U znaku ljubavi | Profil Klett

11. veljača 2018.

U znaku ljubavi

Autor: Maja Jelić Kolar

Ususret Danu zaljubljenih učiteljica Dubravka Namjesnik podijelila je s nama članak u kojemu prenosi svoje iskustvo i ljubav prema radu s učenicima. Pročitajte odlične ideje za integrirani dan povodom Valentinova i zabavite se sa svojim učenicima.

Pred nama je jedan važan, a za neke tako običan dan – Valentinovo. O Danu zaljubljenih govoriti ću vam iz kuta učiteljice koja svaki dan svoje učenike potiče da se međusobno vole, poštuju, uvažavaju i nadasve razumiju.

„Da nije ljubavi, ne bi svita bilo…“ - kaže stih poznate pjesme.

Tračak ljubavi može se pronaći u svakoj situaciji, osobi, mjestu…  Samo treba znati gdje gledati. Kao učiteljica često sam promatrala nastanak prvih ljubavi; te malene znakove pažnje koji nekom djetetu čine cijeli svijet. Divan je osjećaj kada vidite da dječje oči sjaje zbog pružene ruke, čokolade ili zajedničkog hoda od kuće do škole. Jesmo li mi odrasli doista zaboravili što znači ljubav? Često za ljubav mislimo da je neuhvatljiva, neobična i daleka, ali djeca nam svakodnevno dokazuju da nije tako. Zašto? Jer još uvijek vjeruju u ljubav.

I danas čujem riječi prijateljice koja je u raspravi o ljubavi rekla: „Odbijam vjerovati da je ljubav nestala iz moga života.“ U svakoj prigodi podsjećam sebe i svoje učenike da je ljubav oko nas; prisutna je u našim djelima, načinu života, razumijevanju svih i svega što nas okružuje…

Pripremajući se za ovaj dan, iskoristila sam znanje koje sam stekla na mnogobrojnim radionicama, webinarima i edukacijama. Zato hvala svim divnim učiteljima u mom životu. Na stranicama Profil Kletta možete pronaći mnogobrojne materijale koje možete iskoristiti u nastavi. Upravo jedna takva PPT prezentacija s pričom „Una Milov“ Jadranke Škrobar bila je početna točka otkuda je krenulo ovo istraživanje o tajnim putevima ljubavi i priprema za integrirani dan. Prezentacija je dostupna na web stranici Profil Kletta na poveznici https://www.profil-klett.hr/repozitorij-materijali/una-milov-jadranka-skrobar.

Na početku ovog posebnog dana, učenike sam igrom asocijacije odlučila podsjetiti na važnost bogatog rječnika. Izgovor i pisanje riječi, njihovo značenje i pravilna uporaba, preduvjeti su dobrog usmenog i pisanog izražavanja. Uz jednostavnu igru asocijacije koja otkrivanjem pojedinih polja na kraju donosi konačno rješenje – ljubav, učinit ćete nastavni sat zabavnijim, a igru možete preuzeti na kraju članka.

Sjetite se samo koliko ste puta čuli o „tajnoj ljubavi“, a cijeli razred je već znao da Jana voli Marka ili Janko voli Maju…

Ipak, najljepši su trenutci oni kada vam djevojčica/dječak u povjerenju šapnu: „Učiteljice, ja jako volim…“ Tada znate da ste na pravom putu jer ste osoba i prijatelj kojemu je dijete poklonilo povjerenje, a prijatelji nikome ne odaju tiho izgovorene tajne.

Tajna napisana u obliku srca, tajna je koja se jednostavno MORA istražiti.

„Što uopće znači Una Milov? Zašto je učiteljica rekla da ćemo otkriti tajnu?“ – možda će se zapitati vaši učenici.

Čitanjem priče sve će se kockice posložiti. Otkrit ćete ime spisateljice, temu, likove, osobine, mjesto i vrijeme (i još puno toga o čemu učiteljice razgovaraju nakon čitanja). Pripovijetka nas može i nečemu poučiti - prijatelji NIKADA ne odaju tajne, a ljubav je ponekad VELIKA tajna.

U znaku tajne treba i nastaviti. Dječja znatiželja dio je odrastanja i gotovo svi učenici uživaju u ulozi detektiva/istraživača. Tu osobinu kod djece treba zadržati i poticati jer kada odustanu od istraživanja, odustaju i od otkrivanja/učenja. Otkrijte s učenicima tajnu poruku s pomoću posebnih valentinovskih ključića i pritom se zabavite. Valentinovske ključiće preuzmite na kraju članka.

Sigurna sam da ćete ovaj  „valentinovski kod“  moći iskoristiti u nastavi, a svoje učenike zabaviti pisanjem i osmišljavanjem tajnih poruka.

Kao konačan rezultat nakon ove vježbe, možda će i vaši učenici pomisliti: „Ja to mogu. Mogu osmisliti svoje tajno pismo, mogu stvoriti, izmisliti, napraviti…„ Veliki je izazov učvrstiti samopouzdanje učenika i pritom ih naučiti da za rezultate trebaju uložiti trud i vrijeme. I ono najvažnije – neka poštuju druge i njihov rad koji su uložili u stvaranje novih ideja.

Igra je najbrži i najlakši način učenja. Zato sam svoje učenike odlučila podsjetiti na važnost čitanja, na bajke i mjesta na koja nas može odvesti mašta i pjesma. Igra je napravljena u alatu  Deck.Toys, ali nije obična igra jer se detektivska priča o tajnama nastavila i kroz igricu. Nakon čitanja uputa, svaki korak u igrici traži otkrivanje ključića ili tajnog koda. Budite uporni i istražite točke/mjesta otkrivanja zašto volimo čitati knjige. Klikom na poveznicu možete otvoriti igru i zabaviti se.

Volite li natjecateljske igre, možete uz pomoć bubamara koje se utrkuju istražiti koja će skupina prije odgovoriti na postavljena pitanja i tako stići do cilja. PPT prezentaciju s ovom igrom preuzmite na kraju članka. 

Na kraju dana, kao svaka učiteljica, očekujem rezultate. Znanje treba primijeniti i dokazati da smo ipak nešto naučili. Kada biste pitali moje učenike što najviše voli njihova učiteljica, svi bi uglas odgovorili – ČITATI! Što bih ja čitala da drugi ne napišu svoje priče, pripovijetke, romane, putopise, članke? Čvrsto vjerujem da ću jednoga dana uživati u pričama pisca koji je prve korake u pisanju napravio u učionici svoje učiteljice razredne nastave.

Zato ćemo dan završiti pisanjem priče na temu ljubavi u alatu Storybird  koji nudi niz mogućnosti za učenike/pisce, ali i učitelje. Provjerite i uvjerite se!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ušćumlić Danica
udzbenik
Lj. Kurjak, G. Remussini
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)