Opažaj, djeluj, oblikuj! Predstavi se svijetu! | Profil Klett

18. prosinac 2018.

Opažaj, djeluj, oblikuj! Predstavi se svijetu!

Autor: Martina Kosec

Kako učenike uvesti u priču o identitetu? Na koji način im približiti i osvijestiti ova jednostavna, a opet složena pitanja - tko sam to ja, tko smo mi, kako nas određuje mjesto i kraj iz kojeg potječemo, cijenim li i uvažavam tuđe identitete?

Kako bismo učenike što bolje pripremili za rad, promišljanje, istraživanje i vizualnu prezentaciju identiteta u sklopu međupredmetnoga likovnog natječaja "Predstavljam se svijetu", pripremili smo svojevrsno učeničko vođenje kao mogući početak rada na ovoj tematici.

Tko sam ja? JA kao čovjek, JA kao čovjek koji živi u svom mjestu i gradu, JA kao čovjek koji živi u Hrvatskoj i svijetu. To su pitanja koja svatko od nas tijekom života postavlja sebi. Osvješćujući sebe stvaramo/gradimo svoju poziciju u obitelji, razredu, zajednici.

 

Kako sebe predstaviti svijetu? Što to uopće znači?

Malo ćemo ti pomoći pri smišljanju odgovora. Prvo ćemo krenuti od TEBE. Od tvog identiteta. Ti si osoba koja se kreće i djeluje, koja misli i osjeća. Tvoj je osobni identitet, odnosno individualna osobina po kojoj si prepoznatljiv/prepoznatljiva drukčiji od identiteta tvojih prijatelja iz razreda. Svatko je od nas jedinstven i originalan upravo takav kakav je. 

 

Vlastiti se identitet gradi tijekom djetinjstva i odrastanja kroz naše odnose s drugim ljudima. Obitelj, škola, učitelji i prijatelji iz razreda pomažu u stvaranju „pogleda“ na život. Ali u razredu nisi sam. I drugi učenici, tvoji prijatelji, također grade sebe i svoj vlastiti identitet. Zajedno s tobom. I vi svi zajedno gradite identitet razreda. Upravo je vaš razred zbog svih vas pojedinaca jedinstven i neponovljiv. Krase vas osobine koje nemaju drugi razredi.

 

A kada izađemo izvan razreda i škole povezujemo se s drugim ljudima. Susjedima, mještanima, ljudima koji žive u našoj lijepoj Hrvatskoj. Pa čak i strancima, turistima koji nam dolaze u posjet. Razmisli na koji bi se način njima predstavio/predstavila. Što im reći o sebi? Osim što bi im pričao/pričala o svojim osjećajima i stavovima koji predstavljaju tvoj unutarnji JA (identitet), možeš im pričati i o mjestu, državi u kojoj živiš jer i taj dio je utkan u tebe kroz tradiciju i kulturu kojom si prožet. Možeš im pričati o nematerijalnoj, materijalnoj i prirodnoj baštini svoga kraja. Ukazati na poznate osobe, pokazati im specifične građevine i spomenike te ih upoznati s običajima, znanjima i vještinama koje se prenose iz generacije u generaciju.

Vlastiti identitet treba graditi i njegovati. Treba čuvati kulturnu baštinu koja nam pruža i jača osjećaj identiteta te promiče poštovanje za kulturnu raznolikost i ljudsku kreativnost.

Tvoj identitet oblikuje i identitet svijeta

Natječaj „Predstavi se svijetu!“ omogućit će da promisliš o vlastitim osobinama, vrijednostima tvog zavičaja te načinu na koji ih možeš predstaviti drugima. Razmisli koja je osoba rođena u tvom kraju, a koja je poznata u široj regiji ili svijetu te nacrtaj njezin portret - lice vremena kao svjedočanstvo njezina djelovanja. Budi ponosan na djela koja su utjecala na razvoj kulture i znanosti.

Prisjeti se lektire i dječjih knjiga hrvatskih autora koje obogaćuju tvoju maštu. Istraži odnos slike i teksta te rukama ili u računalu oblikuj naslovnicu kojom ćeš i druge potaknuti da (za)vole čitati.

Osvijesti svoj identitet i promisli koje osobine krase tvoje prijatelje iz razreda. Što vam je slično, a što različito? Istraži različite oblike likovnog i vizualnog izražavanja i tradicijskog oblikovanja te oblikujte zastavu kojom ćete se predstaviti drugim razredima, školi i svijetu. Drugima pokažite lice svog razreda.  

Promisli o vrijednostima nematerijalne, materijalne i prirodne baštine svoga kraja. Prouči oblike vizualne komunikacije te putem plakata predstavi svoj zavičaj.

Oblikuj suvenir inspiriran tradicijom i ornamentom svog kraja te ga pokloni turistu koji će ga ponijeti u svijet.

 

Tvoj identitet oblikuje i identitet svijeta. Vlastitim djelovanjem i stvaranjem stvaraš novu tradiciju i nova djela koja će možda jednog dana nekoj drugoj generaciji biti motiv u njihovu natječaju.

Opažaj, djeluj, oblikuj! Predstavi se svijetu!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Job shadowing – IES San Jose, Cuenca, Španjolska

Sjećam se svojih fakultetskih dana i prakse u školama. Ono što me se, kao budućeg nastavnika, najviše dojmilo, bio je angažman nastavnika koje sam promatrala. Nastojala sam upiti njihove metode rada, kako u odnosu s učenicima i uspostavljanju autoriteta, tako i u motiviranju učenika. Činili su to izvanredno. Danas, kao nastavnica u OŠ Pantovčak, primjenjujem njihove metode, ali i nastojim unaprijediti svoj rad.

Erasmus+ projekti nude mogućnost unapređivanja rada nastavnika.

Zanima nas

Svjetski dan osoba s Down sindromom = Dan šarenih čarapa

Svatko bi se od nas mogao prisjetiti poneke situacije kad smo izgubili čarapu pa smo u nedostatku one prave obuli različite, a 21. ožujka različite čarape možemo nositi i namjerno. Zašto? Zato što 21. ožujka, prvog dana proljeća, obilježavamo Svjetski dan osoba s Down sindromom, a upravo nošenjem šarenih čarapa želimo svima poručiti da poštujemo prava osoba s Down sindromom te da se za njih brinemo i razumijemo ih.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor