OŠ JURE KAŠTELANA | Profil Klett

OŠ JURE KAŠTELANA

Likes: 
1

Sadnja graha trešnjevca.

Opišite nam kako je protekla provedba projekta: 

Prezentacija radova  (Klikni na link za pregled stranice!)

Za potrebe projekta kreirane su web stranice na kojima pokazujemo tijek provedbe projekta i rezultate popratnih istraživanja.

Provedba projekta započela je suradnjom učiteljica informatike i razredne nastave.

U projekt su se uključile učiteljica razredne nastave u četvrtom razredu, učiteljica kemije i biologije i učiteljica geografije te učenici drugog, četvrtog i šestog razreda.

Kako naša škola ima status Međunarodne eko škole čiji se djelatnici trude učenicima usaditi elemente brige o svom okolišu, odlučili smo za sadnju upotrijebiti stare glinene posude kojima smo dali novo ruho. To su učinili učenici četvrtog razreda koji su decoupage tehnikom uredili tegle za sađenje.

Budući da je prema Nastavnom planu i programu Prirode i društva u četvrtom razredu predviđena sadnja graha, učenicima četvrtih razreda pripao je taj zadatak. Odabrali smo četiri sorte graha kako bismo usporedili rast graha različitih vrsta: trešnjevca, zelenčeka, balona i tetovca. U jednoj tegli su posađene sve četiri sorte. U tri je tegle posađen trešnjevac: jedna je zalijevana ručno, druga je gnojena, a treću je zalijevao uređaj pomoću Micro:bita. Zbog važnosti vertikalnog povezivanja učenici šestih razreda su učenicima drugih i četvrtih razreda objasnili što se i kako sadi, koji su uvjeti rasta biljke te kako o njoj brinuti. Nakon priprema tegli i sadnje graha, učenici drugih razreda preuzeli su brigu o njegovom zalijevanju. Kako su biljke bile u njihovoj učionici, kreirali su tablicu zaduženja onih koji zalijevaju grah, redara koji paze na tegle, biljke i uređaj te onih koji svakodnevno fotoaparatom bilježe napredak rasta biljke. Istovremeno su učenici šestih razreda programirali Micro:bit te postavili uređaj za zalijevanje. Oni su u programu Office 365 također imali tablicu s terminima za kontrolu biljaka i ispravnosti uređaja te su u tablicu unosili zapažanja o rastu biljke. U One Drive mapu su redovito postavljali fotografije kojima su dokumentirali rast.

Zbog brzog rasta graha, uz pomoć školskog domara intervenirali smo i postaviti mu dodatnu potporu. S biljkama koje su ručno zalijevane nije bilo nikakvih poteškoća i projekt se odlično odvijao. Tim koji je motrio Micro:bit nije imao toliko sreće jer je u nekoliko navrata zakazala tehnologija. Prvobitni problem je nastao zbog nepravilnog programiranja Micro:bita. Trebalo je postaviti prave parametre za zalijevanje kako biljka ne bi bila previše ili premalo zalijevana. Zadovoljstvo kod konačnog uspjeha u programiranju je velika pozitivna strana ovakvog načina provođenja projekata s učenicima.  Nakon riješene prve poteškoće dogodila se i druga. Uređaj, odnosno pumpica, prestala je raditi. U rješavanje te poteškoće uključio se ravnatelj, profesor fizike i tehnike, koji je nakon uloženog znanja, vremena i truda popravio kvar na pumpici.

Kako je rast biljaka tekao prema planu, bilo je važno na zanimljiv način pokazati rezultate projekta. Koristeći različite web alate učenici su prezentirali rast biljke i rezultate popratnih istraživanja poput podrijetla graha i tijeka pripreme ukusnog jela te su izradili kvizove i edukativne igre za ponavljanje spoznavanih sadržaja. 

Svi sadržaji nalaze se na web stranicama: https://sadimodigitalno.weebly.com/

TIHANA LEVAR
MIRENA MALJKOVIĆ