Pogled na obrazovanje iz drugoga kuta – Erasmus+ Švedska (1. dio) | Profil Klett

23. listopad 2019.

Pogled na obrazovanje iz drugoga kuta – Erasmus+ Švedska (1. dio)

Autor: Maja Jelić Kolar

Alojzija Tvorić Kučko, doktorica znanosti i učiteljica koja već petnaest godina poučava učenike u osnovnim školama, uključila se u projekte Erasmus+ i tako obogatila svoje učiteljsko iskustvo. Boravak u Švedskoj bio je ispunjen kreativnim aktivnostima, a njezin osvrt na to prenosimo vam u dva dijela.

 

Tekst napisala: dr. sc. Alojzija Tvorić Kučko

Bila sam posljednja u nizu učiteljica uključenih u program KA 1, točnije projekt II. OŠ  Vrbovec pod nazivom Sense IT. Tečaj je, zapravo, bio posvećen učenju i poučavanju izvan fizičke učionice – u prirodi. Održavao se u okolici švedskoga gradića Brokinda (u blizini studentskoga i industrijskoga grada Linköpinga) u drugoj polovici kolovoza ove godine, a poseban doprinos bio je posjet osnovnoj školi u nedalekoj Rimforsi, uz Kinda kanal. Usvajanje i širenje različitih znanja odvijalo se u skupini od dvadeset i pet polaznika iz Europe, Sjeverne Amerike i Australije koji su zaposleni u sustavu obrazovanju svojih zemalja: od odgojitelja u predškolskim ustanovama, osnovnoškolskih i srednjoškolskih učitelja i profesora do ravnatelja škola.

Sam naziv tečaja, Outdoor Education/Nature as a Fantastic Classroom, govori da je pozornost doista bila usmjerena na održavanje svih oblika nastave u prirodi. Polaznici su tijekom dana sudjelovali u aktivnostima koje se mogu provoditi u okviru redovne nastave svih nastavnih predmeta u osnovnoj i srednjoj školi. Aktivnosti su se odvijale u svim vremenskim prilikama (kišno, vjetrovito, oblačno vrijeme…), a osmišljene su tako da zahtijevaju minimum rekvizita. Neke se od njih, naravno, mogu provoditi i u zatvorenim prostorima. Osim praktičnoga dijela, tečaj je obuhvaćao i teorijske dijelove koji su se isprepletali s praksom, što ga čini posebnim i zanimljivim.

 

Medij poučavanja bio je okoliš, a od polaznika se tražila određena maštovitost i kreativnost. Uočavali su promjene u prirodi te promišljali o tome kako bi je mogli iskoristiti u skladu sa zakonom i zakonitostima njezina očuvanja, čime su se razvijale njihove osobne i socijalne vještine. Naravno, zahvaljujući međukulturnoj suradnji i aktivnostima u prirodi razmjenjivali su svoja iskustva i unapređivali stručne kompetencije. Tečaj je bio usmjeren na senzorno učenje pa su polaznici uključivali sva osjetila s ciljem ostvarivanja spoznaja. Uz senzorno, u mnogim su se aktivnostima usmjerili i na iskustveno učenje: u pripremanju hrane u prirodi, plivanju, veslanju, branju jestivih gljiva, sviranju s pomoću prirodnih materijala, igrama zbrajanja i oduzimanja, plesu i slično. Aktivnosti su se odvijale u različitim okolišima i okolnostima (u spilji, na jezeru, u šumi, na livadi itd.) s osvještavanjem njihova utjecaja na zdravlje, odnose među ljudima i vraćanje tzv. temeljnim vještinama koje je moderni čovjek gotovo zaboravio. 

Ovaj tečaj u sklopu projekta Erasmus+ aktivirao je polaznike iz sustava obrazovanja da i sami usmjere svoju pozornost na vrlo bogate i raznovrsne mogućnosti koje nam nude boravak i učenje u prirodi i od prirode. Teško je opisati sve doživljeno, no u sljedećem članku moći ćete pročitati više o praktičnim vještinama stečenima učenjem i usavršavanjem u ovome projektu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Ususret Danu učitelja - Intervju s doc. dr. sc. Vesnom Budinski

Doc. dr. sc. Vesna Budinski radi na Katedri za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Osim u znanstvenim, vrlo je poštovana i u učiteljskim krugovima gdje ju prepoznaju i cijene učiteljice/učitelji, no i roditelji i učenici s kojima se povezala tijekom dugogodišnjeg rada u razredu. Bogato znanstveno i učiteljsko iskustvo čine docenticu Budinski izvrsnom sugovornicom povodom nadolazećeg Dana učitelja.

Vrijednosti tradicijskih igara u školi

 

U ranoj dječjoj dobi igra zauzima važno mjesto u formiranju stavova, prilagođavanju okolini, razvijanju socijalnih i komunikacijskih vještina. Igra  razvija maštu, kreativnost i koordinaciju pokreta. Niti jedan prijedlog aktivnosti ne izaziva toliki žar u očima djece kao poziv na igru i igranje.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Lj. Kurjak, G. Remussini