Novu živost aktivnog muziciranja - pjesme, svirke, plesa i igre - lako, zabavno i poučno pruža muziciranje učenika na boomwhackersima.
Boomwhackerse je izumio Amerikanac Craig Ramsell 1994. godine, nadahnjujući se već postojećom tradicijom sviranja na raznovrsnim predmetima iz svakodnevice.
Boomwhackersi (čitaj bumvakersi) su raznobojne zvučne plastične cijevi različitih dužina. Različite boje cijevi označavaju različitu tonsku visinu.
Boomwhackerse mogu s lakoćom svirati sva djeca. Ne moraju poznavati notno pismo, jer se koriste pojednostavljenim koloriranim notnim zapisom koji je djeci pristupačniji (tzv. šarena partitura). Idealni su za rad sa školskom djecom svih uzrasta. Učenike je lako motivirati, jer vrlo brzo svladavaju tehniku sviranja.
Ton se dobiva udaranjem cijevi o dlan, bedra, jednom cijevi o drugu ili neki drugi predmet (uvijek bolje drveni, nego plastični ili metalni).
Ovim jednostavnim i zabavnim načinom muziciranja iskustveno im se na jednostavan način osvješćuju glazbene sastavnice, poput melodije, harmonije, ritma i dinamike. Muziciranjem na boomwhackersima djeca se posredno glazbeno opismenjuju i ono predstavlja sjajnu pripremu za moguću daljnju formalnu glazbenu naobrazbu.
Na boomwhackersima učenici mogu jednako lako izvoditi intervale i akorde kao pratnju melodiji.
Pomicanjem dlana naviše i naniže pri tremoliranju ostvarujemo dinamiku crescenda i decrescenda.
Tremoliranjem se produžuje trajanje tona, a izvodi se naizmjeničnim brzim i kratkim udarcima o otvoreni dlan i bedro.
Upoznajte se u glazbenom krugu uz boomwhackerse. Svaki se učenik može predstaviti izgovarajući svoje ime te istovremeno improvizirajući pozdrav na svom boomwhakeru. Ostali učenici potom oponašaju njegov pozdrav i naizmjenično ponavljaju svaku kreaciju prijatelja.
Ozvučite s učenicima raznovrsne ritamske obrasce na različitim tonskim visinama.
Visinu i trajanje tonova možete učenicima prikazati grafičkim ili notnim zapisom, ovisno koji uzrast učenika podučavate sviranju boomwhackera.
Sviranje melodije i ritma uz pomoć grafičkog prikaza ne zahtjeva nužno poznavanje notnog pisma, ali može učenike uvesti u lakše, jednostavnije i brže notno opismenjivanje.