U odlučnom koraku prema transformaciji digitalnog obrazovanja, konzorcij sastavljen od partnera iz Hrvatske, Bugarske, Austrije, Njemačke (u postupku pridruživanja projektu), Islanda, Norveške, Irske i Australije, uključujući vodeće obrazovne institucije, EdTech tvrtke i sveučilišta, najavljuje pokretanje projekta Atollo. Pod službenim nazivom "Building Digital Education Environment for Learners with Special Education Needs " (DigiEdu4SEN; Izgradnja digitalnog obrazovnog okruženja za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama), inicijativa ima za cilj osnažiti učenike razvojem inovativnih i inkluzivnih digitalnih obrazovnih sadržaja usklađenih s kurikulumom i alata prilagođenih njihovim jedinstvenim potrebama.
Projekt koji traje 32 mjeseca podržava Europska izvršna agencija za obrazovanje i kulturu (EACEA), te stručnjaci koje okuplja Europska agencija za posebne potrebe i inkluzivno obrazovanje (European Agency for Special Needs and Inclusive Education). Međunarodno partnerstvo je u ovom projektu osmišljeno kako bi dovelo do sustavne promjene u digitalnom obrazovanju za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Dizajniran s fokusom na korisnika, projekt Atollo ima za cilj osigurati dostupne, privlačne i učinkovite digitalne obrazovne sadržaje za različite vrste invaliditeta, osobito za učenike s intelektualnim teškoćama, potičući inkluzivno okruženje za učenje u kojem svi učenici mogu napredovati u svojim znanjima iz područja matematičkih i digitalnih kompetencija.
Glavni cilj projekta je zajednički razvoj vrhunskih digitalnih obrazovnih sadržaja s posebnim fokusom na sadržaje kojima se kod učenika utječe na podizanje kompetencija iz područja matematike, informatike i upotrebe informacijske i komunikacijske tehnologije. Sveobuhvatan rezultat projekta će, osim prethodno navedenoga, biti i savjeti, upute i edukacije za učitelje, edukacijske rehabilitatore, te roditelje i skrbnike o tome kako koristiti digitalne obrazovne sadržaje u svakodnevnom radu s djecom. Projekt Atollo teži doprijeti do širokog kruga ljudi, uključujući kreatore politika i obrazovne ustanove, kako bi podigao svijest o ključnoj važnosti inkluzivnih digitalnih resursa. Ova inicijativa predstavlja značajan korak prema ostvarenju jednakog pristupa obrazovanju za sve učenike, bez obzira na njihove sposobnosti. Kroz opsežnu analizu, pilotiranje i znanstvenu evaluaciju, konzorcij će poboljšati ove materijale, osiguravajući zadovoljenje najviših standarda kvalitete i inkluzivnosti. Projekt Atollo također je usmjeren na jačanje kapaciteta nastavnika, pružajući im alate i znanje za učinkovito korištenje digitalnih obrazovnih sadržaja u nastavi. Ova inicijativa ne odnosi se samo na stvaranje sadržaja, već i na uspostavljanje održive mreže dionika posvećenih unapređenju inkluzivnog obrazovanja diljem svijeta.
Atollo projektni tim se okupio na Islandu od 10. do 12. travnja 2024. na Think Tank radionici i projektnim sastancima, koji su se održavali na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta Island. Ovaj strateški događaj u Reykjavíku iznimno je važan, ne samo za sudionike projekta, već i za obrazovni sustav. Na sastanku su prezentirane najbolje prakse iz cijelog međunarodnog partnerstva, uključujući Hrvatsku, Bugarsku, Austriju, Njemačku, Norvešku, Australiju, Irsku i Island. Ovaj događaj naglašava našu predanost suradničkim inovacijama, postavljajući temelje za sljedeće korake na našem putu prema stvaranju inkluzivnijeg digitalnog obrazovnog okruženja. Skup je obilježen produktivnim raspravama, koje su kulminirale studijskim posjetama dvjema školama za odgoj i obrazovanje na Islandu (Klettaskóli i Arnarskóli), pružajući praktične uvide u primjenu digitalnog obrazovanja za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.
„Jako sam uzbuđena što smo započeli rad na ovom projektu koji ujedinjuje raznolike dionike u obrazovnom sektoru, a svaki donosi obilje stručnosti u obrazovanju djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Projekt ima mnogo ambicioznih ciljeva, ali središnji koncept se vrti oko izgradnje temelja za moderno i inkluzivno digitalno obrazovno okruženje prilagođeno učenicima s teškoćama u razvoju. Važno je spomenuti da smo sada na Sveučilištu Island odlučili fokusirati naš projekt na učenike s intelektualnim teškoćama. Ovo je uistinu važna odluka, budući da je ova skupina sustavno zanemarena u obrazovnim istraživanjima i suočava se sa značajnim preprekama u obrazovnom sustavu.“ Kristina Ferara Blašković, koordinator projekta, Profil Klett d.o.o.
„Sveučilište Island s velikim je zadovoljstvom domaćin prvog sastanka partnera Atollo projekta, proizašlog iz programa Erasmus +. U trodnevnom programu sudjelovala su 24 predstavnika EdTech kompanija, ministarstva, sveučilišta, škola za odgoj i obrazovanje iz Hrvatske, Bugarske, Austrije, Njemačke, Norveške, Irske, Australije i Islanda. Grupa se sastala na Učiteljskom fakultetu u Stakkahlíðu tijekom 3 dana, 10. - 12. travnja 2024. Prezentacije najboljih praksi iz svake zemlje bile su informativne i omogućile su nam da započnemo analizu okvira koji će služiti kao vodič ili nacrt za naše predstojeće zadatke. Analizirat ćemo nastavne planove i programe iz svih partnerskih zemalja, kao i kompetencije iz područja IKT-a i matematike te digitalizacije općenito. Razgovarali smo o različitim načinima pristupa poučavanju i učenju učenika s posebnim odgojno-potrebama i posjetili škole za odgoj i obrazovanje na Islandu. Radujemo se budućim koracima.“ Skúlína Hlíf Kjartansdóttir i Anna Magnea Hreinsdóttir, Sveučilište Island
„Poanta našeg projekta nije samo u stvaranju inkluzivnih digitalnih obrazovnih materijala, već i u osiguravanju da naša otkrića odjeknu kod edukatora, u državnom i javnom sektoru i u institucijama diljem svijeta", kaže Jeff Sheridan, predstavnik tvrtke Matrix Internet koja vodi radni paket zadužen za komunikaciju i diseminaciju projekta. "Ovotjedna radionica i sastanak projektnog tima na Islandu označavaju ključni trenutak za nas. Tu planiramo strategiju za povećanje našeg utjecaja i osiguravanje da plodovi naše suradnje inspiriraju sustavnu promjenu u digitalnom obrazovanju za učenike s posebnim obrazovnim potrebama. Matrix Internet se zalaže ne samo za olakšavanje dijaloga unutar našeg konzorcija, već i za poticanje šireg razgovora koji unapređuje inkluzivno obrazovanje diljem svijeta.“ Jeff Sheridan, Matrix Internet