Picasso u mojoj učionici | Profil Klett

15. lipanj 2021.

Picasso u mojoj učionici

Autor: Suzana Mihelčić, Osnovna škola Vinica

Mnogima se možda ne sviđa ideja korelacije likovne umjetnosti s jezikom, osobito poznavajući interese naših učenika čija se granica zanimljivosti najčešće vrti oko gadgeta (eng. naprava) i društvenih mreža. Javno priznajem da bih još prije koju godinicu nevoljko obradila nastavnu jedinicu povezanu s umjetnošću.

 

 

Moja velika preobrazba

Razmišljala sam neko vrijeme prijaviti se ili ne na ljetni seminar učitelja engleskog jezika u Mađarskoj s temom Teaching English Through Art prije nekoliko godina. Shvativši da bi mi moglo pomoći glede moje “averzije” prema umjetnosti, točnije rečeno nahraniti moje neznanje, prijavila sam se i nisam požalila. Nastavne jedinice ovakvog tipa više ne preskačem nizašto! Sreća naša da smo mi jezičari dovoljno slobodni prilagoditi sadržaj učenicima, stoga često puta ubacim i nešto svoje u nastavu.

Likovna terapija

Dobar primjer korelacije s likovnom kulturom su nastavne jedinice udžbenika New Building Bridges 6 u kojem se velika većina četvrte lekcije udžbenika bavi likovnom umjetnošću. Svake školske godine sam malčice skeptična kako će je generacija prihvatiti, ali začuđujuće im se sviđa opisivati Picassove slike te ih uspoređivati s Van Goghovima. Konkretno, unutar spomenute cjeline volim provesti likovnu radionicu u kojoj učenici naprosto uživaju opuštajući se čitav sat uz bojice i pastele, slušajući prigodnu glazbu okruženi mnoštvom fotografija i crteža. Umjesto nekad popularnih salveta (iako možda nekome i one posluže) često skupljam fotografije i ilustracije – izrezujem ih iz prospekata koje pokupim na stručnim seminarima i konferencijama te uvijek pronađem nešto korisno. I naizgled najobičnija fotografija nekom učeniku može upasti u oko i možda je baš to dijete odabere.

 

Crtamo i slikamo na engleskom jeziku

Učenici od ponuđenih fotografija odabiru najdražu te je opisuju što preciznije, koristeći pojmove engleskog jezika bez primjene crteža ili simbola. Svakom učeniku dodijeljen je još jedan koji po završetku zadatka daje svoj opis drugom učeniku koji pokuša nacrtati crtež što sličniji izvornom. Likovne uratke možete koristiti za usmeno i pisano izražavanje, za ponavljanje mnoštva jezičnih struktura – u našoj radionici utvrđivali smo primjenu članova, uporabu  i stupnjevanje pridjeva te Present Simple i Continuous, ali i ponavljali druge bitne dijelove jezika kao što je struktura there is / there are i primjerice, prijedlozi. Nemojmo zaboraviti i vokabular.

Povratna informacija

Dojmovi učenika? Pozitivni skroz. Najčešći komentari koje čujem su: “Baš je danas bilo super na engleskom!”, “Opušta me ovo crtanje.”, “Možemo i drugi sat?”, a uživaju i u komentiranju i uspoređivanju originalnih radova i crteža sljedeći sat pri čemu aktivno koriste jezik. Aktivnost mi je odlična podloga za ponavljanje gore navedenih sadržaja, a učenike veoma lako na ovaj način mogu ocijeniti prilikom analiziranja i opisivanja fotografija. Toplo preporučam istu ili sličnu aktivnost koju možete osmisliti i sami. Vjerujte, u svakome od nas čuči mali Picasso željan oslobađanja likovne energije.