Čitanje je lijepo, ono nas opušta, čitanjem učimo. Stigao nam je još jedan studeni, mjesec u kojem različitim aktivnostima našim učenicima želimo približiti ljepotu i važnost čitanja. U današnje digitalizirano vrijeme to je zasigurno veliki izazov kojega se svi rado prihvaćamo. No prije nego što učenicima ponudimo štivo i motiviramo ih za čitanje, trebamo dobro osmisliti aktivnosti koje će popratiti samo čitanje kako bi učenici uvidjeli smisao ovog „izazova“.
Sat možemo započeti kratkom igricom, npr. vješalima gdje učenici trebaju pogoditi naslov (npr. Das Lesen ist schön). Nastavit ćemo s umnom mapom ili olujom ideja. Na sredinu ploče napisat ćemo BUCH ili LESEN, a učenici će dolaziti te zapisivati riječi koje ih asociraju na čitanje. Provjerit ćemo znaju li učenici zašto baš sada govorimo o knjigama te će ujedno dobiti priliku reći koja je njihova najdraža knjiga. Unaprijed ćemo izabrati jednu kratku priču te ju izrezati u nekoliko dijelova, a učenici će dobiti zadatak ponovno ju sastaviti. Zajedno ćemo pročitati priču te će ju učenici prikazati ilustracijom u svojim bilježnicama, prije čega će naravno napisati ime priče i autora. No kako ovdje ne bi bio kraj, zamolit ćemo učenike da kod kuće pročitaju nekoliko priča te popune tablicu (u prilogu) na sličan način kao što su to napravili u bilježnicama. Pred kraj Mjeseca knjige ti radovi bit će izloženi u učionici ili u holu škole kako bi ih svi mogli vidjeti.
Za učenike viših razreda, kod kojih je vrlo važno i dalje razvijati i održavati naviku čitanja, pripremili smo nekoliko razrednih izazova. Kao motivacijsku aktivnost možemo pripremiti citate o čitanju (u prilogu) te ih izrezati na dužinu jedne ili dvije riječi. Učenici u grupama trebaju ponovno sastaviti ove rečenice, izabrati jednu koja im se najviše sviđa te obrazložiti zašto su baš nju izabrali. Možemo izabrati i „citat razreda“ tako da svaki učenik glasa za omiljenu rečenicu. Ovdje možemo uključiti i IKT koristeći neki od digitalnih alata (npr. mentimeter) kako bismo omogućili učenicima da glasaju putem mobitela ili tableta. Nadalje, učenici će uz pomoć svojih mobitela izabrati dvije priče (bilo bi dobro da nastavnik ipak unaprijed pripremi izbor priča koje dolaze u obzir kako biranje ne bi predugo trajalo) te odgovoriti na pitanja koja su već ponuđena na samoj stranici. Nakon ove aktivnosti učenici će trebati pronaći još jednu osobu koja je pročitala istu priču. To će učiniti tako što će se ustati i hodati po razredu te jedni drugima govoriti ključne riječi iz priče ili rečenicu koja sažima cijelu priču. Kada su učenici pronašli svoje parove/grupe, trebaju osmisliti kratak dijalog između likova pročitane priče ili kroz pitanja i odgovore saznati što druga osoba misli o pročitanom djelu. Na kraju, učenici mogu riješiti kviz koji će im učiteljica ponuditi putem QR kodova ili pomoću nekog drugog digitalnog alata, npr. kahoota.
Želimo vam lijep i uspješan Mjesec knjige uz poticajne citate:
Lesen ist ein großes Abenteuer.
Ein Zimmer ohne Bücher ist wie ein Haus ohne Fenster.
Mit einem guten Buch gibt es kein schlechtes Wetter.
Nicht zu lesen ist ein bisschen wie nicht zu essen.