OŠ Tenja
"Koliko vode treba afričkoj ljubičici?"(ne u Africi već u Tenji), pitaju se učenici prvoga razreda-članovi družine "Ekoškolica" koji su uzgojili mlade biljke iz listova biljke-majke. Kao podložak za svaki kalić upotrijebili su okrugle plastične posude od margarina ili sira koje su oblijepili šarenim salvetama. Tako uče razvrstavati staru plastiku i ponovno je upotrijebiti. No, koliko vode treba sipati u podložak? "Da nam je barem jedan robot koji će to raditi umjesto nas!"-misle mališani i čekaju pomoć matematičara, informatičara i biologa naše Škole. Oni će mjeriti i izračunavati volumen potrošene vode za zalijevanje, programirati micro:bit ili saznati sve o karakteristikama biljke i načinu njenog uzgoja.
Projekt: KOLIKO VODE TREBA AFRIČKA LJUBIČICA? CILJ projekta bio je da kroz integraciju različitih područja i predmeta te međuučeničko poučavanje i timski rad potaknemo upotrebu moderne tehnologije u svrhu razvoja ekološke svijesti naših učenika i promicanja očuvanje prirode i održivog razvoja.
Tako su SUDIONICI našeg projekta bili članovi družine "Ekoškolica" 1.a odjela, polaznici izborne nastave Informatike 6.a, 6.d, 7.b i 8.b te matematičari 7.b odjela. Svi oni su na svoj način istraživali PROBLEM:Koliko vode treba afrička ljubičica?
NAŠA PRETPOSTAVKA bila je da će se višak ili manjak vode odraziti na izgled biljke i tako nam pomoći u određivanju optimalne količine vode za zalijevanje.
Učenici su koristili PRIBOR za sadnju cvijeća,termometar,higrometar,računalo, fotoaparat, micro:bit i set za zalijevanje. Upoznali su POSTUPAK razvrstavanja otpada,programiranja micro:bita,izvođenja pokusa te mjerenja, bilježenja i obrade podataka.
ZAKLJUČAK toga istraživanja bio je da na potrošnju vode za zalijevanje afričke ljubičice utječu: temperatura i vlažnost zraka u prostoriji, veličina posude i same biljke u njoj te vrijeme cvatnje kada biljka treba manje vode. Upotreba IKT-a bitno može olakšati taj rad i osigurati bolje uzgojne rezultate.