HRVATSKI NARODNI PREPOROD i suvremeno poučavanje u muzejima | Profil Klett

HRVATSKI NARODNI PREPOROD i suvremeno poučavanje u muzejima

Ocijeni: 
5
Prosjek: 5 (1 vote)
Autor: Senija Badić
PPT
7. razred osnovne škole
Hrvatski jezik
Informatika
Povijest
Glazbena kultura i umjetnost
Likovna kultura i umjetnost
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije
Građanski odgoj i obrazovanje
Ključni pojmovi: 
hrvatski narodni preporod, ilirski pokret, ilirci, Ljudevit Gaj, Antun Mihanović, Ivan Kukuljević,Stanko Vraz, Ferdo Livadić, himna, izvanučionička nastava,projektna nastava,terenska nastava, suvremeno poučavanje, muzeji, kulturna baština

HRVATSKI NARODNI PREPOROD i suvremeno poučavanje u muzejima
Provedba izvanučioničke terenske nastave u muzejima za učenike 7. razreda pokazala se kao primjer dobre prakse i suvremenog načina poučavanja. Na temu HRVATSKI NARODNI PREPOROD realiziran je projekt „Ulicama i trgovima iliraca našeg grada Zagreba“ u međupredmetnoj korelaciji s Poviješću i Glazbenom kulturom te implementacijom Građanskog odgoja i obrazovanja. Učenici su posjetili Muzej grada Zagreba (stalna izložba) i Hrvatski povijesni muzej ( Izložba „Ivan Kukuljević Sakcinski – začetnik hrvatskog identiteta“). Projekt je proširen i na Zagrebačku županiju te su učenici išli i na terensku nastavu „S ilircima u Samobor“ (Livadićev dvorac - Muzej grada Samobora) kao i u Krapinsko-zagorsku županiju (rodna kuća Ljudevita Gaja u Krapini, spomenik hrvatskoj himni u Zelenjaku, Mihanovićev dvorac u Tuheljskim Toplicama). U konačnici pripremili su uspješnu prezentaciju PPT (KO s Informatikom) koju su javno predstavili, što je ujedno i evaluacija projekta.
Zbog bogate i raznolike materijalne baštine te po svom povijesno-kulturnom značaju, izložbe su popraćene i dodatnim pedagoško-edukativnim sadržajima, tematskim radionicama i aktivnostima koje su kod učenika izazvale veliki interes i želju za istraživanjem i daljnjim učenjem. Ujedno je ovaj vrlo dinamičan pristup u ugodnom ozračju u konačnici potvrdio da posjeti muzejima i drugim kulturnim ustanovama postižu najbolji uspjeh kod učenika kada je riječ o percepciji teme kojoj se na takav način može pristupiti. Recepcija viđenog i doživljenog u muzejima i drugim kulturnim ustanovama pravo je ulaganje u proces učenja, ali i u odgoj mlade osobe. Naš zadatak i jest da obrazujemo za odgoj i odgajamo za obrazovanje.
I podsjetimo se da je ova 2018. proglašena Europskom godinom kulturne baštine!