Njegujući primjere dobre prakse, naša redovna suradnica Marija Galović iz OŠ Ljube Babića, Jastrebarsko, pripremila je tijek razrednog projekta za obradu godišnjih doba na satovima njemačkoga jezika. Zavirite u kolegičinu učionicu, pogledajte inspirativne fotografije, a tu je i prijedlog radnog materijala.
Tema godišnjih doba, mjeseci i vremenske prognoze javlja se u planu i programu odnosno kurikulumu njemačkog jezika već u 3. razredu (kod učenika koji njemački jezik uče kao prvi strani jezik) te u 4. razredu kod učenika koji ga uče kao drugi strani jezik.
Nakon početnog učenja ova se tema proširuje u narednim godinama učenja, te se u sklopu plana i programa, tj. kurikuluma ponovno pojavljuje u 5. i 7. razredu. Ovaj projekt sam radila s učenicima 4. i 5. razreda, objedinjujući u njemu tradicionalne i interaktivne sadržaje.
Već kod samog postupka upoznavanja naziva godišnjih doba i mjeseci zgodno je upotrebljavati slikovne kartice, koje mogu biti i pažljivo odabrani motivi sa zidnih kalendara. Učenici su čak i dobili zadatak prikupljati slikovne materijale koje ćemo poslije koristiti kod uređivanja panoa.
Samo uvježbavanj pojmova godišnjih doba i mjeseci radili smo uz pomoć (dječjih) pjesama.
Na internetu su dostupne sljedeće pjesmice:
1. Das Jahreszeitenlied: https://www.youtube.com/watch?v=VqjZxh3hThE
2. Vier Jahreszeiten: https://www.youtube.com/watch?v=ijSGz0RkxXM
4. Es war eine Mutter: https://www.youtube.com/watch?v=lPN1DlS1-Pk
5. Die Jahresuhr: https://www.youtube.com/watch?v=WJ0uJo5kJ04
6. Das Monatslied: https://www.youtube.com/watch?v=v5Nzm6TvF_Y
Nakon upoznavanja naziva mjeseci i godišnjih doba slijedi učenje izraza vezanih uz vremensku prognozu. Prilikom njihova usustavljivanja, odlučila sam se napraviti s učenicima četvrtih razreda mini slikovnice. Zadatak je bio obraditi svako godišnje doba slikovno i riječima – napisati vremensku prognozu vezanu uz dotično godišnje doba i neku specifičnu aktivnost.
U daljnjem tijeku procesa učenja uz svako smo godišnje doba vezali tipične motive i tako stvarali vokabular povezan uz temu. Izradila sam mimi kartice sa spominjanim vokabularom kojeg su učenici razvrstavali prema godišnjim dobima kako je i vidljivo na slici.
Za povezivanje vokabulara uz određeno godišnje doba izradila sam za učenike 5. razreda kviz uz pomoć digitalnog alata Kahoot, a za učenike 7. razreda radni listić na kojem se radi o razumijevanju pročitanog te njegovoj sistematizaciji.
Projekt smo okončali panom na kojem su učenici izložili materijale nastale tijekom nastavnih sati koje smo u različitim razrednim odjeljenjima posvetili toj temi.
Činjenice kako ću cijeli život ostati u školi, bila sam svjesna čim sam krenula u prvi razred Osnovne škole Klinča Sela pored Jastrebarskog. Bila je to ljubav na prvi pogled! Naravno, cijeli ostatak moga školovanja odvijao se u tom pravcu.
Završila sam VII. (opću) gimnaziju u Zagrebu te svoje školovanje nastavila na Filozofskom fakultetu u Zagrebu birajući vrlo rijetku studijsku kombinaciju: germanistiku i povijest.
Nakon diplome 2002. godine stekla sam zvanje profesora njemačkog jezika i književnosti i povijesti.
U školi radim preko petnaestak godina, trenutno u statusu profesorice mentorice Njemačkog jezika. Imala sam tu sreću te sam tijekom svog radnog staža predavala oba predmeta koja sam studirala.
Neprocjenjivo pedagoško iskustvo s druge strane katedre zahvaljujem i svojim dječacima uz koje puno učim i ponovno proživljavam radosti đačkog života.