Volim se gibat', gibat'... | Profil Klett

18. siječanj 2017.

Volim se gibat', gibat'...

Autor: Ružica Ambruš-Kiš

Glazbeno-edukacijski projekti Osnovne škole Ljudevita Modeca iz Križevaca pod mentorstvom učiteljice glazbene kulture Sandre Poštić

Od samoga početka rada u školi posebno sam značajnim smatrala područje dječjega glazbenog stvaralaštva. Stoga u svim projektima koje radim učenici sukreiraju proces nastanka i razvoja ideja, izražavajući svoju kreativnost, oslobađajući stvaralačku maštu. Radimo zajedno. Suradnici smo koji se nadopunjuju zajedno stvarajući; ja sam ta koja ih okuplja motivirajući ih da rade što vole, usmjerava ih i pomaže.

Kako ste motivirali učenike za intenzivni rad na glazbeno-scenskim projektima?

Počeci stvaralačkih projekata učenika Osnovne škole Ljudevita Modeca iz Križevaca, sežu u 2000. g. kada smo u okviru terenske nastave posjetili Koncertnu dvoranu Vatroslava Lisinskoga u Zagrebu, gdje smo uživali u izvođenju rock-opere Jesus Christ Superstar. Oduševljenje mjuziklom rezultiralo je željom učenika da sami, entuzijastično i intenzivno, krenu u proces stvaranja autorskoga mjuzikla. 

Prvi mjuzikl Zavrzlama bio je duhovita, zabavna i vesela priča o školi, školskim nestašlucima i prvim ljubavima. Učenici su zajedno s učiteljicom sudjelovali u procesu stvaranja teksta, glazbe, glazbene pratnje, scenografije, dramske scene, koreografije. Projekt je bio za njih toliko posebno i vrijedno iskustvo da nije bilo potrebe za dodatnom motivacijom učenika. Učenici su uživali u procesu stvaranja i izvođenja glazbe i bili jako ponosni na sebe. Danas je ta generacija učenika već odrasla i s nostalgijom se prisjećaju dragocjenog iskustva stvaranja i izvođenja glazbe iz školskih dana. 

Kako nastaju projekti koje vodite na školi?

Pripreme za projekte traju prilično dugo, ovisno o njihovoj opsežnosti i ovisno o tome koliko koordinatora i izvođača sudjeluje u projektu. Godine 2006. objavili smo CD Križevci, grade moj sa 14 autorskih pjesama naših učenika i taj projekt smo pripremali cijelu školsku godinu. Pjesme govore o ljubavi, godišnjim dobima i našem gradu.

Godine 2011. smo radili tijekom tri mjeseca pripremili i izveli autorski Božićni mjuzikl, dok smo tijekom cijele školske godine 2012/13. intenzivno radili smo na velikom glazbeno-scenskom projektu Čaroban svijet crtića.

 

 

Jedinstveni u globaliziranom svijetu

U projektu Francusko-hrvatske kulturne veze sudjelovali smo 2014. godine pripremajući ga izvedbu projekt gotovo cijele školske godine.

 

 

Godine 2015. radili smo slični projekt Talijansko-hrvatske kulturne veze, senzibilizirajući učenike za suživot u globaliziranome okružju.

 

Čim završi jedan projekt, već smo spremni za novi. Od početka ove školske godine radimo veliki projekt Japansko-hrvatske kulturne veze. Imamo fantastičnu i talentiranu djecu koja jedva čekaju prigodu da rade nešto izvan nastave, oslobađajući svoju kreativnost.

Grupa ljubitelja glazbe nakon tri mjeseca pripreme, s uspjehom je nastupila na Prvome festivalu dječjeg glazbenog stvaralaštva u Dugome Selu s pjesmom Vatra te osvojila 1. nagradu za najoriginalniju izvedbu. S istom smo pjesmom nastupili i u Super talentu, što je za djecu bilo izvrsno iskustvo.

 

Godine 2016. priredili smo Jazz-koncert za naše učenike, učitelje i građanstvo. Poslali poruku da je i u osnovnoj školi moguće voljeti i kvalitetno izvoditi dobru glazbu. Na tom projektu radili smo cijelo drugo polugodište.

 

Koliko ste izvedbi imali? Jeste li snimili izvedbu? Jeste li proslavili s učenicima izvedbu? Kako?

S obzirom da se radi o većim projektima, većina njih je izvedena jedanput. Na žalost, zbog financijskih razloga bilo je preskupo da se izvode više puta. No, neki od njih su izvedeni dva, tri puta. Svake godine proslavimo završetak projekta tako da sve učenike koji sudjeluju u projektima vodimo u Zagreb barem dva puta godišnje. Najčešće ih vežemo uz već postojeće projekte glavnoga grada - Advent, Interliber, Bijele noći ili pojedinu predstavu, koncert ili izložbu.

Važno nam je da naši učenici prate kulturne događaje u Zagrebu koji ih motiviraju za nove ideje i njihova buduća zanimanja, interese ili hobije. Takve uhodane zajedničke izlete u Zagreb učenici s nestrpljenjem iščekuju i jako im se vesele. Svjesni smo time utječemo na njihove buduće navike i stavove te formiramo male buduće kulturnjake, intelektualce, znanstvenike i umjetnike.

Koji biste savjet dali kolegama koji kreću u pripremu i izvedbu glazbeno-scenskoga projekta?

Veliki glazbeno-scenski projekti su svakako za strpljive pedagoge. Ako imate strpljenja, uživat će kao nikad. Nema ničeg ljepšeg u pedagoškom radu od toga da krenete zajedno s učenicima razvijati malu ideju, koja se pretvori u veličanstvenu izvedbu. Također je važno okružiti se s kolegama koji isto dišu. S kojima se razumijete, podržavate, uvažavate, nadopunjujete u svakom smislu, ali i zabavljate. Veliki projekt mora biti veselje, zabava, gušt. Treba krenuti polako, ostaviti si dovoljno vremena za pripremu, doradu, uvježbavanje. Ništa ne treba forsirati. Za sve uvijek dođe onih pet minuta. Ne treba ni odustati. Veliki projekti imaju i svojih loših dana, ali oni prođu. Konačan rezultat uvijek izbriše sve što je bilo teško i zadrži u trajnom sjećanju lijepe trenutke.

Jeste li imali podršku i razumijevanje kolektiva i lokalne samouprave?

Ono što je svakako izuzetno važno kad radimo neki projekt je podrška ravnatelja, cijelog kolektiva i lokalne uprave. Imamo tu sreću da nas bezrezervno podržavaju svi navedeni. Bez njih svaka ideja i zamisao bila bi neizvediva. Zato sam svima beskrajno zahvalna. Također, imamo odličnog ravnatelja i jednu lijepu kreativnu ekipu učitelja koji, kao i ja vole sve grane umjetnosti te se lako dogovorimo, nadopunjujemo i surađujemo.

Je li opisani projekt utjecao na kvalitetu nastavnog procesa redovite nastave glazbene kulture? Kako?

Svi projekti koje sam radila su pomalo utjecali na kvalitetu nastavnog procesa. Kako radimo neki projekt, tako i neke djeliće tog projekta uvodim u nastavu. Ne želim da netko bude zakinut. Svatko treba biti upoznat s onim što radimo i u svakom trenutku može dati neku ideju ili se pridružiti projektu. Tako sam tijekom nastave otkrila neke nove talente za pjevanje, sviranje, glumu, pisanje tekstova, skladanje, ples… Također sam u nastavu postepeno uvela sve više sviranja i pokreta. Djeca u tome jednostavno uživaju. Nisam još susrela dijete koje ne želi svirati, tako da se nastava pomalo pretvara u orkestriranje.

Moj najdraži projekt

Svi projekti koje radim veliko su mi veselje i zadovoljstvo, ali jedan mi je posebno prirastao srcu. To je Čaroban svijet crtića koji smo radili 2013. godine. To je ostvarenje ideje koja je tinjala u meni godinama, a posebna je osim temom i time što je u njoj sudjelovalo 455 učenika naše škole i 39 učitelja. Naravno, uz veliku pomoć svih roditelja, ravnatelja i lokalne samouprave ovaj projekt ostao bi samo san. Beskrajno sam zahvalna svima koji su sudjelovali u ovom projektu. Godinu dana smo svi zajedno živjeli u Disneyevim crtićima, najljepšim pjesmama iz crtića, plesovima, kostimima, izradi scenografije…Nekoliko različitih crtića povezala sam pjesmama i pričom u jednu cjelinu i sve je to izraslo u jedna veliki glazbeno-scenski spektakl koji smo izveli u velikoj sportskoj dvorani pred oko1300 gledatelja koji su zajedno s nama uživali u ovoj bajkovitoj priči.

Tako nešto voljela bih ponoviti. Imam veliku sreću da radim posao u kojem svakodnevno uživam.

 

https://www.youtube.com/watch?v=y7RgBuz_eB0

Životopis učiteljice GK Sandre Poštić

Tijekom studija prava počela sam raditi nastavu glazbene kulture, kao bivša učenica Glazbene škole Alberta Štriga iz Križevaca. Stalne potrebe glazbene nastave usmjerile su me u struku koja je po završetku studija Glazbene kulture na Filozofskom fakultetu u Puli postala mojim pozivom.

Uz izvrsne rezultate u redovitoj nastavi glazbene kulture zahvaljujući kojima od 2013. godine nosi zvanje učiteljice savjetnice, nositelj je brojnih izvannastavnih aktivnosti (Dječji pjevački zbor, Grupa ljubitelja glazbe) i projekata škole (Dječji festival Kukuriček u Đurđevcu, Festival dječjega glazbenog stvaralaštva, Susret đaka glazbenjaka i dr.).

Voditeljica je Županijskoga stručnog vijeća učitelja glazbene kulture Koprivničko – Križevačke županije od školske godine 2005./2006.

Kulturno i društveno je aktivna u gradu Križevci, gdje vodi Gradski zbor umirovljenika i Folklornu skupinu udruge Prigorsko srce.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Tradicijska kultura u zrcalu multikulturalnosti

Eco-Herit@ge Matters je projekt koji za cilj ima istraživanje i očuvanje ekološke baštine s ciljem njezine reinterpretacije i prepoznavanja njezinih resursa za stvaranje novih radnih mjesta u poduzetništvu s naglaskom na turizam. Projekt je pokrenuo Mirko Andrić, učitelj geografije i ujedno voditelj tima za projekte na našoj školi, još 2019. godine.

Rockeri iz Čazme

Od početka školske godine njih tridesetak marljivo vježba u podrumu škole s vrijednom i omiljenom učiteljicom glazbene kulture Nikolinom Brajković  Draguljić. Repertoar koji sami odabiru svladava prva i druga postava banda. Za prve nastupe spremni su nakon dva do tri mjeseca upornoga vježbanja po pomno složenome rasporedu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ružica Ambruš-Kiš, Nikolina Matoš, Tomislav Seletković, Snježana Stojaković, Zrinka Šimunović
udzbenik
Ružica Ambruš-Kiš, Ana Janković, Nikolina Matoš, Tomislav Seletković, Zrinka Šimunović