PROJEKTNA NASTAVA HRVATSKOGA JEZIKA "BAKE I DJEDOVI U ŠKOLSKIM KLUPAMA" (uz obilježavanje Svjetskog dana učitelja - 5. listopada i 130. godišnjice Hrvatskog učiteljskog doma) Pripremila: Senija Badić, prof., Zagreb
PROJEKT BAKE I DJEDOVI U ŠKOLSKIM KLUPAMA
Pripremila: Senija Badić, prof., Zagreb
PROJEKTNA NASTAVA HRVATSKOGA JEZIKA
Posjet Hrvatskom školskom muzeju u Zagrebu bio je s ciljem da učenici zorno dožive hrvatsku školu kakva je bila nekad, razgledaju zbirke školske opreme i učila, udžbenike i priručnike, radove učenika i učitelja te je usporede s današnjom suvremenom školom.
Učenici su sudjelovali i na edukativnoj radionici „PIŠEMO KRASOPISOM“.
U Hrvatskom školskom muzeju imali su priliku posjetiti i spomen sobu učitelja MATE LOVRAKA, omiljenog književnika za djecu koji je iza sebe ostavio tridesetak vrlo rado čitanih djela. Njegovi dječji romani Vlak u snijegu, Družba Pere Kvržice i Anka Brazilijanka dobili su i svoje uspješne filmske ekranizacije.
Namjena: Ovaj program je namijenjen učenicima 6. razreda iako se sadržajno može prilagoditi i za ostale razrede osnovne škole.
CILJEVI: upoznati učenike s razvojem hrvatskog školstva i pismenosti, upoznati školovanje svojih djedova i baka, njegovati i razvijati ljubavi prema hrvatskome jeziku, hrvatskoj kulturi i povijesti, razvijati svijest o važnosti učenja i obrazovanja;
- povezivanje s književnosti interpretacija i krasnoslov pjesme „Da sam ja učiteljica“ Dragutina Tadijanovića (iz zbirke „Dani djetinjstva“);
- motivacija za čitanje lektire „Zagrebačka priča“ Blanke DovjakMatković
Implementacija Građanskog odgoja: društveno komunikacijske vještine, razvoj osobnog i zavičajnog identiteta
Aktualizacija : - Dan učitelja (5. X.)
- 130. g. Hrvatskog učiteljskog doma u Zagrebu
- 120. godišnjica rođenja učitelja i književnika Mate Lovraka (1899. – 1974.)
- obilježavanje 4. XI. – 114. g. rođenja pjesnika Dragutina Tadijanovića
Način realizacije: Sposobnost uočavanja, povezivanja, zaključivanja ; rad na tekstu, živa riječ kustosa, pokazivanje, slušanje , bilježenje, fotografiranje i razgovor, izradba plakata, pisanje izvješća iz muzeja te pismenih radova na temu: Škola nekad i danas, Da sam ja učitelj/učiteljica, Što bih promijenio/promijenila u školi...
Istraživački rad: vođenje intervjua (razgovora) s bakama i/ili djedovima, prikupljanje materijala, fotografija ... odabir podataka, pisanih izvora
Način vrednovanja : Radionica - izradba plakata ;
Prezentacija - Izložba plakata i učeničkih pismenih radova u prostoru škole ;
- evaluacija (vršnjačko vrednovanje)