Projektni pristup u obrazovanju kroz kreativnost i zajedništvo | Profil Klett

Voljeti i biti voljen - Večer ljubavne poezije u OŠ Šime Budinića u Zadru

05. ožujak 2025.

Projektni pristup u obrazovanju kroz kreativnost i zajedništvo

avatar
Autor:

Sve što radiš - radi spretno,
Kada ljubiš – ljubi sretno,
Što je lijepo – rado gledaj,
A koga voliš - nikom ne daj.

 

U toplini interijera koji je odisao ozračjem kućnog ognjišta i ove se godine ususret Valentinovu, u OŠ Šime Budinića održala Večer ljubavne poezije pod nazivom Voljeti i biti voljen. Ljubav je, uz svjetlost kamina, odzvanjala u glazbenim notama, šetala stihovima, nalazila svoje mjesto u pričama te se njome poigravalo u igrokazima.  

Već na samom početku, stojeći pored starinskih koltrina, voditeljica je u bakinoj škrinjici pronašla spomenar s kojim nas je vratila u vrijeme kad su spomenari bili neizostavni dio odrastanja. Na njegovim je stranicama pronašla crteže i rimovane stihove koji odzvanjaju ljubavlju. U srce sam te zaključala, Ne možeš izaći, Ključić sam izgubila, Ne mogu ga naći!
Ovo je bio samo uvod koji je sve prisutne vratio u dane kada su, možda i sami, ispisivali stranice nekih spomenara. Nakon što je knjižničarka i pripovjedačica Željana Buljat pričom povezala ljubav i ludost, vlastitu poeziju, kao i poeziju naših pjesnika, kazivali su  učenici, ali i gosti među kojima su pjesnikinje Emilija Mijatović i Mirjana Mrkela te pjesnici Ante Sikirić i Nikola Marinović. U intimnoj atmosferi, najmlađi su u scenskim igrama i stihovima progovarali o ljubavi prema prijateljima, bakama, djedovima, roditeljima, ali i prema jeziku, istaknuvši ljepotu naše čakavice. Posebni trenutci večeri bili su glazbeni brojevi koje su mali izvođači izvodili u pratnji svojih roditelja. Kaže se da su fotografije kao uspomene snimljene srcem kako bismo posebne trenutke sačuvali od zaborava. Tako smo svi zajedno pogledali foto-kolaž, upravo takvih, posebnih trenutaka, čiji su akteri djelatnici i učenici naše škole. Mali voditeljski dvojac odlično je odradio prvi voditeljski nastup. Prepoznala je to i publika te ih nagradila velikim, iskrenim pljeskom. Drugi voditeljski dvojac, iza kojeg je već poprilično iskustvo javnih nastupa, za kraj je debitantima uručio spomenare kako bi imali uspomenu na voditeljski nastup u Večeri ljubavne poezije. 
 

Voljeti i biti voljen … Zašto je to uopće važno? 
Kraj večeri, kojoj je ljubav bila pokretač i inspiracija, donio je odgovor i na ovo pitanje.

Ako ne volite, kako ćete saznati zašto dišete?
Kako ćete saznati zašto vam je darovano živjeti?
Ako ne volite, što ćete sa svojim danima? Sa svojim snovima?

Zato volite i budite voljeni.
 

Da ljubav nije samo nešto što osjećamo, nego nešto što činimo i dijelimo i ove su godine dokazale i pokazale nositeljice ovog županijskog projekta: Antonia Bajlo, Ivanka Biskup, Nina Dokoza, Jadranka Dunatov, Ljeposava Gulan, Andrea Lovrin, Petra Paunović, Mira Šarić, Maja Škara i Marijana Vrkić. Vjerujemo da će projekt Večer ljubavne poezije, pod nekim novim motom, zaživjeti i dalje uz neizostavnu podršku naše ravnateljice Jagode Galić, koja je i ove godine prepoznala entuzijazam i predanost svojih učiteljica. 

Zaključak:
Projektni pristup u obrazovanju omogućuje učenicima ne samo usvajanje nastavnih sadržaja, već i razvoj socijalnih, kreativnih i komunikacijskih vještina. Kvalitetno planiranje, organizacija i provedba školskih projekata jačaju zajedništvo unutar školske zajednice. Kroz projekte poput Večeri ljubavne poezije, učenici imaju priliku izražavati se na kreativne načine, učiti o vrijednostima ljubavi, prijateljstva i kulturne baštine, te oblikovati osobni i društveni identitet.
Projekt, koji se u Osnovnoj školi Šime Budinića u Zadru odvija već treću godinu zaredom, motivira učenike i potiče učitelje na suradnju, zajedničko planiranje, organizaciju posla i provedbu ideja u djelo. Svake godine projekt se realizira pod različitim motom. Prve godine tema je bila Vjeruj u ljubav, prošle godine projekt je nosio naziv To ljubav govori, a ove godine projekt se realizirao pod nazivom Voljeti i biti voljen.  Projekt potiče suradnju s udrugama, lokalnom zajednicom i šire te omogućuje razvoj timskog rada i međugeneracijske suradnje, čime se doprinosi cjelokupnom razvoju zajednice. Kroz aktivno uključivanje svih sudionika u školi ali i u lokalnoj zajednici – učenika, učitelja, ostalih djelatnika škole, roditelja, djedova, baka, spisatelja, pjesnika, pripovjedača i glumaca – projekt Večer ljubavne poezije doprinosi jačanju školskog identiteta i zajedništva među različitim generacijama, čime se školski projekt pretvara u sredstvo za razvoj i unapređenje obrazovnog procesa i društvene povezanosti.
 

Autorice: Jadranka Dunatov i Nina Dokoza