Osam značajki istraživačkog učenja u STEM kurikulu | Profil Klett

07. studeni 2018.

Osam značajki istraživačkog učenja u STEM kurikulu

Autor: Uredništvo STEM područja

Učitelji se potiču na sve veću primjenu učenja temeljenog na istraživanju ili istraživačkog učenja, koje učenicima ne samo da omogućuje dublje razumijevanje predmeta koje uče, nego im pomaže razvijati temelje znanja radi njihove pripreme za visoko obrazovanje i ostvarivanje uspješne karijere. Ipak, istraživačko učenje relativno je novi pristup za mnoge učitelje pa ćemo zato ukratko izložiti o kojoj se vrsti učenja radi i objasniti nekoliko stvari koje biste trebali znati o tome. 

 

Što je istraživačko učenje?

Istraživačko učenje odbacuje “bubanje” napamet već utvrđenih činjenica. Umjesto toga, učenicima se prvo predstave pitanja ili niz pitanja na koja oni odgovaraju kroz praktično istraživanje. Sve se to temelji na primjerima i scenarijima iz stvarnog svijeta u središtu kojih su praktične STEM vještine poput istraživanja i rješavanja problema.
Istraživačko učenje pomaže učenicima da se uključe u napredniji oblik razmišljanja. Uz pomoć istraživačkog učenja naučit će analizirati i procjenjivati scenarije, pronalaziti rješenja i primjenjivati naučeno na nove situacije. Evo nekoliko značajki toga tipa učenja:

1. Uključuje napredniji oblik razmišljanja

Učenici mogu “nabubati” napamet različite činjenice, no kako im to može pomoći da razriješe probleme i pronađu rješenja? Učenje utemeljeno na istraživanju izgrađuje napredniji oblik  sposobnosti mišljenja kroz praktično eksperimentiranje i prototipove koji zahtijevaju kreativno razmišljanje i rješavanje problema. Ovaj pristup stvara okružje u kojemu svaki učenik može ponuditi nešto vrijedno duboko razmišljajući o pitanju kojim se bavi.

2. Zabavnije je

Djeca su prirodno znatiželjna i potičete li njihovu znatiželju s vašim STEM kurikulumom, učenici će biti više zaokupljeni zato što proces učenja postaje njihovom svojinom.

3. Snaži kognitivni razvoj učenika

Tijekom niza godina provedena su brojna istraživanja u području dječje razvojne psihologije i kognitivnih sposobnosti djece u svakoj pojedinoj fazi. Iz tih smo studija saznali da istraživačko učenje osnažuje način na koji djeca stječu znanje i razumijevanje, dajući im opipljiva, stvarna iskustva koja im, s druge strane, omogućuju razvoj naprednijeg oblika mišljenja. Te se sposobnosti smatraju razvijenima kada učenici primjenjuju sadržaj za izradu, procjenu i analizu pitanja ili problema.

4. Potiče učenike da postavljaju pitanja

Istraživačko učenje može započeti i s naputcima učitelja, ali ono je mnogo više od toga. Naime, ono traži od učenika da se stalno pitaju “zašto” dok povezuju svoje nalaze s ispitivanjem znanstvenih koncepata. Sposobnost postavljanja pravih pitanja u pravom kontekstu i vrjednovanje odgovora bitni su u bilo kojem području istraživanja te su ključni  elementi u pripremljenosti za visoko obrazovanje i daljnju karijeru.

5. Izgrađuje se do potpunog ovladavanja

Istraživački proces za prirodoslovlje i inženjerstvo zahtijeva niz praktičnih sposobnosti  razvijenih tijekom vremena. Kada učenici redovito koriste te procese u razredu, razvijaju vještine s osjećajem za sve složenije znanstvene pojave. Do ovladavanja procesom dolazi kada su učenici osposobljeni iskoristiti svoje STEM istraživačke vještine za rad s pitanjem ili problemom u bilo kojem odgovarajućem kontekstu. 

6. Njeguje kreativnost

Zato što je utemeljeno na istraživanju i pronalaženju, prije nego na “bubanju” činjenica, u istraživačkom učenju preostaje mnogo prostora za kreativnost u učenju. Učenici razvijaju samopouzdanje glede svoje kreativnosti jer istražuju pitanje ili problem koristeći se procesom koji su sami razvili. Pritom su sposobni napraviti sve moguće vrste poveznica koje bi vas mogle iznenaditi.

7. Dobro je ustrojeno

Imajući prostor za otkrivanje i pronalaženje, ne znači da ne postoji ustroj. Zapravo, učenje utemeljeno na istraživanju je dobro ustrojeno učenje s namjerom, budući da učenici koriste poznate im STEM prakse i slijede odgovarajuće znanstvene i inženjerske procese u vođenju svojih istraživanja.

8. Dopušta učiteljima da se usredotoče na angažiranost učenika

Napuštanjem nastavnih metoda usmjerenih na unaprijed planirane činjenice namijenjene pamćenju u korist praktičnog pristupa i usredotočenosti na njega, zajedno sa svojim učenicima možete istražiti cjelokupna STEM područja kao pravi prirodoslovci i inženjeri. Učenici će tako, nedvojbeno, biti znatiželjniji, uključeniji i bolje pripremljeni za budućnost.

 

Izvor:
knowatom.com/blog/
 

Analiza kemijskog sastava i prehrambene vrijednosti namirnica u sendviču

Kako primjeniti istraživački rad u nastavi biologije i kemije proučite u oglednom materijalu koji je priredila Josipa Poduje, nastavnica kemije i biologije iz Srednje škole “Antun Matijašević Karamaneo” na otoku Visu.

 

Ovdje možete  preuzeti materijale za istraživački zadatak Analiza kemijskog sastava i prehrambene vrijednosti namirnica u sendviču.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Matematička priča s istragom

U našoj školi se svake godine povodom Maškara održava ples pod maskama. I ove godine svi su se potrudili što bolje maskirati, našlo se tu raznih kupovnih maski, ali i onih, meni najdražih,  originalnih, vlastite izrade. Učenici, a i učitelji,  su se zamaskirali tako da je bilo teško razaznati tko je tko.  Vesela glazba je podizala raspoloženje, plesalo se, smijalo i uživalo. Ravnatelj je, kao i svake godine, pripremio hrpu slatkiša koje na kraju podijeli zaigranim mališanima.

Zanima nas

Dan broja π

Broj π predstavlja omjer opsega i promjera kružnice. Simbol za π je u upotrebi preko 250 godina i prvi ga spominje britanski matematičar William Jones zbog toga što je grčko slovo π prvo slovo riječi periferija, odnosno opseg.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja