušati u oslikavanju tradicionalnih afričkih maski. Na prvu, maske su nas osvojile svojom razigranošću boja, značenjem i dalekom prošlošću. Svaki sljedeći korak bio je dokaz da smo i mi danas vrlo uspješni pastelom na papiru, baš poput afričkih plemena nekada. Nakon usvojenog novog pojma simetrije, zrcaljenja s obzirom na pravac, promatranja detalja i analiziranja plohe, umjetnost je zavladala učionicom. Kao i uvijek u takvim trenutcima poticala sam, naglašavala bitno i usmjeravala učenike u ostvarenje novih likovnih uradaka. I rezultat je bio fantastičan! Učenici prezadovoljni, sretni i ostvareni.
Slijede novi izazovi, korelacije i učenje putem igre i istraživanja. Svaki naš mali korak otvori nam velika vrata u svijet. Svijet čije puteve s radošću otkrivamo!