Međunarodni dan ljudske solidarnosti | Profil Klett

16. prosinac 2016.

Međunarodni dan ljudske solidarnosti

Autor: Sana Perić

Međunarodni dan solidarnosti, koji se diljem svijeta obilježava 20. prosinca, dan je kada slavimo naše jedinstvo u raznolikosti te podižemo javnu svijest o važnosti solidarnosti. To je također izvrsna je prilika da učenike potaknemo na promišljanje o konceptu solidarnosti te o načinima na koje bi države i institucije, ali i oni sami, mogli pomoći onima kojima je pomoć najpotrebnija.

Solidarnost – univerzalna ljudska vrijednost

 

U Milenijskoj deklaraciji, koju su 2000. godine donijeli Ujedinjeni narodi, solidarnost je prepoznata kao jedno od temeljnih i univerzalnih vrijednosti na kojoj bi se trebali temeljiti odnosi među narodima u 21. stoljeću. Uvidjevši važnost solidarnosti za borbu protiv siromaštva, Opća skupština Ujedinjenih naroda je 22. prosinca 2005. godine proglasila 20. prosinca Međunarodnim danom ljudske solidarnosti.

 

Ujedinjeni narodi se, u duhu solidarnosti, oslanjaju na „suradnju pri rješavanju međunarodnih problema ekonomske, socijalne, kulturne i humanitarne prirode“. Najsiromašniji zaslužuju pomoć onih koji imaju najviše te je, u kontekstu globalizacije i rastuće nejednakosti, neophodno jačanje međunarodne solidarnosti. Koncept solidarnosti promovira se kao ključan u borbi protiv siromaštva, za koju je nužna uključenost svih relevantnih aktera.

Solidarnošću protiv gladi, epidemija i terorizma

 

No, siromaštvo nije jedini problem na kojeg se ovim danom želi svratiti pažnja. Lecha Walesa, bivši poljski predsjednik, rekao je da je „solidarnost jedina logična mogućnost za uspješno suočavanje s današnjim izazovima, kao što su glad, epidemije, nerazmjerna raspodjela izvora i terorizam.“ Marina Ponti, nekadašnja koordinatorica Ujedinjenih naroda za Milenijske razvojne ciljeve, naglasila je da će se ti ciljevi, koje je 2000. godine potpisalo 189 šefova država, moći postići samo ako svatko učini svoj dio. Ona je istaknula i međusobnu povezanost tih ciljeva, kazavši kako se ne može govoriti o siromaštvu, a da se ne govori o jednakosti između muškarca i žene, niti se može govoriti o iskorjenjivanju bolesti, a da se ne istakne važnost pitke vode i čistog okoliša. Stoga sve te ciljeve treba postići zajedno. Ove je godine generalni sekretar UN-a Ban Ki-mun pozvao sve zemlje u svijetu da pokažu solidarnost i prihvate sirijske izbjeglice, a Papa Franjo pozvao je na „globalizaciju solidarnosti“.

Što mi možemo napraviti?

 

Stoga bi vlade trebale početi strogo i ozbiljno poštivati preuzete obveze, a bogate zemlje trebale bi namijeniti dio bruto društvenoga proizvoda za suradnju te se pobrinuti da ta sredstva budu doista iskorištena za suzbijanje siromaštva. Vrlo važna je i uloga koju organizacije građanskoga društva imaju u vršenju pritisaka na vlade, kako bi se održala obećanja, i zajednički izgradio bolji svijet, ali i u organiziranju akcija solidarnosti. Građani se mogu i trebaju uključiti uključivanjem u akcije lokalnih udruga i organizacija prema svojim mogućnostima.

Koncept solidarnosti u nastavi

 

Ovaj dan predstavlja povod da se učenici informiraju o zemljama i ljudima u lošijem ekonomskom stanju te da im se približi koncept solidarnosti. Koncept se može proširiti pričom o ljudskim pravima općenito, promicanju mira te gospodarskom razvoju, a naglasak se može staviti i na prihvaćanje različitosti i razvoj empatije. Međunarodni dan solidarnosti tako pruža okvir da se učenike potakne na promišljanje o načinima na koje bi države i institucije, ali i oni sami, mogli pomoći osobama slabijeg imovinskog stanja, izbjeglicama i po različitim osnovama diskriminiranim osobama.

 

*

 

Međunarodni dan solidarnosti je dan koji nas podsjeća da bismo svakodnevno, svi zajedno, trebali razmišljati o onima kojima je pomoć najpotrebnija – siromašnima i bolesnima.

 

Ideje i materijale za obilježavanje Međunarodnog dana solidarnosti na nastavi Engleskog jezika potražite u našem Metodičkom kutku.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Stigli su nastavni listići za 5. i 6. razred!

Predstavljamo vam radne listiće CLEVER ME! za 5. i 6. razred osnovne škole – 1. dio, autorica Ivane Cetine, Jasminke Jager te Jelene Vrkljan (5. razred) Ivane Bokavšek, Zorane Brodarić te Ivane Pavlović (6. razred). Te jedinstvene listiće izradili smo za učitelje kao kompletan dodatni materijal, a posebno su pogodni za roditelje koji žele s djecom raditi kod kuće.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Borka Lekaj Lubina, Gordana Neuhold, Jasna Pavuna, Danka Singer