Poduzetništvo u obrazovanju | Profil Klett

07. kolovoz 2018.

Poduzetništvo u obrazovanju

Autor: Marta Užarević Vuksan

Poduzetnička kompetencija jedna je od osam temeljnih kompetencija Nacionalnog okvirnog kurikuluma važnih za cjeloživotno učenje. Više o toj kompetenciji saznale su kolegice iz OŠ Pujanki u Splitu - učiteljica engleskog i talijanskog jezika Marija Čarija Agoli i učiteljica biologije i kemije Antonija Bezić Radman na stručnom usavršavanju u Londonu. 

 

Početkom srpnja, u organizaciji ustanove ShipCon Limassol iz Cipra, u Londonu je održano stručno usavršavanje pod nazivom "Cultivating the Entrepreneurial Mindset in Education" ili u slobodnom prijevodu - njegovanje poduzetničkog duha u nastavi.

 

Ciljevi edukacije bili su poučiti učitelje o osnovama i raznim vrstama poduzetništva, učiti kako poučavati poduzetništvo u učionici, razumjeti važnost teorije i prakse u poučavanju poduzetništva, razjasniti mitove o poduzetništvu, od kojih je zasigurno jedan da je cilj poduzetništva fizički proizvod. Kod poduzetništva bitan je utjecaj kojeg osobe imaju na ostale, tj. na društvo, stoga su učitelji također i poduzetnici jer utječu na učenike.

 

Igra, empatija, kreativnost, eksperimentiranje i refleksija

 

Radionica je strukturirana i usmjerena oko pet praksi poduzetničkog obrazovanja, odnosno igre, empatije, kreativnosti, eksperimentiranja i refleksije. Definirali su pojam empatije, koja nije isto što i suosjećanje jer uključuje praktično iskustvo. Empatija se može učiti i vježbati putem radionica. Kreativnost je upotreba mašte ili originalnih ideja u stvaranju nečeg novog i jako je važna u poduzetništvu, kao i sposobnost kritičkog mišljenja.  

Odlike poduzetnika i uspješnog projekta

 

Odlike poduzetnika: vrijedan, kreativan, inovativan, optimističan, motiviran, neovisan, treba imati cilj i voljan prihvatiti rizik, mora učiti iz grešaka, treba biti pun ideja i mora biti dio tima. Vođenje projekata je također poduzetništvo. Uspješan projekt mora sadržavati dobru ideju, vođenje, komunikaciju među sudionicima, diseminaciju, iskoristivost i učinak na ciljane skupine.

 

Ovo stručno usavršavanje dio je Erasmus+KA1 projekta “Let’s Aspire to Create” i ciljevi edukacije poklapaju se sa ciljevima projekta.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kako upravljati sukobima izgradnjom snažne kulture u učionici

Osnovna škola Strahoninec već godinama uspješno realizira Erasmus+ projekte kroz cijelu godinu. Ovog je ljeta učiteljica razredne nastave Lana Hohnjec sudjelovala na tečaju koji se održavao u Pragu pod nazivom Duboka demokracija: Kako upravljati sukobima izgradnjom snažne kulture u učionici. U ovom vam tekstu opisujemo neke od zanimljivih aktivnosti koje nam mogu pomoći u postizanju snažne učioničke kulture.

Kako smo rasli uz Erasmus+

Dani Erasmusa godišnja su proslava Erasmus+, najvećeg programa Europske unije namijenjenog obrazovanju, osposobljavanju, mladima i sportu namijenjena obilježavanju važnosti i proslavi dobrobiti programa. S obzirom na bogato iskustvo provođenja Erasmus+ programa u ovu proslavu se uključila I. osnovna škola Bjelovar i njezin školski Erasmus+ tim. Organiziran je Erasmus+ dan na kojemu su sudjelovali učenici sudionici Erasmus+ projekata, njihovi roditelji, učitelji, nastavnici, stručni suradnici iz Bjelovarsko-bilogorske županije, osnovnih i srednjih škola, ali i škole iz grada Zagreba. 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja