IV. OŠ Bjelovar
Projekt će obuhvatiti praćenje razvoja dvije identične biljke, jednu s automarskim nadzorom zalijevanja pomoću micro:bit-a, a drugu s ručnim.
Određeni parametrei (vlažnost i temperatura) će se zapisivati (pomoću drugog micro:bit-a ili pametnog telefona korištenjem BT veze.
Sve će se na kraju objediniti u zaključak projekta. (Mogića povezanost sa IoT opremom)
Projekt će provoditi učenici 5. og razreda s mentoricom Bernardom Musović, prof. bio-ke,.
Projekt će biti korišten u redovitoj nastavi prirode kojoj je to u planu i programu.
Etape rada:
Učenici su se upoznali sa biljnim organizmom-građom biljnih organa i uvjetima klijanja
Odabrali su i istražili biljku koju će promatrati tijekom svog istraživanja.
- jedna biljka će se zalijevati putem micro:bita, druga ručno ručno
- postavljanje hipoteze (zalijevanje će se vršiti kada vlažnost zemlje padne ispod 50%, očekujemo da će to biti jednom tjedno)
- biljku koju smo zalijevali ručno-kupili smo uređaj koji mjeri nekoliko parametara-vlažnost, količinu svjetlosti i pH tla (kao pomoć uz uređaj smo dobili i povoljne vrijednosti za biljku roda Dracaena) tako da smo na taj način mogli očitavati kada vlažnost padne ispod 50%
- učenici promatraju kako se postavlja senzor za zalijevanje biljaka prate njihov rast i razvoj, bilježe i fotografiraju promjene)
Programiranje micro:bita:
- micro:bit je programiran na način da se pumpa uključuje kada vlažnost padne ispod 50%
Dnevnik aktivnosti (prikupljanje podataka, obrada):
- učenici fotografiraju proces koji se odvija, prikupljaju podatke i vode bilješke
- učenici obrađuju dobivene podatke i donose zaključke (postavljenu hipotezu potvrđuju ili opovrgavaju)
- učenici podnose izvještaj o projektu (provedba i zaključci) izradom plakata
Zaključak:
Rezultati su pokazali da se biljka trebala jednom tjedno zalijevati, kao što smo i pretpostavili.
Biljka zalijevana ručno, naizgled je bolja nego biljka zalijevana micro:bitom.
Imali smo i malih poteškoća u radu: u početku malo nesnalaženje sa ožičavanjem sklopa, prvih nekoliko dana za električno napajanje smo koristili baterije koje su se brzo ispraznile pa smo počeli koristiti strujni adapter što je dovelo do zaključka i pretpostavke da bi boljom regulacijom micro:bita daljnji rezultati bili povoljniji.
Dojmovi:
Sve u svemu, učenici su dobro prihvatili ovaj zadatak, pokazali su interes za istraživački rad. I nakon službenog završetka projekta nastavit ćemo sa praćenjem razvoja biljaka te ćemo otkloniti softverske nedostatke micro:bita koje smo uočili u ova 2 mjeseca trajanja projekta.
Učenici: Eugen Petreković, Jan Rastović, Mateo Šelj, Jakov Rac, Antonio Vodopija, Mirna Oslovar, Klaudija Zidar, Danijel Dašek i Ema Sekulić
Učitelji: Bernarda Musović i Branko Raičković