OŠ Antuna Gustava Matoša
Projekt ŽELIM STABLO uz primjenu micro:bita ima višestruke ciljeve i koristi za učitelje i učenike naše škole. Za početak su uključene učiteljice organizacijski osmislile projekt te se bacile na istraživanje mogućnosti micro:bita kako bi i svoje učenike poučile radu s istim.
Temeljiti plan bi bio predstavljen učenicima koji bi u dječjem duhu unijeli i vlastiti trag osmišljavanja projekta.
Okvirno se planira postavljanje hipoteze, uz uvodne radnje koje bi imale motivacijsku svrhu, provođenje istraživanja i radovi o biljkama, sadnja cvijeća, svaki razred bi imao svoju kontrolnu biljku, eksperimentalna biljka bi bila dostupna svima za istraživanja i donošenje zaključaka te na kraju potvrđivanje ili odbacivanje početnih hipoteza…sve bi pratilo međurazredno prezentiranje novih spoznaja i uradaka, a na kraju bi slijedilo izvješće učenika i učiteljica.
PROJEKT „ŽELIM STABLO“ U OŠ ANTUNA GUSTAVA MATOŠA:
U projektu su sudjelovali učenici petih i sedmih razreda. Projekt se odvijao kroz dvije faze. Prvo su sadili tikvice, a onda pšenicu.
TIJEK PROJEKTA:
U prvom dijelu projekta učenici petih razreda izradili su posudice za sadanju tikvica od plastičnih boca te na satovima informatike isprogramirali Microbit. Učenici sedmih razreda su ukrašavali posudice u koje su petaši zasadili tikvice. Pratili smo rast tikvica zalijevanih s pumpom koja je spojena na Microbit.
U drugom istraživačkom dijelu smo sadili pšenicu. Prvo su sedmaši dizajnirali vlastite posudice za sadnju. Nakon toga smo proveli malo istraživanje o pšenici i postavili hipoteze. Pošto znamo da su vanjski uvjeti klijanja voda, zrak i temperatura odlučili smo pšenicu izložiti različitoj količini vode te jednu uzgajati u mraku. Mjerit ćemo klijavost te smo zbog toga u svaku posudicu posijali 25 sjemenki pšenice. Proučavat ćemo brzinu rasta tako što ćemo mjeriti visinu pšenice. Odlučili smo se za ovih pet uvjeta :
Posudicu zalijevat će pumpa koja je spojena na senzor vlažnosti
Posudicu zalijevat ćemo svaka 2 dana s 0,5 dl vode
Posudicu zalijevat ćemo svaka 2 dana s 1 dl vode
Posudicu zalijevat ćemo prema subjektivnoj procjeni-kad je suho dodat ćemo vode
Posudicu stavit ćemo na svjetlo i zalijevati prema subjektivnoj procjeni
Očekujemo:
da će pšenica koja se zalijeva subjektivno i pšenica koja se zalijeva pumpom rasti najbolje
da će pšenica koja raste u mraku rasti najbrže zato što će rasti da bi došla do svijetla, ali će biti žuta jer nema svijetla da bi se stvorio klorofil koji daje biljci zelenu boju
Nakon sadnje svaka je učenica dobila zadatak brinuti se o jednoj posudici (zalijevati je, mjeriti visinu stabljike, fotografirati ju, maziti je i paziti).
Nakon što je naša pšenica izrasla došao je red na analizu podataka dobivenih mjerenjem i provjeru hipoteza.
Na kraju su vrijedne sedmašice izradile PowerPoint prezentaciju.
U projektu su sudjelovali učitelji Siniša Jovčić (informatika), Sanja Šicel (matematika) i Jelena Vranić Horvatiček (biologija i kemija).
https://carnet-my.sharepoint.com/personal/ivana_lovic_skole_hr/_layouts/...