A što ja tu mogu? | Profil Klett

12. travanj 2017.

A što ja tu mogu?

avatar
Autor: Sanja Škreblin

Kad se govori o općim problemima poput siromaštva, uništavanja tropskih šuma, smanjenja biološke raznolikosti ili klimatskih promjena, često nam svima proleti misao: „A što ja tu mogu? Ja, pojedinac u velikome svijetu? Nisam ja za upravljačem bagera u dalekoj tropskoj šumi. Nisam ni važan političar, niti sam na čelu velike korporacije." Ta nas misao lako pokoleba i obeshrabri.

 

Istina je da svatko od nas može puno. Svaka promjena počinje sitnim pomacima. Svako putovanje počinje prvim korakom. Mi, učitelji imamo čast učiniti mnogo prvih koraka s našim učenicima. Pa učinimo ih! Podsjetimo ih svakoga dana na sitnice koje oni (i mi s njima) mogu učiniti i bit ćemo dio lijepe i važne promjene.

Činimo male stvari! Velika mala stvar koju možemo činiti u našim odjeljenjima jest štedjeti papir. Možemo zamoliti roditelje neka nam za crtanje donesu već rabljeni papir. Papir možemo posve ispuniti, a ne ga baciti čim je na njemu jedna crtica. Možemo u pisanke, informativke, bilježnice za lektiru pisati redom, ne preskačući stranice. Djecu možemo naučiti da papirnate ručnike i toaletni papir rabe pažljivo i štedljivo. Čineći tako, razvijat ćemo navike. Navike ostaju i kada se razdvojimo, a djeca će ih širiti i u svoje obitelji.

 

Koliko li stabala tako može spasiti jedna učiteljica / jedan učitelj za svojega radnog vijeka?

 

Dakle, na pitanje: „A što ja tu mogu?“, slobodno recite: „Jako puno.“ i činite to zajedno s nama!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Crtajući oslobodite kreativnost i poboljšajte odnose

Likovna mapa za velika djela Profil Kletta

Naučite kako jednostavnom likovnom metodom možete pomoći sebi i drugima u kreiranju vlastitog života. Martina Kosec, učiteljica i art terapeutkinja, suautorica serije udžbenika za likovnu kulturu Pogled, potez i suradnica u izradi novih likovnih mapa Profil Kletta, u svojem radu s djecom i odraslima crtu i boju koristi kao alat za usklađivanje emotivnih stanja, oslobađanje kreativnog potencijala, razvoj kreativnosti i rješavanje konkretnih situacija.

 

Ostvarimo skladan suživot s prirodom

Sadnja stabla jabuke, jedarca ili bilo koje druge biljke, potaknuta od samih učenika i učitelja, svakako ima dodanu vrijednost i jaku simboliku. Sadnja i briga za stablo motivira učenike i potiče ih na razmišljanje. U kojem smjeru idemo kao društvo? Potičemo li samodestrukciju ili afirmiramo život? Što nam predstavlja stablo: plod, druženje ispod hladovine, boravak u prirodi?

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Begović Ikica
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica