“Knjige su i avion, i vlak, i cesta. One su odredište i putovanje. One su dom.”
Anna Quindelin
Maštamo, čitamo i crtamo slikovnicu u prvom razredu!
Učenici 1.c razreda Osnovne škole Jurja Habdelića otvorili su vrata školske knjižnice, u pratnji svoje učiteljice, i ušli u svijet mašte. Znatiželja i nestrpljenje bili su prisutni tijekom cijelog posjeta knjižnici i druženja sa školskom knjižničarkom. Imali su pregršt pitanja o tome kako su knjige posložene na policama, koliko knjiga smiju posuditi i mogu li odabrati slikovnicu po svom izboru i onda je preporučiti drugim učenicima. Vlastiti izbor slikovnice prema interesima učenika prvog razreda i njihovim početnim čitalačkim sposobnostima. Motivirati učenike za čitanje i zadržati motivaciju za daljnje napredovanje u usvajanju tehnike čitanja.
Po povratku u učionicu nastavilo se listanje slikovnica i razgovori učenika u parovima i manjim skupinama zašto bi baš tu slikovnicu trebalo pročitati jednom, a možda i više puta. Tako su ostvareni ishodi (OŠ HJ B.1.3., OŠ HJ A.1.1) Nakon toga, učenici su osmislili svoju razrednu knjižnicu: odabrali su i posložili razredne slikovnice, razne dječje časopise i primjerke udžbenika po kojima uče. Izradili su svoj bar kod čitač i izmjenjivali se u ulozi knjižničara.
Sljedeći korak u razrednom projektu bio je učiteljičino interpretativno čitanje slikovnice Nemaš pojma, Grizlijane! (Ana Đokić -Pongrašić). Učenici su se, na temelju svog predznanja, prisjetili medvjedića koje su upoznali kroz druge medije npr. crtane i igrane filmove: medvjedići dobra srca, medvjedić Paddington, pjesme za djecu o medi Brundi, slikovnica Tri medvjeda i gitara.
Učenici su u skupinama rješavali zadatke o medi Grizlijanu, a zatim su predstavnici skupina usmeno opisivali, ostalim učenicima, doživljeno u književnome tekstu riječima i pokretom tijela .
U stvaralačkom dijelu nastavnog sata prvašići su usmeno osmislili nastavak Grizlijanovih pustolovina i uveli nove likove u priču. S veseljem su odglumili najdraže scene iz slikovnice pred razredom. (OŠ HJ B.1.2., OŠ HJ B.1.4.)
Na satovima Likovne kulture nastala je slikovnica pod nazivom Nove Grizlijanove pustolovine.
Razredna slikovnica o Novim Grizlijanovim pustolovinama postala je dodatni vizualni čitalački poticaj (globalno čitanje) posebno za učenike kojima usvajanje tehnike čitanja ide sporije.
Sandrica Pišković Gojak, dipl.učitelj razredne nastave