OŠ ALOJZIJA STEPINCA | Profil Klett

OŠ ALOJZIJA STEPINCA

Likes: 
1

Praćenje klijanja i rasta graha. Životni krug biljke od sjemenke do formiranje biljke.

Opišite nam kako je protekla provedba projekta: 

OPIS PROJEKTA

U nastavnoj 2017./2018.godini, u OŠ Alojzija Stepinca interdisciplinarno i međupredmetno te na svim razinama provodi se projekt EKOLojzeki.  Tijekom godine odrađeni su brojni projekti, a jedan od najvažnijih bio je i MICRO:BIT-Želim stablo.

Budući da je naša Škola specifična po radu na dvije lokacije, ovaj projekt odlučili smo provesti na način da su učenici četvrtih i petih razreda, koji su na istoj lokaciji, promatrali biljku koju napaja senzor za zalijevanje biljaka uz pomoć microbita, dok su učenici prvog, drugog i trećeg razreda o istoj takvoj biljci brinuli na uobičajen način.

Sve promjene praćene su učeničkim bilješkama, fotografijama i crtežima uz usporedbu napretka obje biljke.

Uz ovaj glavni, usporedno smo radili na još nekoliko projekata vezanih uz klijanje i rast biljaka, odnosno uvjete života, također uz pomoć microbita.

Učenici petih razreda tako su proučavali utjecaj kiselih kiša na život biljaka. Učenici prvih, drugih i trećih razreda uskratili su određenoj biljci jedan od životnih uvjeta (toplinu, svjetlost ili vodu). Biljku kojoj su bili zadovoljeni svi životni uvjeti uspoređivali su s biljkama kojima je nedostajao jedan od njih.

Kako je u svibnju Majčin dan, posijali smo sjeme začinskih biljaka, pratili njihov rast i razvoj i njegovali ih. Mlade biljke poklonit ćemo majkama za njihov dan u recikliranim i dječjim rukama oslikanim posudicama.

CILJ PROJEKTA:

Ispitati primjenjivost microbita i IKT tehnologije u nastavi i stvarnom, svakodnevnom životu. Razvijati i utjecati na društvenu i ekološku svijest učenika.

AKTIVNOSTI:

  • Programiranje microbita
  • Spajanje seta za zalijevanje
  • Odabir sjemena za sijanje (povrće, cvijeće i začinsko bilje)
  • Sijanje sjemena
  • Zalijevanje biljaka pomoću microbita i na uobičajen način te praćenje njihova rasta i razvoja- bilježenje podataka i njihovo uspoređivanje
  • Provođenje pokusa kojima se ispituje utjecaj nedostatka pojedinog životnog uvjeta na biljku ( nedostatak svjetlosti/topline/vode; utjecaj kiselih kiša)
  • Dokumentiranje uočenog fotografijama i crtežima, praćenje tabličnim prikazom i prezentacijom. https://drive.google.com/file/d/1E1IgDbotP3T9vS3XOtyaF41osmPKXakW/view?u...
  • Presađivanje uzgojenih biljaka u školski vrt
  • Objedinjavanje rada i prezentacija projekta

 

ZAKLJUČAK PROJEKTA:

Nabubrene sjemenke graha posijane su u dvije posude. Grah u jednoj posudi zalijevan je pomoću microbita koji je mjerio vlažnost, temperaturu i količinu svjetlosti potrebnu biljci. Grah u drugoj posudi zalijevan je na uobičajen način, prema procjeni učenika. Obje biljke uspješno su se razvijale. Učenici su ipak došli do zaključka da je IKT tehnologija, odnosno microbit, koristan jer biljka raste u kontroliranim uvjetima i manje je ovisna o ljudskom faktoru. Do tog zaključka došli su jer je microbitom biljka zalijevana prema potrebi i tijekom vikenda i praznika kada o njoj učenici nisu mogli redovito brinuti. Druga je biljka u tim danima slabije rasla jer je bila uskraćena za osnovni životni uvjet- vodu. Učenici smatraju kako bi microbit mogao naći svoju primjenu u ekološki osviještenom uzgoju raznih vrsta biljaka i poljoprivrednih kultura za dobrobit čovječanstva.

 

SUDIONICI PROJEKTA:

1.a i učiteljica Lidija Cvetko

2.d i učiteljice Martina Čukić i Anja Franceković

3.c i učiteljica Tajana Franceković

4.a i učiteljica Nives Mikolčević

4.b i učiteljica Ivanka Grbeša

5.razredi i profesorica Daniela Bilić Subašić

Tijek provedbe projekta možete pogletati na poveznici  https://prezi.com/view/7sfvwfgOZWmy5a7CUlr8/

 

 

Priložite fotografije, video ili Powerpoint prezentaciju provedbe projekta: 
Lidija Cvetko
Daniela Bilić Subašić