U sklopu Erasmus + KA21 Mobility for students, OŠ Šime Budinića iz Zadra ugostila je učenike i učitelje iz Češke te ih povela na otkrivanje ljepota Zadra kroz posebno organiziranu radionicu. Cilj je bio približiti učenicima i učiteljima iz Češke grad Zadar kroz kreativni proces izrade brošure „Ljepote Zadra“. Tijekom interaktivnih i kreativnih aktivnosti učenici su se upoznali s povijesnim, kulturnim i prirodnim ljepotama Zadra te su svoje dojmove prenijeli u brošuru. Radionica je uključivala raznovrsne metode rada i suradnju među učenicima, koja je ovaj put bila međunarodna, potičući njihovu kreativnost i timski rad.
Zadar, je jedan od najstarijih gradova na hrvatskoj obali, poznat po bogatoj povijesti, kulturnim znamenitostima i prirodnim ljepotama. No, kako stranci doživljavaju ovaj grad? Da bi se učenici i učitelji iz Češke upoznali s ljepotama Zadra, a sami Zadrani podsjetili u kakvom krilu bezvremenske ljepote žive, osmišljen je projekt izrade brošure, koji je svima zajedno omogućio da istraže, nauče i kreativno izraze svoje doživljaje o ovom predivnom gradu.
GLAVNI DIO
Započelo se uvodnom prezentacijom i video prikazom „Things To Do In ZADAR, Croatia" što je omogućilo virtualnu šetnju Zadrom. Uz slike i videozapise, učenici su se upoznali sa smještajem, kulturnim znamenitostima, prirodnim ljepotama i bogatom poviješću Zadra, jednog od najstarijih gradova na hrvatskoj obali. Vizualne metode pružile su detaljan pregled glavnih znamenitosti kao što su Morske orgulje, Pozdrav Suncu, crkva sv. Donata, Rimski forum, prekrasne plaže i parkovi te su pomogle da se steknu pravi dojmovi o Zadru. Tu su bile i manifestacije - Wings for Life World Run i Millenium Jump Zadar. Nije se zaboravila ni maraska, autohtona vrsta trešnje, poznata po malim crvenim plodovima koji se koriste za proizvodnju likera Maraskino. Tijekom detaljnog predstavljanja glavnih znamenitosti i prirodnih ljepota grada učenike se poticalo na postavljanje pitanja i komentiranje viđenog što je doprinijelo interaktivnosti i boljem razumijevanju sadržaja.
Nastavilo se nizom aktivnosti kako bi se ostvario cilj, izrada vlastite brošure. Metodom slučajnog odabira slijedila je podjela učenika u skupine. Svaka skupina dobila je materijale s poznatim znamenitostima i prirodnim ljepotama Zadra. Aktivnosti su uključivale imenovanje i odabir slika, njihovo izrezivanje, lijepljenje i dizajniranje vlastite brošure kojoj se trebalo dati osobni pečat. Ova aktivnost omogućila je učenicima izraziti svoju kreativnost i maštovitost, dok su istovremeno učili o Zadru. Na kraju sata, učenici su predstavili svoje brošure. Svaka brošura bila je jedinstvena i reflektirala je osobne dojmove i kreativnost učenika. Javni nastup omogućio je učenicima da poboljšaju svoje prezentacijske i komunikacijske vještine, dok su istovremeno dobili priliku pohvaliti trud svojih prijatelja.
Radionica je ocijenjena kao uspješna prema nekoliko kriterija: aktivno sudjelovanje svih učenika, kreativnost i originalnost izrađenih brošura, točnost i relevantnost informacija prikazanih u brošurama te pozitivne povratne informacije od strane učitelja i učenika iz Češke.
ZAKLJUČAK
Izrada brošure „Ljepote Zadra" pokazala se kao iznimno uspješan način upoznavanja učenika i učitelja iz Češke s bogatom poviješću i kulturom Zadra. Tijekom kreativnog procesa izrade brošure, učenici su imali priliku izraziti svoje dojmove, surađivati i učiti na interaktivan način. Radionica nije samo obogatila znanje sudionika o Zadru, već je također potaknula daljnju suradnju i razmjenu ideja među učenicima iz različitih zemalja. Učenici su razvijali umjetničke vještine, poboljšali komunikacijske sposobnosti te stekli dublje razumijevanje hrvatske kulture. Projekt Erasmus + KA21 Mobility for students je još jednom potaknuo povezivanje kultura, ističući važnost međunarodnog razumijevanja i prijateljstva.
KLJUČNE RIJEČI
Erasmus +, Zadar, kulturne znamenitosti, kreativni rad, timski rad, edukacija, međunarodna suradnja.
AUTORICA
Jadranka Dunatov
OŠ Šime Budinića, Zadar