Djeca budućnosti | Profil Klett

20. studeni 2018.

Djeca budućnosti

Autor: Silvija Mađarić

Učiteljica Engleskog jezika iz OŠ Eugena Kumičića iz Slatine, Silvija Mađarić, sudjelovala je u sklopu Erasmus+ projekta – Ključna aktivnost 1, na tečaju u Londonu. Naziv tečaja je  “Creative methodology for teachers of English as a foreign language“, a izabran je u skladu s temom projekta „Kids from the future", odnosno „Djeca budućnosti". Tečaj se održavao u školi Engleskog jezika – Language Link, a na tečaju su ukupno sudjelovale 3 učiteljice iz Europe.

 

Tečaj je osmišljen za učitelje koji podučavaju engleski jezik kao strani jezik, za učitelje koji žele podići razinu inovativnosti i kreativnosti tijekom nastavnog procesa, dijeliti svoje ideje i aktivnosti što se tiče podučavanja stranog jezika te svakako razvijati svoje jezične vještine - tečaj se odvijao isključivo na engleskom jeziku s izvornim govornicima.

Tijekom tečaja posebno su se fokusirali na modernije pristupe u podučavanju, kao što su Neuro – Linguistic Programming (NLP) – odnosno Neurolingvističko programiranje, Task Based Learning (TBL) – učenje temeljeno na samostalnom izvršavanju zadataka (projektne aktivnosti) te Dogme language teaching – komunikativni pristup nastavi jezika.

 

Osim novih pristupa u podučavanju, veliku su važnost posvetili korištenju jezičnih igara te pjesama, poezije, dramatizacije, bajki i priča, a sve s ciljem uvođenja kreativnosti i inovativnosti u nastavne sate, kako bi učenici bili više motivirani za učenje i sudjelovanje u samom nastavnom procesu.

Personalizirano učenje

 

Novi trendovi u podučavanju pokazuju da učenje trebati biti personalizirano (polaziti od učenika i baviti se temama koje su njima bliske), zabavno, suradničko te u svakom pogledu treba razvijati učeničke vještine, a ne prenositi samo znanje (odnosno činjenice). Učenicima trebamo omogućiti višu razinu od pamćenja i pukog reproduciranja činjenica, a u kontekstu podučavanja jezika – trebamo im omogućiti i potaknuti ih na samostalno korištenje jezika te komunikacijsku sastavnicu staviti na prvo mjesto jer jezik nije samo forma. Jezik se neprestano mijenja i razvija se, a učenike trebamo pripremati i omogućiti im samostalno korištenje jezika, s naglaskom na pričanje i komunikacijsku tečnost, a ne na ispravljanju gramatičkih pogrešaka i inzistiranju na točnosti.

Surprise!

 

Uz nove pristupe u podučavanju, svakako je vrlo dobro uvrstiti i element iznenađenja, odnosno nepredviđenog te odmaknuti se od standardne strukture sata jer nove generacije učenika zahtijevaju drugačiji pristup i odnos učitelj – učenik, ali im i dalje treba biti podrška i pružati pomoć. Učitelj treba dopustiti učenicima slobodu izražavanja i poticati samostalnost u svakom pogledu, ali uz učiteljevo nadgledanje i davanje povratnih informacija.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Mirta Jelenc Župan, Vida Lukić, Jasna Pavuna
udzbenik
Dunja Klarić, (Danka Singer)