OŠ Vukovina
-
Vučkova kockavica
međupredmetni projekt učenika OŠ Vukovina
U projektu su sudjelovali učenici drugog razreda, produženog boravka (1. i 2. razred) te učenici koji pohađaju vannastavne aktivnosti – literarna i novinarska skupina, Vukovinski glagoljaši, likovna skupina, a rad su popratili učitelji i učenici na nastavi biologije, informatike i vjeronauka.
Posadili su ugroženu biljnu vrstu kockavicu, karakterističnu za Turopoljski Lug, i pratili faze razvoja.
TIJEK PROJEKTA:
Tijek projekta:
- izrada posuda
- programiranje mikro:bita
- sadnja
- promatranje, mjerenje, zalijevanje
- U dvije pripremljene posude učenici su posadili nekoliko lukovica kockavice i postavili ih na mjesto koje bi biljci trebalo najbolje odgovarati.
- Učenici šestih razreda programirali su micro:bit za zalijevanje jedne teglice dok su drugu učenici zalijevali sami.
- Kako bi rast biljke bio uspješniji, dodan je i hormon rasta. Osim u teglice, učenici 7. i 8. razreda su s učiteljem vjeronauka kockavicu posadili i u školskom vrtu.
- Učenici su pratili razvoj biljke te o tome izvješćivali u svojim radovima. Pratila se vlažnost tla, prema procjeni zasađenu smo biljku zalijevali, dok je mikro:bit zalijevao biljku sam ako bi vlažnost bila ispod 50%
Učenici šestih i osmih razreda koji pohađaju glagoljašku skupinu Vukovinski glagoljaši prepisivali su tekst o kockavici glagoljicom i latinicom, izrezali slova od papira i crtali ju, dok su učenici 5. i 7. razreda koji pohađaju literarnu grupu osmislili naziv projekta Vučkova kockavica.
Napravljen je i plakat koji je postavljen u školskom predvorju, a koji je predstavljao ovu biljku koja je karakteristična za kraj u kojem živimo te se pokušalo učenike i učitelje, ali i sve posjetitelje naše škole upoznati s ovom zaštićenom vrstom te osvijestiti važnost očuvanja biljnih vrsta turopoljskoga kraja.
Učenici drugog razreda prionuli su na posao i svojim crtežima na temu kockavice ukrasili su pano u svom razredu i panoe u školskome predvorju.
Novinarska skupina izvješćivala je o samom projektu na mrežnim stranicama škole pokušavajući na taj način osvijestiti ostale o biološkoj raznolikosti i ugroženim te zaštićenim vrstama.
Učenici koji borave u produženom boravku su se putem fotografija, interneta i enciklopedije upoznali s ovom biljkom. Na temelju naučenoga izradili su plakat, oblikovali cvjetove pomoću salveta i vodenih boja. Sa svojom učiteljicom uputili su se u obližnju šumu kako bi i uživo vidjeli ovaj cvijet. Jako ih je zainteresirala ova biljčica te su odlučili sudjelovati u njenom prebrojavanju. Sve je dogovoreno s Hrvatskom agencijom za okoliš i prirodu (HAOP), no ružno vrijeme ih je spriječilo u naumu te će ga provesti sljedeće proljeće.
Cilj projekta:
- suradnja među učenicima razredne i predmetne nastave
- pokazati kako primijeniti IKT u nastavi
- razvijanje ekološke svijesti
- potaknuti očuvanje prirodne baštine turopoljskoga kraja
Zaključak:
U konačnici nismo uspjeli uzgojiti ugroženu vrstu biljke kockavica, no većina zadanih ciljeva ovog projekta je ostvarena. Učenici su surađivali i primjenjivali svoje znanje iz prirode, biologije, kemije i informatike. Učenici su razvili svijest o postojanju ugroženih vrsta svoga kraja te o potrebi i načinima kako ju očuvati.
RADIONICA: Vrbin sok - prirodni hormon rasta za zalijevanje naše kockavice
Učenici produženog boravka (dio 1.a i dio 2.a razreda) s učiteljicom Anom Kovačević i 2.b razred s učiteljicom Majom Malinović u suradnji s profesoricom biologije Marijom Lešić odradili su radionicu za izradu otopine koja sadrži prirodni hormon rasta.
Profesorica Lešić ukratko je učenicima održala kratko predavanje – upoznala ih je s biljkom vrbe, njezinim staništem i svim blagodatima biljke. Vrba je biljka bogata fitohormonima, biljnim hormonima koji se stvaraju u vršnim dijelovima stabla, korijenja i grančica, te potiču rast korijenja, djeluju na rast i razvoj biljaka potičući biljke na intenzivno cvjetanje, reguliraju različite fiziološke procese od klijanja sjemena pa do sazrijevanja plodova.
Objasnila im je da vrba sadrži i salicilnu kiselinu koja spriječava razne bakterije i nametnike te ojačava imuni sistem biljke koja je zalijevana vrbinim sokom, te ih korak po korak provela kroz postupak izrade vrbinog soka nakon čega su se u pripremi vrbinog soka kojom će zalijevati našu kockavicu i sami okušali i zaista uživali.
Postupak izrade vrbinog soka: izrezati mlade grančice vrbe na sitne komadiće, preliti s 500 ml prokuhane mlake vode, pustiti da odstoji 24 sata, procijediti te dobivenom otopinom zalijevati biljku.
Projekt je trajao od veljače do svibnja 2018. godine.