Je li samovrednovanje učenika na kraju nastavne godine uobičajena praksa nastavnog procesa glazbene kulture među učenicima vaših razreda?
Priredili smo evaluacijski listić koji po potrebi možete proširivati i usmjeriti pitanjima vezanim uz specifičnosti vaše glazbene nastave.
Ovakav je postupak samovrednovanja naročito korisno provesti prije zaključivanja ocjena kao provjera učenikovog stava o njegovoj uspješnosti na glazbenoj nastavi.
- U kojem sam području glazbene nastave najuspješnija/i: pjevanje, sviranje, slušna analiza, pokret/ples, stvaranje glazba, teorijska znanja?
- U kojim sam se projektima tijekom školske godine naročito istaknula/o?
- Na kojim sam koncertima i kazališnim predstavama bila/o tijekom školske godine?
- Dolaze li moje kompetencije više do izražaja u samostalnome radu ili grupnim aktivnostima?
- U kojim područjima glazbene nastave imam sposobnosti polučiti bolje rezultate?
- Kakvo ponašanje, koje vještine i znanja mogu ubuduće doprinijeti mojoj boljoj ocjeni?
- Koji su bili moji loši trenuci na glazbenoj nastavi? Jesam li ih popravila/o?
- Koju ocjenu mislim da sam zaslužila/o iz glazbenog ove godine?
Obrazloženje ocjene:
Prije nego im vi saopćite i obrazložite svoju ocjenu možete provesti i vršnjačko vrednovanje sa slično sastavljenim pitanjima.
Jednako korisno je nakon zaključivanja ocjene Vaša povratna informacija i obrazloženje ocjene učeniku. Nastojte da ona bude što specifičnija, s jasno određenim područjima nastave i sposobnostima učenika u kojima je dobar i u kojima može biti još bolji/a.
Učitelji iskreni i otvoreni u komunikaciji te ostvarenog suradničkog rada i asertivnog odnosa s učenicima zatražit će od učenika na kraju nastavne godine i povratnu informaciju o svom radu.
Pritom im možete dati i natuknice što vas naročito zanima:
- vaš način komunikacije s učenicima i ozračje na nastavi glazbene kulture,
- komunicirate li ravnopravno i pravedno sa svim učenicima u razredu,
- njihovo zadovoljstvo metodama i oblicima rada koje primjenjujete na nastavi,
- prostor koji dajete njima u izborima što i kako će se raditi na nastavi sukladno otvorenom modelu nastave,
- vaša iskrena znatiželja i podrška za ostvarenim rezultatima u nastavi,
- poštivanje vremena tijekom nastavnog procesa i drugo.
Završite nastavni proces glazbene kulture s učenicima omiljenim aktivnostima, skladbama, skladateljima i izvođačima.
Ponudite im izazove za njihov suživot s glazbom tijekom ljeta: ljetni festivali, ljetne međunarodne škole, učenje novog glazbala, zajedničko muziciranje u grupi koju će oformiti, folklorno društvo ili zbor u čiji će se rad uključiti, značajni koncerti koje će posjetiti tijekom ljeta i drugo.