Pogled na obrazovanje iz drugoga kuta – Erasmus+ Švedska (1. dio) | Profil Klett

23. listopad 2019.

Pogled na obrazovanje iz drugoga kuta – Erasmus+ Švedska (1. dio)

Autor: Maja Jelić Kolar

Alojzija Tvorić Kučko, doktorica znanosti i učiteljica koja već petnaest godina poučava učenike u osnovnim školama, uključila se u projekte Erasmus+ i tako obogatila svoje učiteljsko iskustvo. Boravak u Švedskoj bio je ispunjen kreativnim aktivnostima, a njezin osvrt na to prenosimo vam u dva dijela.

 

Tekst napisala: dr. sc. Alojzija Tvorić Kučko

Bila sam posljednja u nizu učiteljica uključenih u program KA 1, točnije projekt II. OŠ  Vrbovec pod nazivom Sense IT. Tečaj je, zapravo, bio posvećen učenju i poučavanju izvan fizičke učionice – u prirodi. Održavao se u okolici švedskoga gradića Brokinda (u blizini studentskoga i industrijskoga grada Linköpinga) u drugoj polovici kolovoza ove godine, a poseban doprinos bio je posjet osnovnoj školi u nedalekoj Rimforsi, uz Kinda kanal. Usvajanje i širenje različitih znanja odvijalo se u skupini od dvadeset i pet polaznika iz Europe, Sjeverne Amerike i Australije koji su zaposleni u sustavu obrazovanju svojih zemalja: od odgojitelja u predškolskim ustanovama, osnovnoškolskih i srednjoškolskih učitelja i profesora do ravnatelja škola.

Sam naziv tečaja, Outdoor Education/Nature as a Fantastic Classroom, govori da je pozornost doista bila usmjerena na održavanje svih oblika nastave u prirodi. Polaznici su tijekom dana sudjelovali u aktivnostima koje se mogu provoditi u okviru redovne nastave svih nastavnih predmeta u osnovnoj i srednjoj školi. Aktivnosti su se odvijale u svim vremenskim prilikama (kišno, vjetrovito, oblačno vrijeme…), a osmišljene su tako da zahtijevaju minimum rekvizita. Neke se od njih, naravno, mogu provoditi i u zatvorenim prostorima. Osim praktičnoga dijela, tečaj je obuhvaćao i teorijske dijelove koji su se isprepletali s praksom, što ga čini posebnim i zanimljivim.

 

Medij poučavanja bio je okoliš, a od polaznika se tražila određena maštovitost i kreativnost. Uočavali su promjene u prirodi te promišljali o tome kako bi je mogli iskoristiti u skladu sa zakonom i zakonitostima njezina očuvanja, čime su se razvijale njihove osobne i socijalne vještine. Naravno, zahvaljujući međukulturnoj suradnji i aktivnostima u prirodi razmjenjivali su svoja iskustva i unapređivali stručne kompetencije. Tečaj je bio usmjeren na senzorno učenje pa su polaznici uključivali sva osjetila s ciljem ostvarivanja spoznaja. Uz senzorno, u mnogim su se aktivnostima usmjerili i na iskustveno učenje: u pripremanju hrane u prirodi, plivanju, veslanju, branju jestivih gljiva, sviranju s pomoću prirodnih materijala, igrama zbrajanja i oduzimanja, plesu i slično. Aktivnosti su se odvijale u različitim okolišima i okolnostima (u spilji, na jezeru, u šumi, na livadi itd.) s osvještavanjem njihova utjecaja na zdravlje, odnose među ljudima i vraćanje tzv. temeljnim vještinama koje je moderni čovjek gotovo zaboravio. 

Ovaj tečaj u sklopu projekta Erasmus+ aktivirao je polaznike iz sustava obrazovanja da i sami usmjere svoju pozornost na vrlo bogate i raznovrsne mogućnosti koje nam nude boravak i učenje u prirodi i od prirode. Teško je opisati sve doživljeno, no u sljedećem članku moći ćete pročitati više o praktičnim vještinama stečenima učenjem i usavršavanjem u ovome projektu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kako pripremiti dijete za polazak u školu

Pitanje koje muči većinu roditelja djece koja će ovu godinu krenuti u prvi razred osnovne škole – kako roditelje koji nisu učiteljske struke, tako i 'profesionalce', odnosno odgojitelje i učitelje – jest kako pripremiti dijete za polazak u školu. Učiteljica razredne nastave Gabriela Kukanja podijelila je s nama svoja iskustva i razmišljanja jer ove godine i njezino dijete kreće u prvi razred.

Zanima nas

Nastava nakon potresa − primjena vježbi

Najavili smo u prošlom članku da nastavljamo s prijedlozima kako učenicima olakšati izazovan period nastave nakon potresa. Koje vježbe možete provoditi u razredu da biste učenicima pomogle da se lakše nose s osjećajem anksioznosti kao posljedicom traumatske situacije kojoj su bili izloženi radi potresa?

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Nina Lauder, Suzanne Torres, Paul Shipton
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik