Situacija u kojoj smo se ovih dana našli zahtijeva od nas maksimum naših vještina i znanja kako bismo učenicima pomogli u što uspješnijem usvajanju gradiva na daljinu. Vjerujem da će za većinu učitelja ova neugodnu situacija otvoriti nove vidike te da će prihvatiti ovaj izazov na najbolji mogući način. Budući da je u stranom jeziku jedan od glavnih ishoda sposobnost uporabe novog vokabulara u određenoj situaciji, voljeli bismo vam dati nekoliko prijedloga kako učenicima olakšati taj proces.
Svako učenje postaje lakše i zabavnije ako ne izgleda kao učenje. Dozvolimo učenicima da se igraju riječima i njihovim značenjima. Jedan od alata koji učenici rado koriste je Wordwall, a ovdje možete pogledati primjer jedne igrice. Dodatna vrijednost ove aplikacije je i mogućnost promjene aktivnosti samo jednim klikom tako da igru spajanja možemo za tren oka preoblikovati u kviz, labirint ili neku drugu zanimljivu aktivnost.
Sljedeća aplikacija koju i učitelji i učenici rado koriste je LearningApps, a raznovrsne primjere za uvježbavanje vokabulara uz pomoć ovog alata možete pronaći u repozitoriju na stranicama Profil Kletta. Budući da učenici tijekom ovog razdoblja ne bi smjeli zanemariti vještinu slušanja, pomoću ovog alata dobit će mogućnost uvježbavanja vokabulara putem slušanja te rješavanja zadataka različite tematike, kao što su npr. vremenske prilike ili razgovor o braći i sestrama.
Nadalje, nepresušan izvor aktivnosti nude i IZZI digitalni sadržaji koji bogatstvom svojih interaktivnih materijala omogućavaju učenicima samostalno učenje i to na način i uz tempo koji njima odgovara, bilo da se radi o video zapisu, igri memory, povezivanju, slaganju riječi u rečenice te mnogim drugim aktivnostima.
Nicos Weg je još jedna u nizu mogućnosti koje možemo ponuditi učenicima dok su izvan učionica. Upoznajte Španjolca Nicu koji se pokušava snaći u različitim svakodnevnim situacijama dok upoznaje njemački jezik i kulturu. Svaki video isječak popraćen je zadacima kojima se uvježbava vokabular, gramatika, te slušanje i čitanje s razumijevanjem.
Bez obzira koji od ovih prijedloga izaberete, jedno je sigurno: učenicima pomažete razvijati njihovu samostalnost i snalaženje u procesu učenja kao izuzetno važnog aspekta Škole za život te međupredmetne teme Učiti kako učiti. Vjerujemo da će vam vaši SchülerInnen biti zahvalni kada ugledaju jedan od ovakvih zadataka u svojoj virtualnoj učionici. Viel Glück!