Opažaj, djeluj, oblikuj! Predstavi se svijetu! | Profil Klett

18. prosinac 2018.

Opažaj, djeluj, oblikuj! Predstavi se svijetu!

Autor: Martina Kosec

Kako učenike uvesti u priču o identitetu? Na koji način im približiti i osvijestiti ova jednostavna, a opet složena pitanja - tko sam to ja, tko smo mi, kako nas određuje mjesto i kraj iz kojeg potječemo, cijenim li i uvažavam tuđe identitete?

Kako bismo učenike što bolje pripremili za rad, promišljanje, istraživanje i vizualnu prezentaciju identiteta u sklopu međupredmetnoga likovnog natječaja "Predstavljam se svijetu", pripremili smo svojevrsno učeničko vođenje kao mogući početak rada na ovoj tematici.

Tko sam ja? JA kao čovjek, JA kao čovjek koji živi u svom mjestu i gradu, JA kao čovjek koji živi u Hrvatskoj i svijetu. To su pitanja koja svatko od nas tijekom života postavlja sebi. Osvješćujući sebe stvaramo/gradimo svoju poziciju u obitelji, razredu, zajednici.

 

Kako sebe predstaviti svijetu? Što to uopće znači?

Malo ćemo ti pomoći pri smišljanju odgovora. Prvo ćemo krenuti od TEBE. Od tvog identiteta. Ti si osoba koja se kreće i djeluje, koja misli i osjeća. Tvoj je osobni identitet, odnosno individualna osobina po kojoj si prepoznatljiv/prepoznatljiva drukčiji od identiteta tvojih prijatelja iz razreda. Svatko je od nas jedinstven i originalan upravo takav kakav je. 

 

Vlastiti se identitet gradi tijekom djetinjstva i odrastanja kroz naše odnose s drugim ljudima. Obitelj, škola, učitelji i prijatelji iz razreda pomažu u stvaranju „pogleda“ na život. Ali u razredu nisi sam. I drugi učenici, tvoji prijatelji, također grade sebe i svoj vlastiti identitet. Zajedno s tobom. I vi svi zajedno gradite identitet razreda. Upravo je vaš razred zbog svih vas pojedinaca jedinstven i neponovljiv. Krase vas osobine koje nemaju drugi razredi.

 

A kada izađemo izvan razreda i škole povezujemo se s drugim ljudima. Susjedima, mještanima, ljudima koji žive u našoj lijepoj Hrvatskoj. Pa čak i strancima, turistima koji nam dolaze u posjet. Razmisli na koji bi se način njima predstavio/predstavila. Što im reći o sebi? Osim što bi im pričao/pričala o svojim osjećajima i stavovima koji predstavljaju tvoj unutarnji JA (identitet), možeš im pričati i o mjestu, državi u kojoj živiš jer i taj dio je utkan u tebe kroz tradiciju i kulturu kojom si prožet. Možeš im pričati o nematerijalnoj, materijalnoj i prirodnoj baštini svoga kraja. Ukazati na poznate osobe, pokazati im specifične građevine i spomenike te ih upoznati s običajima, znanjima i vještinama koje se prenose iz generacije u generaciju.

Vlastiti identitet treba graditi i njegovati. Treba čuvati kulturnu baštinu koja nam pruža i jača osjećaj identiteta te promiče poštovanje za kulturnu raznolikost i ljudsku kreativnost.

Tvoj identitet oblikuje i identitet svijeta

Natječaj „Predstavi se svijetu!“ omogućit će da promisliš o vlastitim osobinama, vrijednostima tvog zavičaja te načinu na koji ih možeš predstaviti drugima. Razmisli koja je osoba rođena u tvom kraju, a koja je poznata u široj regiji ili svijetu te nacrtaj njezin portret - lice vremena kao svjedočanstvo njezina djelovanja. Budi ponosan na djela koja su utjecala na razvoj kulture i znanosti.

Prisjeti se lektire i dječjih knjiga hrvatskih autora koje obogaćuju tvoju maštu. Istraži odnos slike i teksta te rukama ili u računalu oblikuj naslovnicu kojom ćeš i druge potaknuti da (za)vole čitati.

Osvijesti svoj identitet i promisli koje osobine krase tvoje prijatelje iz razreda. Što vam je slično, a što različito? Istraži različite oblike likovnog i vizualnog izražavanja i tradicijskog oblikovanja te oblikujte zastavu kojom ćete se predstaviti drugim razredima, školi i svijetu. Drugima pokažite lice svog razreda.  

Promisli o vrijednostima nematerijalne, materijalne i prirodne baštine svoga kraja. Prouči oblike vizualne komunikacije te putem plakata predstavi svoj zavičaj.

Oblikuj suvenir inspiriran tradicijom i ornamentom svog kraja te ga pokloni turistu koji će ga ponijeti u svijet.

 

Tvoj identitet oblikuje i identitet svijeta. Vlastitim djelovanjem i stvaranjem stvaraš novu tradiciju i nova djela koja će možda jednog dana nekoj drugoj generaciji biti motiv u njihovu natječaju.

Opažaj, djeluj, oblikuj! Predstavi se svijetu!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Kako je OŠ Fran Koncelak Drnje ugostila Erasmus+ partnere

Cilj projekta je naglasiti važnost aktivnog rada u STEM području, usavršavanje stranog jezika, pojačano korištenje ICT-a u učenju i predavanju te pružanje iskustva u područjima koja će učenicima trebati u kasnijem obrazovanju. Važno je istaknuti da će kolegama učiteljima biti predstavljene nove metode poučavanja u svrhu osobnog rasta i razvoja te proširivanja područja izvannastavnih aktivnosti.

Zanima nas

Job shadowing – IES San Jose, Cuenca, Španjolska

Sjećam se svojih fakultetskih dana i prakse u školama. Ono što me se, kao budućeg nastavnika, najviše dojmilo, bio je angažman nastavnika koje sam promatrala. Nastojala sam upiti njihove metode rada, kako u odnosu s učenicima i uspostavljanju autoriteta, tako i u motiviranju učenika. Činili su to izvanredno. Danas, kao nastavnica u OŠ Pantovčak, primjenjujem njihove metode, ali i nastojim unaprijediti svoj rad.

Erasmus+ projekti nude mogućnost unapređivanja rada nastavnika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
ALISON MARIĆ, DRAGANA PALČIĆ
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor